بانک‌های نیجریه همچنان اسکناس‌های قدیمی نایرا را به‌عنوان رویکردهای تاریخ پول‌زدایی توزیع می‌کنند – اخبار بیت‌کوین آفریقا

[ad_1] تنها چند روز تا خروج اسکناس‌های قدیمی نایرا نیجریه از گردش باقی مانده است، برخی بانک‌ها بانک مرکزی نیجریه را به عدم توزیع کافی اسکناس‌های جدید متهم کرده‌اند. با وجود فشارهای فزاینده برای تمدید دوره بازگرداندن اسکناس های قدیمی، بانک مرکزی اصرار دارد که ضرب الاجل 31 ژانویه همچنان پابرجاست. کمتر از 40 درصد

کد خبر : 310644
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 ژانویه 2023 - 6:00
بانک‌های نیجریه همچنان اسکناس‌های قدیمی نایرا را به‌عنوان رویکردهای تاریخ پول‌زدایی توزیع می‌کنند – اخبار بیت‌کوین آفریقا

[ad_1]

تنها چند روز تا خروج اسکناس‌های قدیمی نایرا نیجریه از گردش باقی مانده است، برخی بانک‌ها بانک مرکزی نیجریه را به عدم توزیع کافی اسکناس‌های جدید متهم کرده‌اند. با وجود فشارهای فزاینده برای تمدید دوره بازگرداندن اسکناس های قدیمی، بانک مرکزی اصرار دارد که ضرب الاجل 31 ژانویه همچنان پابرجاست.

کمتر از 40 درصد از دستگاه های خودپرداز اسکناس های جدید توزیع می کنند

گزارشی حاکی از آن است که با نزدیک شدن به مهلت 31 ژانویه بانک مرکزی نیجریه (CBN) برای بازگرداندن اسکناس‌های قدیمی نایرا، بانک‌های چندین ایالت نیجریه همچنان در حال توزیع اسکناس‌هایی هستند که به زودی پول‌شکن می‌شوند. علاوه بر این، تعداد کمتری از دستگاه‌های باجه خودکار (ATM) – طبق تحقیقات گاردین، کمتر از 40٪ – در حال توزیع اسکناس‌های جدید بودند.

بر اساس گزارش گاردین، برخی از خودی‌های بانک‌ها بر این باورند که این کمبودها ناشی از CBN است که به اندازه کافی اسکناس جدید توزیع نکرده است. یکی از بانکداران ناشناس از لاگوس ادعا کرد که شعبه آنها “فقط N1.5 میلیون اسکناس جدید” در هفته گذشته دریافت کرده است و در زمان نگارش این مقاله هیچ سهام جدیدی از نایرا بازطراحی شده نداشته است.

با این حال، بانکدار پیشنهاد کرد که CBN قصد دارد در هفته آخر ژانویه، اسکناس های جدید را عرضه کند. بانکدار گفت:

مهلت به سرعت نزدیک می شود، اما ما مقدار مورد انتظار را دریافت نمی کنیم. ما مشکوک هستیم که آنها هفته آینده آن را به طور گسترده منتشر کنند زیرا هیچ نشانه ای مبنی بر تمدید مهلت وجود ندارد.

بانکدار دیگری از ایالت اوگان نیجریه گفت در حالی که CBN از تمدید ضرب الاجل فعلی امتناع کرده است، نگرانی افزایش یافته حاکی از آن است که “انتشار گسترده پول” باید تا کنون انجام می شد.

CBN از تعظیم در برابر فشار خودداری می کند

ترس از دست دادن بسیاری از مردم نیجریه با حذف تدریجی اسکناس های قدیمی نایرا، برخی از سیاستمداران را بر آن داشته است که خواهان تمدید مهلت باشند. با این حال، CBN تاکنون از تعظیم در برابر فشار خودداری کرده و اصرار دارد که ضرب الاجل همچنان پابرجاست.

در گذشته، بانک مرکزی این ادعا را رد کرده بود که تصمیم برای پولی‌زدایی اسکناس‌های قدیمی با هدف مجازات گروه‌های خاصی است. در عوض، CBN اصرار دارد که این تمرین برای کمک به کاهش هزینه‌های مدیریت پول نقد و همچنین از بین بردن اسکناس‌های تقلبی طراحی شده است.

در همین حال، برخی از مفسران نیجریه ای پیشنهاد کرده اند که CBN ممکن است عمداً اسکناس های نامناسبی را به عنوان بخشی از تلاش برای وادار کردن ساکنان به تغییر به گزینه های دیجیتال از جمله ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) تزریق کند. چنین گمانه‌زنی‌ها به نوبه خود انجمن فرمانداران نیجریه (NGF) را بر آن داشت تا بیانیه‌ای صادر کند و به CBN هشدار دهد.

در این بیانیه، گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود اینکه مخالف سیاست بازطراحی ارز نیستند، بانک مرکزی باید «ویژگی‌های ایالت‌ها را به‌ویژه در ارتباط با شمول مالی و مکان‌های کم خدمت‌رسانی در نظر بگیرد».

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.