بانک مرکزی اندونزی فشار بر روپیه را موقتی و رسمی می بیند

© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های روپیه اندونزی پس از شمارش در یک صرافی در جاکارتا، اندونزی، در 4 سپتامبر 2018 دیده می‌شوند. رویترز/ ویلی کورنیاوان توسط گایاتری سورویو و استفانو سلیمان جاکارتا (رویترز) – یک مقام ارشد بانک اندونزی (BI) روز پنجشنبه گفت که انتظار می‌رود فشار بر روپیه اندونزی موقتی باشد و پیش‌بینی کرد

کد خبر : 261785
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
بانک مرکزی اندونزی فشار بر روپیه را موقتی و رسمی می بیند



© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های روپیه اندونزی پس از شمارش در یک صرافی در جاکارتا، اندونزی، در 4 سپتامبر 2018 دیده می‌شوند. رویترز/ ویلی کورنیاوان

توسط گایاتری سورویو و استفانو سلیمان

جاکارتا (رویترز) – یک مقام ارشد بانک اندونزی (BI) روز پنجشنبه گفت که انتظار می‌رود فشار بر روپیه اندونزی موقتی باشد و پیش‌بینی کرد که این ارز تقویت شود تا ارزش بنیادی آن را در اواخر سال منعکس کند.

ادی سوزیانتو، که ریاست بخش مدیریت پولی BI را بر عهده دارد، به رویترز گفت که بانک مرکزی سیاست‌هایی را اولویت‌بندی می‌کند که از مکانیسم بازار حمایت می‌کنند و نیازی به کنترل سرمایه نمی‌بینند.

روپیه روز چهارشنبه به ضعیف ترین سطح خود از آوریل 2020 رسید، زیرا ارزها در سطح جهان در بحبوحه افزایش ارزش دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفتند.

Edi انتظار دارد که نرخ ارز روپیه منعکس کننده چشم انداز اقتصادی قوی اندونزی در اواخر سال باشد، اما از ارائه برآورد BI از سطح بنیادی آن خودداری کرد.

او گفت: «من اعتقاد دارم که ما به ارزش اساسی (روپیه) دست خواهیم یافت … زمانی که نوسانات و احساسات در بازار کاهش یابد.

با این حال، او پیش‌بینی کرد که در هفته‌های آینده نوسانات بیشتری در بازارهای ارز خارجی وجود داشته باشد که ناشی از گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه فدرال رزرو تا چه حد نرخ‌های بهره آمریکا را افزایش خواهد داد.

به طور جداگانه، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، روز پنجشنبه سیاست مالی جدید بریتانیا را که شامل کاهش شدید مالیات است، مقصر تشدید آشفتگی در بازارها دانست.

رئیس جمهور گفت که کاهش تقریباً 7 درصدی روپیه تا کنون در سال بهتر از سایر ارزهای آسیایی بوده است.

ادی گفت که BI با استفاده از “مداخله سه گانه” خود، بازارهای مالی را هدایت می کند، با اشاره به عملیات در بازارهای ارز نقدی (FX)، بازارهای پیش فروش غیرقابل تحویل داخلی (DNDF) و اوراق قرضه.

او گفت که عملیات غالب در بازار DNDF بوده است، جایی که تراکنش ها به روپیه تسویه می شود، که استفاده BI از ذخایر FX برای مداخله را محدود می کند.

ادی با اشاره به اینکه مداخله سایر بانک‌های مرکزی گاهی اوقات نتوانسته کاهش ارزش ارز را معکوس کند، گفت: در شرایط فعلی، ما باید در مدیریت ذخایر ارزی خود هوشمند باشیم.

ذخایر ارزی اندونزی در پایان ماه اوت به 132.2 میلیارد دلار رسید که کمترین میزان از ژوئن 2020 و حدود 12.7 میلیارد دلار کمتر از ذخایر در پایان سال 2021 است.

BI همچنین در ماه‌های اخیر آنچه را که «عملیات چرخشی» می‌نامد در بازار اوراق قرضه انجام داده است، اوراق قرضه کوتاه‌مدت را می‌فروشد و اوراق بلندمدت می‌خرد.

ادی گفت که فروش اوراق قرضه کوتاه مدت باعث کاهش خروج سرمایه در ماه سپتامبر شده است و افزود که BI با خرید صندوق های بازنشستگی و شرکت های بیمه، اوراق بلندمدت زیادی را خریداری نکرده است.

BI در حال حاضر بیش از 1300 تریلیون روپیه (85.33 میلیارد دلار) اوراق قرضه دولتی در اختیار دارد که مقدار زیادی از آن در دوره تسهیل کمی دوره همه گیر انباشته شده است.

Edi جزئیاتی در مورد چرخش عملیات ارائه نکرد، اما گفت، بر اساس خالص، باید مطابق با سیاست انقباضی BI باشد.

در سال جاری، BI دو بار نرخ بهره را در مجموع 75 واحد افزایش داده و قوانین نقدینگی بانکی را تشدید کرده است.

(1 دلار = 152350000 روپیه)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.