بانک مرکزی نیجریه می‌گوید اسکناس‌های جدیدی را در ماه دسامبر منتشر خواهد کرد – نایرا به پایین‌ترین حد خود رسید – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN) اعلام کرد که از 15 دسامبر، نیجریه‌ای‌ها از اسکناس‌های 100، 200، 500 و 1000 نیره‌ای استفاده خواهند کرد. این اعلام از آن زمان منجر به کاهش نرخ مبادله موازی نایرا در بازار در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح جدید N781: 1 دلار شد. طراحی مجدد ارز بهترین

کد خبر : 273689
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
بانک مرکزی نیجریه می‌گوید اسکناس‌های جدیدی را در ماه دسامبر منتشر خواهد کرد – نایرا به پایین‌ترین حد خود رسید – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN) اعلام کرد که از 15 دسامبر، نیجریه‌ای‌ها از اسکناس‌های 100، 200، 500 و 1000 نیره‌ای استفاده خواهند کرد. این اعلام از آن زمان منجر به کاهش نرخ مبادله موازی نایرا در بازار در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح جدید N781: 1 دلار شد.

طراحی مجدد ارز بهترین روش جهانی

گادوین امفیله، رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN)، اخیراً گفت که موسسه او در 15 دسامبر شروع به گردش اسکناس‌های جدید نایرا خواهد کرد. تورم و چالش ناامنی

به گفته Emefiele که اخیراً در یک کنفرانس مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد، اسکناس‌های آسیب‌دیده 100، 200، 500 و 1000 نیره هستند. در توجیه تصمیم برای طراحی مجدد اسکناس ها، فرماندار CBN گفت که انجام این کار بهترین رویه جهانی است که باید هر پنج تا هشت سال یکبار انجام شود. Emefiele گفت که نیجریه در 20 سال گذشته اسکناس های خود را دوباره طراحی نکرده است.

علاوه بر این، رئیس کل بانک مرکزی همچنین به بخش‌های خاصی از قانون CBN اشاره کرد که به بانک مرکزی اختیار صدور مجدد ارز را می‌دهد. او گفت:

بر اساس این روندها، مشکلات و حقایق، و در راستای بخش 19، بخش های فرعی [a] و [b] طبق قانون CBN 2007، مدیریت CBN به دنبال و تأیید رئیس جمهور محمدو بوهاری برای طراحی مجدد، تولید، و گردش سری جدید اسکناس در سطوح N100، N200، N500 و N1000 بود.

برخی از کارشناسان نیجریه معتقدند که بانک مرکزی ممکن است از طراحی مجدد ارز برای مشروعیت بخشیدن به سرکوب خود با احتکارکنندگان پول نقد و فروشندگان ارز خارجی استفاده کند. در حال حاضر، نهاد ضد اختلاس نیجریه، کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی (EFCC)، گفته است که بر روند مبادله اسکناس‌های قدیمی با اسکناس‌های جدید نظارت خواهد کرد.

نایرا در برابر دلار به پایین ترین سطح سقوط می کند

در هشداری به ساکنان نیجریه که ممکن است بخواهند این روند را تضعیف کنند، رئیس EFCC، عبدالرشید باوا، هشدار داد که سازمانش “از هیچ تلاشی برای ثبت هر اپراتور خدمات مالی که با قوانین و مقررات موجود مخالفت می کند، دریغ نخواهد کرد.”

اسکناس‌های نایرا – که 80 درصد آنها خارج از سیستم بانکی در گردش هستند – علاوه بر استفاده برای تحریک فعالیت در بازار سیاه ارز، روش پرداخت ترجیحی برای مجرمان و آدم ربایان است.

در همین حال، درست کمتر از 24 ساعت پس از اعلام Emefiele، نرخ مبادله نایرا در برابر دلار آمریکا در بازار موازی از N760:$1 به کمتر از N781:$1 کاهش یافت، که پایین ترین سطح تاریخ است. بر اساس گزارشی در Premium Times، آخرین سقوط نایرا را می‌توان به فعالیت دارندگان پول نقد بزرگ نسبت داد که در حال تخلیه اسکناس‌های نایرا هستند که به زودی پول‌سازی می‌شوند.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.