بانک مرکزی نیجریه برنامه‌های خود برای معرفی اسکناس‌های جدید طراحی شده نایرا را دو برابر می‌کند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] بانک مرکزی نیجریه در 29 اکتبر مجبور شد از طرح های بحث برانگیز طراحی مجدد ارز خود دفاع کند، درست چند روز پس از اینکه زینب احمد وزیر دارایی نیجریه به طور علنی از آنها سؤال کرد. بانک مرکزی اصرار دارد که این اقدام مدت‌هاست به تعویق افتاده است و از نیجریه‌ها می‌خواهد «از

کد خبر : 274838
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۳۰
بانک مرکزی نیجریه برنامه‌های خود برای معرفی اسکناس‌های جدید طراحی شده نایرا را دو برابر می‌کند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

بانک مرکزی نیجریه در 29 اکتبر مجبور شد از طرح های بحث برانگیز طراحی مجدد ارز خود دفاع کند، درست چند روز پس از اینکه زینب احمد وزیر دارایی نیجریه به طور علنی از آنها سؤال کرد. بانک مرکزی اصرار دارد که این اقدام مدت‌هاست به تعویق افتاده است و از نیجریه‌ها می‌خواهد «از پروژه طراحی مجدد ارز که به نفع همه شهروندان این کشور است، حمایت کنند».

تأییدیه کتبی رئیس جمهور محمد بوهاری

بانک مرکزی نیجریه (CBN) اصرار دارد که برنامه اخیراً اعلام شده خود برای انتشار اسکناس‌های جدید نایرا فوق‌العاده است و «12 سال عقب افتاده» است. در توبیخ ظاهری زینب احمد وزیر دارایی نیجریه که علناً این طرح را زیر سوال برده است، بانک مرکزی گفت «تأیید کتبی رئیس جمهور محمد بوهاری برای طراحی مجدد را به دست آورده بود».

احمد یک روز پس از اعلام غافلگیرانه CBN خطاب به قانونگذاران گفت که با او مشورت نشده است و بنابراین نمی تواند “از نظر شایستگی یا موارد دیگر” در مورد آن اظهار نظر کند. همانطور که اخیرا توسط Bitcoin.com News گزارش شده است، تصور می‌شود که برنامه CBN برای معرفی اسکناس‌های جدید نایرا باعث افت نرخ ارز در بازار موازی پول محلی شده است، جایی که در برابر دلار N781:1 دلار به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

مخالفان طرح بحث‌برانگیز CBN اصرار دارند که ادامه این حرکت می‌تواند شاهد کاهش نرخ مبادله نایره به دلار تا پایان 31 ژانویه 2023 به 1000 نیره در هر دلار باشد. 29، 2022، CBN از نیجریه ای ها خواست از سیاست طراحی مجدد ارز حمایت کنند.

CBN از نیجریه‌ها می‌خواهد از پروژه طراحی مجدد ارز که به نفع همه شهروندان این کشور است، حمایت کنند. بانک مرکزی گفت: احتکار مبالغ قابل توجهی اسکناس در خارج از خزانه بانک های تجاری باید توسط هرکسی که برای کشور مفید است، ممانعت کند.

ارز طراحی مجدد یک استاندارد جهانی

CBN اضافه کرد که “با توجه به اینکه برای انجام طراحی مجدد باید 20 سال صبر کند، برای مدت طولانی معطل شده است.” این بیانیه همچنین ادعاهای قبلی بانک را تکرار می کند که گردش نایرا بازطراحی شده یک روش استاندارد در سطح جهانی است که باید هر پنج تا هشت سال یکبار انجام شود.

تزریق برنامه ریزی شده اسکناس های جدید 100، 200، 500 و 1000 نیره به گردش در 15 دسامبر آغاز می شود. انتظار می رود نیجریه ای ها اسکناس های قدیمی را تا پایان ژانویه 2023 بازگردانند. در حالی که منتقدان طرح بازطراحی ارز خواستار شدند. در CBN برای تمدید مهلت یا کنار گذاشتن کلی طرح، آخرین گزارش های محلی به نقل از رئیس جمهور بوهاری حمایت خود را از این حرکت اعلام می کنند.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.