بانک مرکزی انگلیس در بحبوحه نگرانی از تورم، نرخ بهره را تا 5 درصد افزایش داد

[ad_1] بررسی اجمالی کمیته سیاست پولی بانک انگلستان (MPC) تصمیم گرفته است که نرخ بهره بانکی را با 0.5 درصد افزایش به 5 درصد برساند. این حرکت با اکثریت آرا 7-2 حمایت شد و دو عضو ترجیح دادند نرخ بانکی را در 4.5٪ حفظ کنند. مسیر بازار برای نرخ بانکی افزایش یافته است و اکنون

کد خبر : 364794
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
بانک مرکزی انگلیس در بحبوحه نگرانی از تورم، نرخ بهره را تا 5 درصد افزایش داد

[ad_1]

بررسی اجمالی

کمیته سیاست پولی بانک انگلستان (MPC) تصمیم گرفته است که نرخ بهره بانکی را با 0.5 درصد افزایش به 5 درصد برساند. این حرکت با اکثریت آرا 7-2 حمایت شد و دو عضو ترجیح دادند نرخ بانکی را در 4.5٪ حفظ کنند. مسیر بازار برای نرخ بانکی افزایش یافته است و اکنون به دلیل افزایش بازده طلایی و نرخ وام مسکن به طور متوسط ​​حدود 5.5 درصد است. MPC به دقت تأثیر افزایش نرخ های قبلی را زیر نظر دارد و اذعان می کند که ممکن است تأثیرات کامل آن احساس شود، به ویژه در بازار وام مسکن با نرخ ثابت.

رشد، اشتغال، افزایش درآمد؛ تورم همچنان قوی است

بررسی‌های تجاری حاکی از رشد متوسط ​​تولید ناخالص داخلی سه ماهه حدود 0.25 درصد در اواسط سال است، در حالی که شاخص‌های مخارج خانوارها تا حدودی بهبود یافته است. اشتغال با افزایش 0.8 درصدی در اشتغال LFS در سه ماه منتهی به آوریل، رشد قوی داشته است. میانگین درآمد هفتگی (AWE) سالانه 7.6 درصد افزایش یافته است که فراتر از انتظارات است، اما انتظار می رود رشد آینده کاهش یابد. تورم CPI از 10.1 درصد در ماه مارس به 8.7 درصد در آوریل کاهش یافت و در ماه می در همین سطح باقی ماند. تورم CPI خدمات و تورم قیمت کالاهای اصلی قوی تر از حد انتظار بوده است.

چشم انداز تورم: کاهش مورد انتظار، ثبات در CPI خدمات

با نگاهی به آینده، تحلیلگران پیش بینی می کنند که تورم CPI در طول سال کاهش قابل توجهی داشته باشد که ناشی از تحولات قیمت انرژی است. آنها انتظار دارند که تورم CPI خدمات نسبتاً ثابت بماند، در حالی که پیش بینی می کنند تورم CPI کالاهای اصلی در اواخر سال کاهش یابد. هدف اصلی MPC این است که اطمینان حاصل شود که تورم CPI به طور پایدار به هدف 2 درصد در میان مدت باز می گردد. این کمیته پتانسیل اثرات دور دوم ناشی از شوک های هزینه خارجی را برای مدت طولانی تر از آنچه در ابتدا ظهور کرده بود، تشخیص می دهد. در صورت وجود نشانه هایی از فشارهای تورمی مداوم تر، ممکن است تشدید بیشتر در سیاست پولی ضروری باشد.

MPC Vigilant: شاخص های نظارتی برای فشارهای تورمی

MPC به دقت شاخص هایی مانند شرایط بازار کار، رشد دستمزد و تورم قیمت خدمات را رصد خواهد کرد. هدف آنها شناسایی فشارهای تورمی مداوم است و بر این اساس نرخ بانکی را تعدیل می کند. هدف بازگرداندن پایدار تورم به هدف 2 درصدی در میان مدت است که با وظایف MPC همسو می شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.