بانک بیت کوین را در قزاقستان خریداری می کند، کشوری برای توسعه صرافی رمزارز – مالی بیت کوین نیوز

یک موسسه مالی و یک پلتفرم تجارت سکه در قزاقستان برای انجام آنچه که به گفته آنها اولین معامله مشترک این کشور برای خرید ارزهای دیجیتال است، با یکدیگر همکاری کرده اند. در همین حال، رهبری قزاقستان برای توسعه بیشتر مبادلات رمزنگاری در مرکز مالی این کشور اعلام آمادگی کرده است. اولین عملیات بانکی با

کد خبر : 261532
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
بانک بیت کوین را در قزاقستان خریداری می کند، کشوری برای توسعه صرافی رمزارز – مالی بیت کوین نیوز


یک موسسه مالی و یک پلتفرم تجارت سکه در قزاقستان برای انجام آنچه که به گفته آنها اولین معامله مشترک این کشور برای خرید ارزهای دیجیتال است، با یکدیگر همکاری کرده اند. در همین حال، رهبری قزاقستان برای توسعه بیشتر مبادلات رمزنگاری در مرکز مالی این کشور اعلام آمادگی کرده است.

اولین عملیات بانکی با دارایی های رمزنگاری درهای را برای خرید قانونی سکه در قزاقستان باز کرد

بانک اوراسیا مستقر در آلماتی و صرافی اینتبیکس مستقر در قزاقستان گزارش داده‌اند که اولین تراکنش مرتبط با رمزنگاری در کشور را انجام داده‌اند که شامل یک پلت فرم معاملاتی دارایی دیجیتال، یک موسسه بانکی و یک مشتری است. این معامله که در آن ارز دیجیتال با فیات محلی خریداری شد، در انجمن پل دیجیتال 2022 اعلام شد.

این بانک در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «این سابقه این امکان را برای قزاقستانی ها فراهم می کند که به صورت قانونی ارزهای رمزنگاری شده را برای تنگه خریداری کنند، در حالی که راه حل اختصاصی بانک اوراسیا امکان تعیین یکی از پایین ترین کارمزدها را در جهان برای چنین تراکنشی ممکن کرد. Talgat Dosanov، مدیر صرافی Intebix حتی فراتر رفت و ادعا کرد:

این اولین تراکنش صرافی-بانک-مشتری ارز دیجیتال در کل قاره اوراسیا است.

در ماه مه سال جاری، رگولاتورها مقررات آزمایشی را تصویب کردند که اجازه تراکنش های رمزنگاری را در قزاقستان، تحت شرایط خاص، می دهد. برای شرکت در این پروژه، صرافی‌های کریپتو ملزم به دریافت مجوز هستند در حالی که بانک‌ها باید قوانین اتخاذ شده را رعایت کنند. دولت معتقد است که این چارچوب با استانداردهای بین المللی از نظر نظارت و امنیت معاملات مطابقت دارد.

روند خرید کریپتو با تنگه قزاقستان به رئیس دولت این کشور نشان داده شد. رئیس جمهور قاسم جومارت توکایف آمادگی دولت خود را برای حمایت از توسعه بیشتر پروژه برای تسهیل تبادل دارایی های رمزنگاری در مرکز مالی بین المللی آستانه (AIFC)، مرکز مالی کشور آسیای مرکزی، در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش، ابراز کرد.

توکایف تاکید کرد که قزاقستان قصد دارد در زمینه فناوری‌های دیجیتال جدید، اکوسیستم ارزهای دیجیتال و استخراج دیجیتال تنظیم‌شده به یک بازیگر پیشرو تبدیل شود. وی گفت: “اگر این ابزار مالی تقاضا و امنیت بیشتری را نشان دهد، مطمئناً به رسمیت شناخته شده قانونی کامل خواهد شد.”

پروژه آزمایشی در AIFC در تابستان گذشته زمانی که صرافی های رمزنگاری ثبت شده مجاز به افتتاح حساب در بانک های داخلی بودند، راه اندازی شد. دو پلتفرم معاملاتی Intebix (با نام تجاری Biteeu در اتحادیه اروپا و استرالیا فعالیت می کند) و Ataix Eurasia و همچنین Halyk Bank، Altyn Bank و Eurasian Bank در این تست ها شرکت دارند. این آزمایشی تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت.

بانک اوراسیا نیز برنامه ای برای صدور کارت رمزنگاری در سال جاری اعلام کرد. این به یک کیف پول Intebix متصل خواهد شد و دارندگان می توانند در حین خرج کردن سکه های دیجیتال خود به تنگه پرداخت کنند. این موسسه بانکی در حال حاضر در حال بررسی جزئیات با بانک ملی قزاقستان است. بانک اوراسیا از نظر دارایی در بین بانک های قزاقستان رتبه هفت را دارد و در بازار خرده فروشی بانکی پیشرو است.

برچسب ها در این داستان

AIFC، بانک، بانکداری، بانک ها، بیت کوین، رمزنگاری، صرافی رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، بانک اوراسیا، صرافی، مبادلات، مرکز مالی، چارچوب، اینتبیکس، قزاقستان، قزاقستان، استخراج، پروژه آزمایشی، خرید، مقررات، قوانین، تراکنش

آیا انتظار دارید که عملیات بانکداری کریپتو فیات در قزاقستان به سرعت افزایش یابد؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.