بانک مرکزی اروپا (ECB) می‌گوید، CBDC می‌تواند «جام مقدس» در پرداخت‌های فرامرزی باشد، بیت‌کوین را کمتر اعتبار می‌بیند – اخبار مالی بیت‌کوین

[ad_1] به گفته بانک مرکزی اروپا (ECB) چندین راه حل به طور بالقوه می توانند پرداخت های بین المللی را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می تواند “جام مقدس” باشد. در گزارش جدید، مقام پولی منطقه یورو همچنین مدعی است که استیبل کوین‌ها، در میان گزینه‌های دیگر، «مشکل‌ساز»

کد خبر : 237379
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
بانک مرکزی اروپا (ECB) می‌گوید، CBDC می‌تواند «جام مقدس» در پرداخت‌های فرامرزی باشد، بیت‌کوین را کمتر اعتبار می‌بیند – اخبار مالی بیت‌کوین

[ad_1]

به گفته بانک مرکزی اروپا (ECB) چندین راه حل به طور بالقوه می توانند پرداخت های بین المللی را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می تواند “جام مقدس” باشد. در گزارش جدید، مقام پولی منطقه یورو همچنین مدعی است که استیبل کوین‌ها، در میان گزینه‌های دیگر، «مشکل‌ساز» هستند.

بانک مرکزی اروپا اصرار دارد «جام مقدس» پرداخت‌های فرامرزی در دسترس از طریق CBDC

بانک مرکزی اروپا در گزارشی که اخیرا منتشر شده اظهار می کند، پرداخت های فرامرزی باید فوری، ارزان، جهانی و در یک رسانه امن تسویه شود. رگولاتور در مقاله اخیراً منتشر شده می‌گوید: برای اولین بار، به لطف کاهش هزینه‌های انتقال داده، تولد مفاهیم نوآورانه، و همکاری جهانی با هدف افزایش این پرداخت‌ها، «جام مقدس» چنین تراکنش‌هایی در دسترس است.

این بررسی که توسط اولریش بیندسیل، مدیر کل زیرساخت‌های بازار و پرداخت‌های بانک مرکزی اروپا و جورج پانتلوپولوس، اقتصاددان نوشته شده است، راه‌های مختلفی برای دستیابی به این اهداف را بررسی می‌کند. کارشناسان چندین جایگزین را که در حال حاضر در دسترس هستند، ارزیابی کرده‌اند، از جمله ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، استیبل کوین‌ها، بانکداری خبرنگاری مدرن، راه‌حل‌های فین‌تک و ارزهای دیجیتال صادر شده توسط بانک‌های مرکزی یا CBDC.

آنها می گویند که از میان اینها، بیت کوین “کمترین اعتبار” است و بنابراین بعید است که ” جام مقدس” در پرداخت های فرامرزی باشد و به سه دلیل اصلی برای نتیجه گیری خود اشاره می کنند: مکانیسم اثبات کار ناکارآمد، مزایای نسبی ناشی از آن. از شکاف‌های نظارتی که توسط مقامات بسته می‌شود، زیرا ظاهراً مقررات ضد پولشویی را تضعیف می‌کنند، و نامناسب بودن رمزارز اصلی به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت داخلی، زیرا از نظر قدرت خرید «ذاتاً ناپایدار» است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که استیبل کوین‌ها، اگرچه جایگاهی میانی دارند، می‌توانند به دلیل استفاده از راه‌حل‌های حلقه بسته، قدرت بازار و پراکندگی آن‌ها حتی «مشکل‌سازتر» باشند. جایگزینی ارز و تهدید حاکمیت پولی نیز به عنوان خطرات ذکر شده است. با این وجود، نویسندگان اذعان می‌کنند که به دلایل مختلفی می‌توانند به عنوان ابزار پرداخت کارآمد باشند، از جمله ارزش ثابت آنها که به ارزهای فیات موجود محدود شده است و پتانسیل آنها برای دسترسی جهانی.

بانک مرکزی اروپا اصرار دارد که دو راه حل دیگر ترکیبی از امکان سنجی فنی و سادگی نسبی و در عین حال حفظ یک معماری رقابتی و باز با اجتناب از تسلط تعداد کمی از شرکت کنندگان در بازار است که در نهایت از قدرت بازار خود بهره برداری می کنند. بانک مرکزی معتقد است:

پیوند سیستم های پرداخت فوری داخلی و CBDC های آینده، هر دو با یک لایه تبدیل FX رقابتی، که ممکن است بالاترین پتانسیل را برای ارائه جام مقدس برای کریدورهای پرداخت فرامرزی بزرگتر داشته باشد.

همه گزینه های بررسی شده مستلزم این است که پیشرفت در زمینه انطباق AML/CFT حاصل شود. بانک مرکزی اروپا می گوید که این امر پردازش مستقیم را برای اکثریت بزرگ پرداخت های فرامرزی تضمین می کند. بانک مرکزی این سوال را مطرح می کند که آیا مقامات مالی باید هم پیوند سیستم های پرداخت داخلی و هم CBDCها را توسعه دهند یا یکی از آنها را کنار بگذارند و “تمام تلاش ها را برای اجرای جام مقدس در اسرع وقت متمرکز کنند.”

بانک مرکزی اروپا در حال کار بر روی پروژه ای برای انتشار نسخه دیجیتالی واحد پول رایج اروپایی، یورو است. رئیس جمهور کریستین لاگارد ماه گذشته اعلام کرد که مرحله تحقیقات آن ممکن است یک سال دیگر یا بیشتر طول بکشد. در مقاله‌ای که با عضو هیئت مدیره فابیو پانتا نوشته شد، او همچنین اصول کلیدی تحقق CBDC را مشخص کرد. سپس، گروهی از اقتصاددانان پیشنهاد کردند که محدود کردن دسترسی کاربران به ارز آینده برای حفظ سیستم بانکی فعلی ضروری است.

برچسب ها در این داستان

ارزیابی، CBDC، پرداخت های فرامرزی، ارز دیجیتال، یورو دیجیتال، بانک مرکزی اروپا، اقتصاددانان، یورو، اروپا، اروپا، بانک مرکزی اروپا، ابزار پرداخت، پرداخت، گزارش

آیا با بانک مرکزی اروپا موافق هستید که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می توانند «جام مقدس» پرداخت های فرامرزی باشند؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.