بانک مرکزی ترکیه اولین تراکنش‌های پرداخت را در شبکه لیر دیجیتال گزارش می‌کند – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1] بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اولین تراکنش های پرداخت را در شبکه آزمایشی لیر دیجیتال انجام داد. مقام پولی قصد دارد در سال 2023 آزمایش های بیشتری را انجام دهد و قصد دارد از بانک ها و شرکت های فین تک برای پیوستن به آزمایش ها دعوت کند. ترکیه مشارکت در پروژه لیر دیجیتال،

کد خبر : 300324
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
بانک مرکزی ترکیه اولین تراکنش‌های پرداخت را در شبکه لیر دیجیتال گزارش می‌کند – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1]

بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اولین تراکنش های پرداخت را در شبکه آزمایشی لیر دیجیتال انجام داد. مقام پولی قصد دارد در سال 2023 آزمایش های بیشتری را انجام دهد و قصد دارد از بانک ها و شرکت های فین تک برای پیوستن به آزمایش ها دعوت کند.

ترکیه مشارکت در پروژه لیر دیجیتال، تمرکز بر مطالعه جنبه های اقتصادی و حقوقی را گسترش می دهد

بر اساس اطلاعیه روز پنجشنبه، مقام پولی ترکیه اولین تراکنش های پرداخت را در شبکه دیجیتال لیر ترکیه با موفقیت انجام داد. این عملیات به عنوان بخشی از مطالعات در فاز اول پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اجرا شد.

CBRT همچنین گفت که به انجام آزمایشات آزمایشی با ذینفعان فناوری در سه ماهه اول سال آینده، در مقیاس محدود و در یک محیط مدار بسته ادامه خواهد داد. این سازمان وعده داده است که یافته‌های این آزمایش‌ها در یک گزارش ارزیابی جامع برای عموم آشکار خواهد شد.

همچنین در سال 2023، بانک مرکزی ترکیه قصد دارد پلت فرم همکاری برای لیر دیجیتال را گسترش دهد. بانک‌ها و شرکت‌های فناوری مالی منتخب درگیر خواهند شد و مراحل پیشرفته این مطالعه آزمایشی برای گسترش بیشتر مشارکت رونمایی می‌شود، رگولاتور توضیح داد:

در مقابل این پس‌زمینه، CBRT به اجرای آزمایش‌ها برای تنظیمات معماری معتبر که در زمینه‌هایی مانند استفاده از فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده در سیستم‌های پرداخت و ادغام این فناوری‌ها با سیستم‌های پرداخت فوری طراحی شده‌اند، ادامه خواهد داد.

این بانک همچنین تاکید کرد که بررسی جنبه‌های قانونی CBDC نشان داده است که “شناسه دیجیتال برای پروژه اهمیت حیاتی دارد.” به همین دلیل، CBRT در نظر دارد مطالعات در مورد چارچوب قانونی و اقتصادی لیر دیجیتال و همچنین الزامات تکنولوژیکی آن را در اولویت قرار دهد.

انتشار احتمالی نسخه «مبتنی بر بلاک چین» لیر ترکیه برای اولین بار در برنامه سالانه رئیس جمهور رجب اردوغان در نوامبر 2019 ذکر شد. دو سال بعد، CBRT با ایجاد پلتفرم همکاری دیجیتالی لیر ترکیه برای تسهیل در این زمینه، تحقیقات خود را در این زمینه عمیق تر کرد. توسعه و آزمایش CBDC با ذینفعان فناوری.

برچسب ها در این داستان

CBDC، CBRT، بانک مرکزی، بانک مرکزی ترکیه، ارز دیجیتال، لیر دیجیتال، لیر دیجیتال ترکیه، لیر، تراکنش های پرداخت، پرداخت ها، تحقیق، آزمایش، آزمایش، آزمایش، آزمایش، آزمایش، ترکیه، ترکیه

آیا فکر می‌کنید بانک مرکزی ترکیه تلاش‌ها را برای معرفی لیر دیجیتال ترکیه افزایش خواهد داد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، multitel / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.