بانک مرکزی هند، RBI هشدار داد که کریپتو می تواند منجر به دلاری شدن اقتصاد شود – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند (RBI) ابراز نگرانی کرده است که ارزهای دیجیتال می توانند منجر به دلاری شدن بخشی از اقتصاد هند شوند. “این به طور جدی ظرفیت RBI را برای تعیین سیاست پولی و تنظیم سیستم پولی کشور تضعیف خواهد کرد.” هشدارهای رمزنگاری RBI و دلاری شدن اقتصاد PTI روز دوشنبه

کد خبر : 208227
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 می 2022 - 22:45
بانک مرکزی هند، RBI هشدار داد که کریپتو می تواند منجر به دلاری شدن اقتصاد شود – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند (RBI) ابراز نگرانی کرده است که ارزهای دیجیتال می توانند منجر به دلاری شدن بخشی از اقتصاد هند شوند. “این به طور جدی ظرفیت RBI را برای تعیین سیاست پولی و تنظیم سیستم پولی کشور تضعیف خواهد کرد.”

هشدارهای رمزنگاری RBI و دلاری شدن اقتصاد

PTI روز دوشنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که بانک مرکزی هند (RBI)، بانک مرکزی این کشور، هشدار داده است که ارزهای دیجیتال می توانند منجر به دلاری شدن بخشی از اقتصاد هند شوند.

در طی یک جلسه توجیهی با کمیته دائمی امور مالی پارلمان هند، مقامات ارشد RBI، از جمله فرماندار Shaktikanta Das، “به وضوح نگرانی خود را در مورد ارزهای دیجیتال ابراز کردند.”

این کمیته به ریاست وزیر امور مالی سابق جایانت سینها، اخیراً از هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) در مورد مسائل مربوط به رمزارزها سؤال کرد.

مقامات RBI با تاکید بر اینکه ارزهای دیجیتال چالش هایی را برای ثبات سیستم مالی هند ایجاد می کنند، تاکید کردند:

این به طور جدی ظرفیت RBI برای تعیین سیاست پولی و تنظیم سیستم پولی کشور را تضعیف خواهد کرد.

روسای بانک مرکزی هند همچنین خاطرنشان کردند که ارزهای دیجیتال برای پولشویی، تامین مالی تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر استفاده می شود.

علاوه بر این، آنها هشدار دادند که ارزهای دیجیتال می‌توانند به عنوان وسیله مبادله، جایگزین روپیه (INR) در تراکنش‌های مالی داخلی و برون مرزی شوند.

مقامات RBI اظهار داشتند:

تقریباً همه ارزهای رمزنگاری شده به دلار هستند و توسط نهادهای خصوصی خارجی صادر می شوند. ممکن است در نهایت منجر به دلاری شدن بخشی از اقتصاد ما شود که بر خلاف منافع حاکمیتی کشور خواهد بود.

مقامات RBI همچنین توضیح دادند که ارز دیجیتال تأثیر منفی بر سیستم بانکی خواهد داشت. آنها خاطرنشان کردند که این طبقه دارایی برای افرادی جذاب است که ممکن است بخواهند پس اندازهای خود را که به سختی به دست آورده اند در آن سرمایه گذاری کنند، در نتیجه بانک ها منابع کمتری برای وام دادن دارند.

بر اساس یک برآورد صنعت، تقریباً 15 تا 20 میلیون سرمایه گذار کریپتو در هند وجود دارد که مجموع دارایی های ارز دیجیتال حدود 5.34 میلیارد دلار است.

دولت هند در حال حاضر روی سیاست ارزهای دیجیتال این کشور کار می کند. با این حال، درآمد ارزهای دیجیتال در حال حاضر 30٪ مشمول مالیات است. از اول جولای، یک درصد مالیات کسر شده در مبدا (TDS) نیز از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال شروع می‌شود.

آیا با RBI موافقید که کریپتو می تواند منجر به دلاری شدن اقتصاد هند شود؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.