بانک مرکزی انگلیس نرخ رپو را 75 واحد در ثانیه افزایش داد – نرخ وام مسکن ثابت 30 ساله بریتانیا به 7٪ افزایش یافت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] در 3 نوامبر 2022، بانک انگلستان از فدرال رزرو ایالات متحده پیروی کرد و هشتمین افزایش متوالی نرخ بهره بانکی را به میزان 75 واحد پایه (bps) تدوین کرد. پس از رای اکثریت اعضای کمیته سیاست پولی (MPC) به افزایش 75 واحدی در ثانیه، این افزایش نرخ اصلی وام‌دهی بریتانیا را به 3 درصد

کد خبر : 276055
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۳۰
بانک مرکزی انگلیس نرخ رپو را 75 واحد در ثانیه افزایش داد – نرخ وام مسکن ثابت 30 ساله بریتانیا به 7٪ افزایش یافت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

در 3 نوامبر 2022، بانک انگلستان از فدرال رزرو ایالات متحده پیروی کرد و هشتمین افزایش متوالی نرخ بهره بانکی را به میزان 75 واحد پایه (bps) تدوین کرد. پس از رای اکثریت اعضای کمیته سیاست پولی (MPC) به افزایش 75 واحدی در ثانیه، این افزایش نرخ اصلی وام‌دهی بریتانیا را به 3 درصد می‌رساند.

بانک انگلستان نرخ رپو را 75 واحد در ثانیه افزایش داد، کمیته سیاست پولی اصرار دارد که برای دستیابی به هدف نرخ تورم 2 درصد، افزایش نرخ بیشتری لازم است

هفت نفر از نه عضو MPC به افزایش 75 واحدی در ثانیه رای مثبت دادند، در حالی که دو عضو MPC به افزایش کمتر رای دادند. طبق گزارش MPC، یکی از اعضا خواهان افزایش 50bps بود، در حالی که دیگری به افزایش 25bps رای داد. افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه بزرگترین جهش در 33 سال گذشته یا از سال 1989 بود، و MPC انتظار دارد برای مهار تورم، افزایش نرخ بیشتری لازم باشد.

اکثریت کمیته قضاوت می‌کنند که اگر اقتصاد به طور کلی مطابق با آخرین پیش‌بینی‌های گزارش سیاست پولی تکامل یابد، ممکن است برای بازگشت پایدار تورم به هدف، افزایش بیشتری در نرخ بانکی لازم باشد، البته به اوج پایین‌تر از قیمت‌گذاری شده در مالی. در روز پنجشنبه MPC توضیح داد.

این خبر به دنبال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در روز قبل است، زمانی که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را در روز چهارشنبه 75 واحد در ثانیه افزایش داد. در ابتدا، بازارهای جهانی اعلامیه فدرال رزرو را به عنوان یک خبر مثبت تلقی کردند، اما اظهارنظر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو با مطبوعات که بلافاصله پس از آن منتشر شد، روحیه را تغییر داد. پاول خاطرنشان کرد که فدرال رزرو پیش بینی می کند “افزایش های مداوم مناسب خواهد بود” و او همچنین تاکید کرد که “از نظر من بسیار زود است که در مورد توقف افزایش نرخ بهره فکر کنیم یا درباره آن صحبت کنیم.”

اعضای بانک انگلستان، MPC و اقتصاددانان فکر می‌کنند که پیش‌بینی‌های رشد برای بریتانیا ناامیدکننده به نظر می‌رسد. MPC روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که در حال حاضر اوضاع برای اقتصاد بریتانیا “بسیار چالش برانگیز” به نظر می رسد. همانند اهداف بانک مرکزی ایالات متحده، بانک مرکزی انگلستان در تلاش است تا تورم را به هدف 2 درصد کاهش دهد. گیلت‌ها (اوراق قرضه) در فهرست بریتانیا و لندن پس از این اعلامیه افزایش‌هایی را تجربه کردند، در حالی که پوند استرلینگ انگلیس 1.84 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت.

برای پیش‌بینی نوامبر جاری، و مطابق با اعلامیه‌های دولت در 17 اکتبر، فرض کاری MPC این است که برخی از حمایت‌های مالی فراتر از دوره شش ماهه فعلی گارانتی قیمت انرژی (EPG) ادامه می‌یابد و مسیری سبک برای انرژی خانگی ایجاد می‌کند. قیمت‌ها طی دو سال آینده،” MPC در اطلاعیه کمیته توضیح داد.

اعضای MPC مطمئن نیستند که ضمانت قیمت انرژی “فشارهای تورمی را افزایش دهد”، نرخ ثابت 30 ساله وام مسکن در بریتانیا به 7٪ افزایش می یابد.

داده های اخیر نشان می دهد که نرخ تورم بریتانیا در ماه سپتامبر به 10.1 درصد رسیده است، در حالی که نرخ تورم اتحادیه اروپا (EU) به 9.9 درصد رسیده است. علاوه بر این، مشابه نرخ های وام اتحادیه اروپا، نرخ وام مسکن در بریتانیا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. وام مسکن 15 ساله در انگلستان 6.154٪ است در حالی که نرخ وام مسکن 30 ساله 7٪ است. نرخ بازپرداخت بانک انگلستان و نرخ پیشنهادی بین بانکی لندن (LIBOR) مهمترین نرخ‌های تأثیرگذار هستند که بر وسایل نقلیه وام در سراسر بریتانیا تأثیر می‌گذارند.

MPC معتقد است که EPG می تواند فشارهای تورمی مرتبط با بخش انرژی را مهار یا افزایش دهد. MPC روز پنجشنبه نتیجه گرفت: «چنین حمایتی به طور مکانیکی افزایش بیشتر در بخش انرژی تورم CPI را به طور قابل توجهی محدود می‌کند و نوسانات آن را کاهش می‌دهد». با این حال، در افزایش تقاضای کل خصوصی نسبت به پیش‌بینی‌های آگوست، این حمایت می‌تواند فشارهای تورمی در کالاها و خدمات غیر انرژی را افزایش دهد.

علاوه بر تفسیر MPC، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان به مطبوعات گفت که بانک مرکزی نمی تواند در مورد افزایش نرخ بهره در آینده قول بدهد. بیلی پس از افزایش 75 واحدی نرخ بهره به مطبوعات گفت: «ما نمی‌توانیم در مورد نرخ‌های بهره آینده قول‌هایی بدهیم، اما بر اساس جایگاهی که امروز داریم، فکر می‌کنیم که نرخ بانکی باید کمتر از قیمت فعلی در بازارهای مالی افزایش یابد. بیلی در زمینه مبارزه با تورم افزود:

اگر اکنون با قدرت عمل نکنیم، بعداً بدتر خواهد شد.

برچسب ها در این داستان

3، 75 امتیاز پایه، 75 واحد در ثانیه، اندرو بیلی، اندرو بیلی تورم، بانک مرکزی انگلیس، BoE، اقتصاد، اقتصاد، فدرال رزرو، فدرال رزرو، افزایش، تورم، فشارهای تورمی، کمیته سیاست پولی، MPC، افزایش نرخ، نرخ ها، نرخ رپو

نظر شما در مورد تصمیم کمیته سیاست پولی بریتانیا و بانک مرکزی انگلیس برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره بانکی چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.