بانک مرکزی روسیه نرخ بنچمارک را کاهش داد، روبل را به طلا متصل کرد – روبل به سطوح قبل از جنگ بازگشت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] در بحبوحه درگیری اوکراین و روسیه، روبل روسیه علیرغم تحریم های شدید اعمال شده علیه فدراسیون روسیه توانسته است دوباره به سمت خود بازگردد. در حالی که بانک مرکزی روسیه قیمت ثابتی برای طلا و روبل را فاش کرد، بانک مرکزی این کشور اقداماتی را برای محافظت از پول ملی انجام داده است. علاوه

کد خبر : 190341
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
بانک مرکزی روسیه نرخ بنچمارک را کاهش داد، روبل را به طلا متصل کرد – روبل به سطوح قبل از جنگ بازگشت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

در بحبوحه درگیری اوکراین و روسیه، روبل روسیه علیرغم تحریم های شدید اعمال شده علیه فدراسیون روسیه توانسته است دوباره به سمت خود بازگردد. در حالی که بانک مرکزی روسیه قیمت ثابتی برای طلا و روبل را فاش کرد، بانک مرکزی این کشور اقداماتی را برای محافظت از پول ملی انجام داده است. علاوه بر این، پس از پیوند ارز فیات با طلا، روز جمعه بانک مرکزی روسیه یک کاهش غیرمنتظره نرخ بهره را اعلام کرد که از دوشنبه آغاز می شود.

رهبران اتحادیه اروپا و متحدان غربی در بحبوحه بازگشت روبل، تحریم های سخت تری ایجاد می کنند

در پایان فوریه، پس از آغاز درگیری بین اوکراین و روسیه، کمیسیون اروپا و متحدان غربی محدودیت‌های شدیدی را بر ذخایر بین‌المللی بانک روسیه اعمال کردند. این تحریم‌ها جرقه‌ای را به دنبال داشت و روبل روسیه در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسید. با وجود تحریم‌های شدید علیه روسیه و درگیری‌ها، رهبران اروپایی قصد دارند واردات زغال سنگ روسیه را متوقف کنند.

روز جمعه، رهبران اتحادیه اروپا رسماً با ممنوعیت زغال سنگ موافقت کردند و قراردادهای فعلی زغال سنگ با روسیه باید تا ماه اوت لغو شود. اتحادیه اروپا همچنین واردات خاویار، ودکا و مواد شیمیایی خاص روسیه را در کنار صادرات سوخت جت ممنوع کرد. با این حال، روسیه با وجود همه تحریم ها توانسته است روبل روسیه را سرپا نگه دارد و در برابر دلار آمریکا به سطح قبل از جنگ بازگشته است. اقتصاددانان و تحلیلگران این افزایش را به چند حرکت شطرنج انتخابی که روسیه در زمان‌های اخیر انجام داده است، نسبت می‌دهند، مانند اینکه به‌طور شگفت‌انگیزی اعلام کرده است که روبل با طلا حمایت می‌شود.

بانک مرکزی روسیه نرخ معیار را کاهش داد، روبل را به طلا می‌بست - روبل به سطوح قبل از جنگ بازگشت
نمودار یک ساله RUB/USD در 8 آوریل 2022.

بانک مرکزی روسیه قیمت هر گرم طلا را به 5000 روبل تعیین کرد. در حالی که ایجاد برابری طلا برای یک پول ملی کاری است که دولت‌های ملی دهه‌ها پیش انجام دادند، این رویه عمدتاً بازنشسته شده است. تعداد زیادی از دلالان بر این باورند که اقدام برای ایجاد برابری طلا با روبل تأثیرات پایداری بر دلار آمریکا خواهد داشت. پیوند روبل با طلا می‌تواند ارز فیات را در بازارهای فارکس مطلوب کند و متحدانی را از دیگر دولت‌های ملت به چارچوب پشتوانه طلا علاقه‌مند کند.

گاز روسیه فقط به روبل پرداخت می شود، بانک روسیه نرخ بهره را کاهش می دهد

گام دیگری که روسیه برای حفاظت از منافع مالی خود برداشته است، قانون جدیدی است که کشورهای «غیر دوست» را ملزم می‌کند که هزینه گاز را با روبل بپردازند. این فرمان در 31 مارس توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد و از اول آوریل اجرایی شد. پوتین در اظهارات خود در تلویزیون روسیه توضیح داد که از این حساب‌ها از فردا پرداخت‌های گاز تحویلی انجام می‌شود.

بانک مرکزی روسیه نرخ معیار را کاهش داد، روبل را به طلا می‌بست - روبل به سطوح قبل از جنگ بازگشت
روز جمعه، بانک روسیه یک حرکت غافلگیرکننده انجام داد و نرخ بهره بانکی را کاهش داد.

روز جمعه، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره بانکی کشور را از 20 درصد به 17 درصد کاهش داد. این نرخ از روز دوشنبه اعمال خواهد شد زیرا بانک مرکزی اعلام کرده است که “موازنه ریسک ها را تغییر داده است” تا تورم را مهار کند. بانک مرکزی روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «شرایط خارجی برای اقتصاد روسیه همچنان چالش برانگیز است و به طور قابل توجهی فعالیت اقتصادی را محدود می کند». خطرات ثبات مالی همچنان وجود دارد، اما در حال حاضر افزایش یافته است، از جمله به دلیل اقدامات کنترل سرمایه اتخاذ شده.

در میان اقتصاد تحریم شده و جنگ، مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه شکست خورده است. بر اساس گزارش‌ها در روز جمعه، یک حمله موشکی در شهر کراماتورسک اوکراین دست‌کم 50 کشته برجای گذاشت. علاوه بر این، روسیه خواستار به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از جمله خواسته های دیگر است. این دو منطقه در شرق اوکراین واقع شده اند و ولادیمیر پوتین می گوید که این مناطق مستقل هستند.

در حال حاضر، روبل پوتین و روسیه از قدرت بسیار بیشتری نسبت به ابتدای جنگ برخوردار است و لوئیس سانز، رئیس توزیع بین‌المللی در سینارا می‌گوید بانک روسیه نمی‌خواهد این حرکت متوقف شود. سانز روز جمعه گفت: «بانک مرکزی می‌خواهد لوکوموتیو بازگشت اقتصادی باشد، نه یک ترمز.

برچسب ها در این داستان

بانک روسیه، بانک مرکزی، زغال سنگ، درگیری، نفت خام، کاهش نرخ، دونتسک، اقتصاد، اتحادیه اروپا، بازارهای فارکس، گاز، روبل پشتوانه طلا، برابری طلا، روبل طلا، نرخ بهره، لوهانسک، لوئیس سانز، نفت، مذاکرات صلح ، روبل، روبل، سقوط روبل، سقوط روبل، طلای روبل، پایین ترین سطح روبل، سقوط روبل، روسیه، روبل روسیه، تحریم های روسیه، تحریم ها، کاهش نرخ، اوکراین، ولادیمیر پوتین، جنگ، متحدان غربی

نظر شما در مورد افزایش اخیر روبل و اقداماتی که بانک روسیه برای محافظت از اقتصاد انجام می دهد چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.