بانک مرکزی پاکستان نرخ بهره را 100 واحد در ثانیه افزایش داد و به رکورد 21 درصد رساند.

[ad_1] سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که بانک دولتی پاکستان (SBP)، که با تورم قیمت مصرف‌کننده مواجه است که در ماه مارس به رکورد سالانه کمی بیش از 35 درصد رسیده است، نرخ بهره حتی بیشتر از 200 واحد پایه افزایش یابد. رشد جهانی قیمت‌های مصرف‌کننده تورم بالا را در پاکستان به دلیل

کد خبر : 342591
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
بانک مرکزی پاکستان نرخ بهره را 100 واحد در ثانیه افزایش داد و به رکورد 21 درصد رساند.

[ad_1]

سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که بانک دولتی پاکستان (SBP)، که با تورم قیمت مصرف‌کننده مواجه است که در ماه مارس به رکورد سالانه کمی بیش از 35 درصد رسیده است، نرخ بهره حتی بیشتر از 200 واحد پایه افزایش یابد.

رشد جهانی قیمت‌های مصرف‌کننده تورم بالا را در پاکستان به دلیل تضعیف ارز، افزایش تعرفه‌های انرژی و افزایش قیمت مواد غذایی به دلیل ماه رمضان تشدید کرده است.

قیمت غذا، نوشیدنی و حمل و نقل همگی بیش از 45 درصد افزایش یافته است که بر بودجه خانوارها فشار وارد کرده و بسیاری را مستاصل کرده است و حداقل 16 نفر در ازدحام جمعیت هفته گذشته برای کمک های غذایی کشته شدند.

SBP در بیانیه ای گفت: “MPC موضع سیاست پولی فعلی را مناسب می داند و تاکید می کند که تصمیم امروز، همراه با انباشته شدن انباشته پولی قبلی، به دستیابی به هدف تورم میان مدت در هشت فصل آینده کمک خواهد کرد.”

SBP از ژانویه 2022 نرخ کلیدی را به میزان 1025 واحد در ثانیه افزایش داده است.

روپیه پس از کاهش بیش از 1 درصدی در طول روز، در 287.29 در برابر دلار بسته شد که پایین‌ترین سطح آن در تاریخ است. از ابتدای سال تاکنون بیش از 20 درصد کاهش ارزش داشته است.

«اکثریت شاخص‌های فرکانس بالا از قبل رشد منفی و کندی عظیم در اقتصاد را نشان می‌دهند. در نتیجه، افزایش تهاجمی نرخ کمک چندانی نخواهد کرد.

این کشور در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای باز کردن قسط بعدی خود به ارزش حدود 1.1 میلیارد دلار به عنوان بخشی از توافقنامه کمک مالی 6.5 میلیارد دلاری است که در سال 2019 به دست آمد.

در اوایل ماه مارس، بانک نرخ کلیدی خود را 300 واحد پایه افزایش داد و به 20 درصد رساند که فراتر از انتظارات بازار بود، که احتمالاً نیاز کلیدی صندوق بین المللی پول برای آزادسازی وجوه نجات را برآورده می کند.

SBP در بیانیه خود مجدداً تأکید کرد که نتیجه گیری زودهنگام نهمین بررسی برنامه صندوق بین المللی پول برای بازسازی بافرهای ذخیره FX بسیار مهم است.

(گزارش آریبا شهید در کراچی و آصف شهزاد در اسلام آباد؛ ویرایش توسط اندرو هونس و کانر هامفریز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.