بانک مرکزی هند به دلیل تورم چسبنده و فشار فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را افزایش می دهد

[ad_1] RBI در روز چهارشنبه، در ششمین افزایش متوالی نرخ بهره خود که در سال مالی جاری به 250 واحد در ثانیه افزایش یافت، نرخ رپو را 25 واحد پایه (bps) افزایش داد. با این حال، بانک مرکزی با باز گذاشتن درها برای انقباض بیشتر، بازارها را غافلگیر کرد و گفت چسبندگی تورم اصلی نگران

کد خبر : 317686
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
بانک مرکزی هند به دلیل تورم چسبنده و فشار فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را افزایش می دهد

[ad_1]

RBI در روز چهارشنبه، در ششمین افزایش متوالی نرخ بهره خود که در سال مالی جاری به 250 واحد در ثانیه افزایش یافت، نرخ رپو را 25 واحد پایه (bps) افزایش داد.

با این حال، بانک مرکزی با باز گذاشتن درها برای انقباض بیشتر، بازارها را غافلگیر کرد و گفت چسبندگی تورم اصلی نگران کننده است.

سامیران چاکرابورتی، اقتصاددان هندی ارشد سیتی، گفت: «پیش‌بینی تهاجمی‌تر از نمایه رشد-تورم و اظهارنظر محتاطانه (سیاست‌گذاران) ما را بر آن داشت تا در آوریل 2023 افزایش 25 واحدی در ثانیه را به موارد پایه خود اضافه کنیم.

RBI همچنین موضع سیاست خود را در “کناره گیری از تسهیلات” حفظ کرد، به جای تغییر به سمت “خنثی”.

با حفظ موضع، RBI فضا را برای سفت شدن بیشتر باز گذاشت. سانتانو سنگوپتا، اقتصاددان ارشد هند در گلدمن ساکس، گفت: ما همچنان انتظار داریم که RBI در نشست آوریل 25 واحد در ثانیه افزایش یابد، زیرا تورم اصلی ثابت و معکوس در قیمت سبزیجات است.

ING و QuantanEco Research همچنین اکنون انتظار دارند که RBI در تصمیم سیاستی بعدی خود که در تاریخ 6 آوریل موعد مقرر است، نرخ رپو را افزایش دهد.

اما این تنها به دلیل نگرانی از تورم نیست.

فشار روپیه

معامله گران گفتند که حرکت روپیه و چشم انداز نرخ فدرال رزرو نیز احتمالا بر RBI تأثیر خواهد گذاشت.

پرانجول بانداری، اقتصاددان ارشد هند و اندونزی در HSBC، در یادداشتی گفت: «ما فکر می‌کنیم که تحولات در جبهه خارجی نقشی به همان اندازه در گرفتن لحن جنگ طلبانه RBI ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد که آخرین نشست پس از برداشت سرمایه گذاران خارجی که تا کنون 4.4 میلیارد دلار از سهام هند در سال جاری میلادی انجام داده اند، برگزار شده است.

بنداری گفت: «و اگرچه روپیه در سال 2022 در میان ارزهای آسیایی باثبات‌تر بوده است (طبق تحلیل RBI در بیانیه سیاست خود)، ما خاطرنشان می‌کنیم که روپیه در چند هفته اخیر در این منطقه ضعیف عمل کرده است.

روپیه در حال حاضر در 82.62 در برابر دلار قرار دارد که کمتر از 1 درصد با رکورد پایین 83.29 که در اکتبر گذشته ثبت شد فاصله دارد.

تغییر در انتظارات پیرامون چشم انداز نرخ فدرال رزرو از زمان گزارش شغلی بهتر از پیش بینی شده در ایالات متحده در روز جمعه، ممکن است روپیه و سایر ارزهای آسیایی را تحت فشار قرار دهد.

سرمایه گذاران اکنون انتظار دارند در هر یک از دو جلسه بعدی فدرال رزرو 25 واحد در ثانیه نرخ بهره را افزایش دهند. حتی در مورد یک مورد قبل از گزارش مشاغل نیز تردید وجود داشت.

SBI Research در یادداشتی اعلام کرد که افزایش مستمر انتظارات نرخ وجوه فدرال رزرو، اتخاذ تصمیمات سیاسی را برای بانک های مرکزی در اقتصادهای نوظهور دشوار کرده است.

(گزارش از Dharamraj Dhutia؛ ویرایش توسط Savio D’Souza)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.