بانک مرکزی، آژانس رتبه‌بندی می‌گوید بانک‌های روسیه امسال برای سودهای بی‌سابقه قرار گرفتند – فاینانس بیت‌کوین نیوز

[ad_1] بانک روسیه پیش بینی خود را برای سود بانک های روسیه در سال 2023 افزایش داد و انتظار داشت نتایجی که ممکن است رکورد سال 2021 را بشکند. اعداد بالای امسال پس از آن است که سال 2022 به بدترین دوره سالانه در هفت سال گذشته برای بخش بانکداری روسیه تحریم شده از نظر

کد خبر : 354534
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
بانک مرکزی، آژانس رتبه‌بندی می‌گوید بانک‌های روسیه امسال برای سودهای بی‌سابقه قرار گرفتند – فاینانس بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

بانک روسیه پیش بینی خود را برای سود بانک های روسیه در سال 2023 افزایش داد و انتظار داشت نتایجی که ممکن است رکورد سال 2021 را بشکند. اعداد بالای امسال پس از آن است که سال 2022 به بدترین دوره سالانه در هفت سال گذشته برای بخش بانکداری روسیه تحریم شده از نظر نتیجه مالی تبدیل شده است.

بانک‌های فدراسیون روسیه در سال 2023 حداقل 23 میلیارد دلار سود داشتند.

داده‌های ماه‌های اول سال 2023 به بانک مرکزی روسیه (CBR) دلیلی می‌دهد که باور کند تا پایان سال، بانک‌های روسیه می‌توانند 1.9 تریلیون روبل (تقریباً 24 میلیارد دلار) “یا حتی بیشتر از آن درآمد داشته باشند، که قابل مقایسه با سود است. برای سال 2021، “اولگا پولیاکوا، معاون فرماندار در کنفرانسی که توسط آژانس رتبه بندی اعتباری ملی (NCR) برگزار شد، رونمایی کرد.

روزنامه تجاری «ودوموستی» در گزارشی به نقل از مقام بانک مرکزی و برگزارکنندگان این مجمع اشاره کرد که دو سال پیش، مؤسسات بانکی روسیه به رکورد 2.37 تریلیون روبل (نزدیک به 30 میلیارد دلار با نرخ ارز فعلی) دست یافتند.

زمانی که بانک روسیه پیش‌بینی‌های پایه خود را در ماه مارس منتشر کرد، انتظار داشت سود خالص در بخش بانکی به 1.2 تا 1.5 تریلیون روبل در سال جاری و 1.2 تا 1.7 تریلیون روبل در سال 2024 برسد. روبل (2.5 میلیارد دلار) – بدترین سال صنعت در یک دوره هفت ساله بود.

در بحبوحه تحریم‌های بی‌سابقه در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، غول دولتی Sberbank تنها 300 میلیارد روبل سود خالص ثبت کرد که نسبت به سال 2021 کاهش 75 درصدی را نشان می‌دهد و دومین بانک بزرگ روسیه، VTB، 756 ضرر را گزارش کرد. میلیارد روبل

NCR معتقد است که سود بخش بانکی امسال در روسیه ممکن است رکورد سال 2021 را بشکند

با این حال، بانک های روسیه در ماه های ژانویه تا مارس 2023 رکورد سود سه ماهه 881 میلیارد روبلی را انباشته کرده اند.

در همین حال، قبل از کنفرانس، NCR نیز پیش بینی های خود را برای امسال به روز کرد. آژانس رتبه‌بندی انتظار نتایج مثبت‌تر از مقام پولی را دارد. این شرکت گفت که سود بانک ها در روسیه می تواند به 2.4 تا 2.6 تریلیون روبل برسد و رکورد سال 2021 را بشکند.

در اوج بحران در سال 2022، CBR به شدت نرخ بهره اصلی خود را از 9.5 درصد به 20 درصد افزایش داد که باعث افزایش هزینه ها برای بانک ها از طریق سپرده های گران شد. پیش‌بینی‌های جدید همزمان با آخرین تصمیم او برای نگه داشتن نرخ در سطح فعلی 7.5 درصد برای پنجمین بار متوالی، در شرایطی که اقتصاد روسیه با فشارهای تحریمی تطبیق می‌دهد، تورم متوسطی را مهار کرد.

پولیاکوا اطمینان داد: “ما به کمک به بخش بانکی برای سازگاری ادامه خواهیم داد، ما در صورت امکان همه شرایط لازم را ایجاد خواهیم کرد.” وی تاکید کرد که سیاست بانک مرکزی برای مقررات و نظارت مبتنی بر ریسک و همچنین یک دهه کار روی بهبود مالی بانک‌های روسیه به آنها کمک کرده است تا از بحران‌های 2020 و 2022 بدون ضرر و زیان چشمگیر جان سالم به در ببرند. بر اساس گزارش NCR، با این وجود، آنها ممکن است همچنان به 600 میلیارد روبل برای پوشش ضرر و زیان دارایی های مسدود شده به دلیل تحریم های غرب نیاز داشته باشند.

برچسب ها در این داستان

بانک روسیه، بانک ها، CBR، بانک مرکزی، هزینه ها، درآمد، پیش بینی، پیش بینی، نرخ بهره، زیان، NCR، سود، سود، نرخ، محدودیت ها، روسیه، روسیه، بانک های روسیه، تحریم ها

آیا فکر می کنید بانک های روسیه در سال 2023 سود رکوردشکنی را ثبت خواهند کرد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.