بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره تصمیم می گیرد و بر گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه چهارم 2022 تمرکز می کند

تصمیم بانک مرکزی کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره اواخر امروز در کانون توجه قرار خواهد گرفت، در حالی که سرمایه گذاران و معامله گران مشتاق هستند تا گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم سال 2022 ایالات متحده را که قرار است فردا منتشر شود، بررسی کنند. اداره آمار استرالیا (ABS) اعلام کرد

کد خبر : 311309
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره تصمیم می گیرد و بر گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه چهارم 2022 تمرکز می کند



تصمیم بانک مرکزی کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره اواخر امروز در کانون توجه قرار خواهد گرفت، در حالی که سرمایه گذاران و معامله گران مشتاق هستند تا گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم سال 2022 ایالات متحده را که قرار است فردا منتشر شود، بررسی کنند.

اداره آمار استرالیا (ABS) اعلام کرد که تورم CPI در سه ماهه چهارم سال 2022 به بالاترین حد خود در 32 سال گذشته رسید و بر اساس سال به سال به 7.8 درصد رسید. جیم چالمرز، خزانه دار استرالیا، گفت که تورم به طور غیرقابل قبولی بالا است.

در اخبار دیگر، مدیران مایکروسافت خاطرنشان کردند که فروش در سه ماهه چهارم سال 2022 تنها 2 درصد افزایش یافت و به 52.7 میلیارد دلار رسید. این کمترین افزایش سه ماهه از سال 2016 بوده است.

انتظار می رود تسلا (TSLA) نتایج مالی سه ماهه چهارم 2022 و سال 2022 را پس از بسته شدن بازارها منتشر کند. مدیران تسلا گزارش داده اند که این شرکت 409000 خودروی الکتریکی در سه ماهه چهارم تحویل داده است که یک رکورد تحویل است، اما برخی از تحلیلگران بازار معتقدند که این رقم کمتر از حد انتظار بوده است.

بانک کانادا در مورد نرخ بهره تصمیم می گیرد

بعداً در روز، بانک کانادا تصمیم خود را در مورد نرخ بهره اعلام خواهد کرد. نظرسنجی رویترز نشان داد که اقتصاددانان افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کنند. در آخرین جلسه خود در دسامبر، شورای حاکمیتی BoC خاطرنشان کرد که “ما در نظر خواهیم داشت که آیا نرخ بهره سیاستی باید بیشتر افزایش یابد تا عرضه و تقاضا به تعادل برسند و تورم به هدف بازگردد.” افزایش شگفت‌انگیز 50 واحد پایه باعث شد تا معامله‌گران بر این باور باشند که BoC به چرخه سخت‌گیری سیاست پولی خود پایان داده است و منجر به فروش دلار کانادا شده است.

هفته گذشته، نظرسنجی آمار کانادا نشان داد که تورم کل در ماه دسامبر به 6.3 درصد بر اساس سال به سال کاهش یافته است. برنامه BoC این است که تورم CPI را نزدیک به هدف تعیین شده 2 درصد کاهش دهد. تحلیلگران ING پیشنهاد می‌کنند که بانک مرکزی آمریکا قرار است برای آخرین بار در روز چهارشنبه با افزایش 25 واحدی نرخ بهره را افزایش دهد و نرخ یک شبه را به 4.5 درصد برساند. فعالیت اقتصادی در حال کاهش است و تورم در حال کاهش است و آنچه که احتمالاً به عنوان توقف ارزیابی توصیف می شود، قرار است اوج نرخ ها را نشان دهد.

در گزارش خود که در 23 ژانویه منتشر شد، آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که، «در نهایت، با ممانعت از یک نتیجه بسیار بد (بدون افزایش و ادعای اینکه نرخ‌ها به اوج خود رسیده‌اند) یا بسیار تندرو (افزایش و افزایش سیگنال‌های بیشتر)، تأثیر آن بر CAD ممکن است ثابت شود. نسبتاً کوتاه مدت.»

احتمالاً سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده افزایش یافته است

روز پنجشنبه 26 ژانویه، اداره سرشماری ایالات متحده گزارش سفارشات کالاهای بادوام دسامبر خود را منتشر خواهد کرد. تحلیلگران بازار رشد 2.1 درصدی را پیش بینی کردند. رقم نوامبر به 2.1- درصد رسیده بود، بسیار بالاتر از پیش بینی های 0.6- درصد و شدیدترین سقوط ثبت شده در 31 ماه گذشته.

کالاهای بادوام کالاهایی هستند که برای سه سال یا بیشتر برنامه ریزی شده اند، مانند وسایل نقلیه و وسایل برقی. از آنجایی که تولید این اقلام بادوام ممکن است مستلزم سرمایه گذاری های کلان باشد، آنها نسبت به وضعیت اقتصادی ایالات متحده حساس هستند. یک رقم مثبت بالا می تواند دلار آمریکا را تقویت کند، در حالی که یک رقم منفی می تواند پول کشور را تضعیف کند.

داده های اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه چهارم 2022: آیا دلار آمریکا افزایش می یابد؟

لحظه حقیقت در روز پنجشنبه 26 ژانویه فرا خواهد رسید، زمانی که سرمایه گذاران و معامله گران این فرصت را خواهند داشت تا داده های اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را بررسی کنند. دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش تولید ناخالص داخلی خود را در سه ماهه چهارم سال 2022 منتشر خواهد کرد که به گفته برخی تحلیلگران، انتظار می رود رشد سالانه 2.8 درصدی اقتصاد ایالات متحده را نشان دهد.

به طور کلی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی بالا یا رقمی بهتر از حد انتظار، ارزش دلار آمریکا را افزایش می دهد، در حالی که بدتر از مجموعه داده های تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده، معامله گران را دلسرد می کند و به پول ایالات متحده آسیب می رساند. فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) به دقت رشد تولید ناخالص داخلی و نرخ تورم اصلی را در حالی که چرخه انقباض سیاست پولی خود را پیش می برد، رصد می کند. برخی از اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده هیئت مدیره خود، نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش خواهد داد.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.