بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را به 0.75 درصد افزایش می دهد، کمتر در مورد حرکت های آینده مطمئن است

[ad_1] توسط اندی بروس و دیوید میلیکن لندن (رویترز) – بانک مرکزی انگلیس برای سومین جلسه متوالی، همانطور که انتظار می رفت، روز پنجشنبه نرخ بهره را افزایش داد، اما زبان خود را در مورد نیاز به افزایش بیشتر از اینجا ملایم کرد. هشت عضو از نه عضو کمیته سیاست پولی (MPC) به افزایش نرخ

کد خبر : 180067
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را به 0.75 درصد افزایش می دهد، کمتر در مورد حرکت های آینده مطمئن است

[ad_1]

توسط اندی بروس و دیوید میلیکن

لندن (رویترز) – بانک مرکزی انگلیس برای سومین جلسه متوالی، همانطور که انتظار می رفت، روز پنجشنبه نرخ بهره را افزایش داد، اما زبان خود را در مورد نیاز به افزایش بیشتر از اینجا ملایم کرد.

هشت عضو از نه عضو کمیته سیاست پولی (MPC) به افزایش نرخ بهره بانکی از 0.5 درصد از 0.5 درصد به 0.75 درصد رای دادند، به دنبال تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه مبنی بر افزایش هزینه های استقراض برای اولین بار از زمان همه گیر COVID-19.

جان کانلیف، معاون فرماندار، به تعلیق نرخ‌ها رأی داد و نسبت به ضربه بزرگ به تقاضا از قیمت‌های بالاتر کالاها هشدار داد. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، انتظار داشتند که به اتفاق آرا برای نرخ های بالاتر رأی داده شود.

BoE اعلام کرد قرار است تورم در آوریل به حدود 8 درصد برسد – تقریباً یک واحد درصد بیشتر از پیش‌بینی ماه گذشته – و هشدار داد که ممکن است در اواخر سال به اوج خود برسد.

قبوض انرژی که با درگیری در اوکراین تشدید شده است، احتمالاً در پاییز با بازنشانی تعرفه‌های تنظیم‌شده، علاوه بر افزایش 50 درصدی ماه آینده، افزایش می‌یابد.

اما سیاستگذاران روز پنجشنبه در مقابل شرط‌بندی سرمایه‌گذاران مبنی بر افزایش شدید نرخ بانکی به حدود 2 درصد تا پایان سال جاری، مخالفت کردند و زبان خود را در مورد نیاز به افزایش بیشتر کاهش دادند.

BoE گفت: «کمیته قضاوت کرد که ممکن است در ماه‌های آتی برخی محدودیت‌های بیشتر مناسب باشد، اما بسته به اینکه چشم‌انداز میان‌مدت چگونه تکامل می‌یابد، خطراتی در هر دو طرف این قضاوت وجود دارد.

ماه گذشته MPC اعلام کرد که انقباضات محدود بیشتر «احتمالاً مناسب است».

اکثریت کمیته گفتند که نرخ ها را افزایش داده اند تا خطر تعبیه شدن روندهای اخیر در رشد دستمزد و تورم در انتظارات را کاهش دهند. شرکت‌هایی که توسط BoE مورد بررسی قرار گرفته‌اند انتظار دارند در سال جاری دستمزد را 4 تا 6 درصد افزایش دهند، در حالی که این رقم در سال 2021 2.5 تا 3.5 درصد بود.

BoE گفت که حمله روسیه به اوکراین احتمالاً باعث می شود که فشارهای تورمی جهانی در ماه های آینده به طور قابل توجهی تقویت شود و به اختلال در زنجیره تامین بیفزاید.

به گفته این سازمان، فشار بر بودجه خانوارهای بریتانیا احتمالاً از نظر مادی بیشتر از آن چیزی است که ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود، که پیش‌تر بزرگترین کاهش در 30 سال گذشته بود.

(گزارش توسط اندی بروس و دیوید میلیکن)

(([email protected]))

کلمات کلیدی: بریتانیا BOE/

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.