بانک پارسیان در مسیر احیای روستاها ؛ بیش از ۲۱۷ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شد

به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، نگاهی به عملکرد بانک پارسیان نشان می‌دهد که اقدامات این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه، آثار معنوی و اجتماعی قابل‌توجهی برای مردم و جوامع محلی داشته و امید به

کد خبر : 287368
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
بانک پارسیان در مسیر احیای روستاها ؛ بیش از ۲۱۷ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شد


به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، نگاهی به عملکرد بانک پارسیان نشان می‌دهد که اقدامات این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه، آثار معنوی و اجتماعی قابل‌توجهی برای مردم و جوامع محلی داشته و امید به پویایی و رونق اقتصادی را زنده کرده است.

کاهش مهاجرت روستاییان با ایجاد بیش از ۲۱۷ هزار فرصت شغلی

توسعه فعالیت‌های اشتغال روستایی علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، در رونق اشتغال روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها اثرگذار است. بر همین اساس بانک پارسیان توانسته با هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند. در همین راستا نقشه‌ راه این بانک بر مبنای حمایت از کارآفرینان محلی و احیای چرخه‌ فعالیت اقتصادی و تولید هدفمند برای رسیدن به کارآفرینی پایدار تهیه‌شده است تا روند مهاجرت را کند سازد.

بر همین اساس و با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری، بانک پارسیان تاکنون ۳ هزار و ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۲ هزار و ۶۵۰ طرح اشتغال‌زایی پرداخت کرده است. این تسهیلات که در ۵ هزار و ۴۱۰ روستای کشور با همکاری بنیاد برکت پرداخت‌ شده، منجر به ایجاد ۲۱۷،۹۵۰ فرصت شغلی شده است.

از این تعداد ۸،۹۷۲ طرح اشتغال‌زایی در اختیار گروه‌های خاص ازجمله؛ کولبران، معلولین، زنان سرپرست خانوار و زندانیان قرار گرفت که آثار معنوی و اجتماعی قابل‌توجهی برای جوامع محلی به ارمغان آورده است.

حمایت ویژه پارسیان از طرح‌های دانش‌بنیان

با توجه به نقش مهم تولیدات دانش‌بنیان در اقتصاد ملی به‌ویژه در شرایط کنونی، بانک پارسیان همچنین ۲،۷۳۹ فرصت شغلی در قالب ۹۱۳ طرح کسب‌وکاری دانش‌بنیان ایجاد و راه‌اندازی کرده است.

علاوه براین، اقدامات بانک پارسیان در راستای ایجاد اشتغال روستایی منجر به بازگشت و مهاجرت معکوس ۷،۸۱۷ خانوار به روستاهای زادگاه خود شده که اثربخشی همراهی‌ها و تلاش‌های بانک پارسیان را به‌خوبی بازنمایی می‌کند.

همچنین گفتنی است؛ تمامی آثار و نتایج یادشده از محل ۳،۰۶۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک پارسیان و۵،۶۹۴ میلیارد تومان آورده متقاضیان صورت گرفته که در قالب” مدل جامع پیشرفت مناطق محروم و روستایی بنیاد برکت، عملیاتی شده است. این بدین معناست که به‌طور میانگین به ازای هر۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداختی از سوی بانک پارسیان حدود ۱۹ میلیون تومان از سرمایه‌های افراد به حرکت درآمده است و امید به یک زندگی بهتر در دل یک نفر و یک خانواده کمتر برخوردار جوانه‌زده است.

پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تسهیلات حمایتی

گفتنی است؛ پیش‌ازاین نیز بانک پارسیان در راستای عمل به بندهای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ و همگامی باسیاست‌های دولت طی شش‌ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های ازدواج، فرزند آوری، اشتغال‌زایی و ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که بانک پارسیان با تحقق ۱۱۱ درصدی بودجه ابلاغی دربند ب تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۰ بالاترین درصد عملکرد را در بین بانک‌های کشور از آن خودکرده است. بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور بر حمایت از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و عمل به تکالیف قانونی و باهدف کمک به رونق اشتغال و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار تأکید دارد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.