بانک مرکزی کانادا و فدرال رزرو به دنبال واگرایی تاریخی هستند که ضربه ای به لونی است

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: تابلویی در خارج از ساختمان بانک کانادا در اتاوا، انتاریو، کانادا، 23 مه 2017 به تصویر کشیده شده است. رویترز/کریس واتی/عکس فایل 2/2 نوشته فرگال اسمیت تورنتو (رویترز) – در حالی که بانک کانادا افزایش نرخ بهره خود را متوقف می کند، سرمایه گذاران شرط می بندند که حساسیت

کد خبر : 331325
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۳۱
بانک مرکزی کانادا و فدرال رزرو به دنبال واگرایی تاریخی هستند که ضربه ای به لونی است

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: تابلویی در خارج از ساختمان بانک کانادا در اتاوا، انتاریو، کانادا، 23 مه 2017 به تصویر کشیده شده است. رویترز/کریس واتی/عکس فایل

2/2

نوشته فرگال اسمیت

تورنتو (رویترز) – در حالی که بانک کانادا افزایش نرخ بهره خود را متوقف می کند، سرمایه گذاران شرط می بندند که حساسیت اقتصاد کانادا به هزینه های استقراض بالاتر منجر به شکاف تاریخی بزرگی بین کمپین های فشرده بانک مرکزی و فدرال رزرو ایالات متحده خواهد شد.

تحلیلگران مدت‌هاست که استدلال می‌کنند که اقتصاد کانادا نسبت به اقتصاد ایالات متحده نسبت به افزایش نرخ بهره حساس‌تر است و به بدهی بالاتر کانادایی‌ها پس از شرکت در بازار مسکن در سال‌های اخیر و چرخه کوتاه‌تر وام مسکن کانادا اشاره می‌کنند.

تحلیلگران می‌گویند، اما اکنون برخی از داده‌های مهم اقتصادی این دیدگاه را تقویت کرده‌اند و از حرکت اخیر بازار به سمت قیمت در شکاف گسترده‌تر بین نقاط پایانی افزایش نرخ بهره در کانادا و ایالات متحده حمایت می‌کنند.

تورم کانادا در ماه ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافت و به 5.9 درصد رسید و تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم ثابت بود که به دلیل ضعف بخش های حساس به نرخ بهره اقتصاد، از جمله سرمایه گذاری مسکن و همچنین مخارج تجاری برای ماشین آلات و تجهیزات، مهار شد.

اوج مورد انتظار پایین تر برای نرخ های کانادا، دلار کانادا را در برابر همتای آمریکایی خود تحت فشار قرار داده است. پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره پایه خود را روی 4.50 درصد نگه داشت، به اولین بانک مرکزی بزرگی تبدیل شد که کمپین انقباضی خود را به حالت تعلیق درآورد، این ارز روز چهارشنبه به پایین ترین سطح چهار ماهه خود در 1.3815 یا 72.39 سنت آمریکا رسید.

یک ارز ضعیف تر می تواند هزینه کالاهای وارداتی را برای کانادایی ها افزایش دهد و بر فشارهای تورمی بیفزاید.

جی ژائو موری، تحلیلگر بازار در مونکس، می گوید: «اقتصاد کانادا به دلیل عواملی مانند حجم دیوانه وار بدهی به درآمدی که ما داریم، به دلیل بازار مسکن ما بسیار حساس تر است. Canada Inc. “کانال های انتقال سیاست پولی در کانادا موثرتر از ایالات متحده است”

برخلاف BoC، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو این هفته پیامی مبنی بر افزایش نرخ بهره بالاتر و بالقوه سریعتر ارائه کرد.

بازارهای پول انتظار دارند نرخ سیاست بانک مرکزی آمریکا در سال جاری به حدود 4.75 درصد برسد یا تقریباً 90 واحد پایه کمتر از نقطه پایانی مورد انتظار فدرال رزرو.

نرخ‌های کانادا در سه چرخه انقباض عمده از آغاز هزاره به زیر نرخ‌های ایالات متحده رسیده است و شکاف بین 50 تا 75 واحد پایه بوده است.

وارن لاولی و تیلور شلیچ، استراتژیست‌های بانک ملی کانادا (OTC:)، در یادداشتی پس از داده‌های تولید ناخالص داخلی اخیر گفتند: «با بررسی حساب‌های ملی، به طور فزاینده‌ای واضح است که تقاضای حساس به بهره در کانادا کم‌رنگ شده است.

کار آنها نشان می دهد که تقاضای حساس به نرخ بهره در اقتصاد کانادا 26 درصد تقاضای داخلی نهایی در شروع چرخه افزایش نرخ فعلی بود که یکی از بالاترین سهم های ثبت شده در مقایسه با 21 درصد برای ایالات متحده بود.

به گفته تحلیلگران، با این حال، ممکن است محدودیتی برای میزان واگرایی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا وجود داشته باشد. در اکتبر گذشته، فرماندار Tiff Macklem هشدار داد که این بانک ممکن است در واکنش به ارز ضعیف‌تر پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح دو ساله 1.3977، با شدت بیشتری انقباض بیشتری کند.

رویس مندز، رئیس استراتژی کلان در Desjardins گفت: «اگر این اختلاف بیشتر از این فاصله بگیرد، ارزش دلار کانادا بیشتر خواهد شد و در نهایت به تورم در این کشور کمک خواهد کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.