بانک‌های مرکزی خطوط سوآپ دلار آمریکا را به حراج‌های هفتگی در میان کاهش رتبه بخش بانکی ایالات متحده مودی کاهش می‌دهند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] پس از سقوط پر سر و صدا سه بانک بزرگ، یعنی بانک سیلورگیت، بانک سیلیکون ولی و بانک امضا، چندین بانک مرکزی اعلامیه مشترکی مبنی بر واکنش سریع و هماهنگ اضطراری دادند. هدف از این مداخله تامین نقدینگی دلار آمریکا با هدف کاهش تاثیر چنین شوک‌های شدیدی بر جریان اعتبار به خانوارها و مشاغل

کد خبر : 350932
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۰۰
بانک‌های مرکزی خطوط سوآپ دلار آمریکا را به حراج‌های هفتگی در میان کاهش رتبه بخش بانکی ایالات متحده مودی کاهش می‌دهند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

پس از سقوط پر سر و صدا سه بانک بزرگ، یعنی بانک سیلورگیت، بانک سیلیکون ولی و بانک امضا، چندین بانک مرکزی اعلامیه مشترکی مبنی بر واکنش سریع و هماهنگ اضطراری دادند. هدف از این مداخله تامین نقدینگی دلار آمریکا با هدف کاهش تاثیر چنین شوک‌های شدیدی بر جریان اعتبار به خانوارها و مشاغل بود. طبق بیانیه مشترک منتشر شده در روز سه‌شنبه، بانک‌های مرکزی تصمیم گرفته‌اند این ترتیبات خط سوآپ جدید معرفی‌شده را کاهش دهند و آنها را از حراج روزانه به عملیات هفتگی تغییر دهند.

بانک‌های مرکزی نقدینگی دلار را کاهش دادند. Moody’s بخش بانکداری ایالات متحده و 11 بانک منطقه ای را کاهش داد

بر اساس بیانیه مشترک چندین بانک مرکزی از جمله بانک انگلستان، بانک ژاپن، بانک مرکزی اروپا (ECB)، بانک ملی سوئیس و فدرال رزرو ایالات متحده، ترتیبات خط سوآپ دلار آمریکا به تازگی ایجاد شده است. از روزانه به هفتگی کاهش می یابد.

در این اطلاعیه “بهبود شرایط تامین مالی دلار آمریکا و تقاضای پایین در سررسید 7 روزه اخیر” به عنوان دلیل کاهش حراج ذکر شده است. با این حال، بانک‌های مرکزی می‌گویند که «بازگشت نقدینگی برای کاهش فشارها در بازارهای تأمین مالی جهانی» می‌تواند نرخ بهره عملیات را بسته به «شرایط بازار» تعدیل کند.

اعلامیه اولیه هماهنگ شده واکنش اضطراری 37 روز پیش در 19 مارس 2023 انجام شد. این تصمیم پس از سقوط بانک سیلورگیت، بانک سیلیکون ولی (SVB) و بانک امضا گرفته شد. سقوط شعبه SVB در بریتانیا و سقوط کردیت سوئیس به دنبال آن بود که بانک ملی سوئیس از UBS خواست تا Credit Suisse را خریداری کند. در حالی که بانک‌های مرکزی به بهبود شرایط تامین مالی دلار آمریکا اشاره می‌کنند، آژانس رتبه‌بندی اعتباری پیشرو در جهان، Moody’s Investor Service، پنج روز پیش رتبه بخش بانکی ایالات متحده را کاهش داد.

مودی در روز جمعه اعلام کرد: پیامدهای اعتباری منفی برای بخش بانکداری ایالات متحده وجود دارد که فراتر از چالش های تامین مالی فوری و فشار نزولی بر درآمد بانک ها است که در برخی موارد با سرمایه ضعیف تر و ریسک های مرتبط با املاک تجاری (CRE) همراه است.

مدیرعامل وسترن الیانس: آب‌ها اکنون آرام‌تر هستند

در بحبوحه تنزل رتبه بخش بانکی ایالات متحده، آژانس رتبه بندی اعتباری که به هر بانک رتبه اعتباری را ارزیابی و به آنها اختصاص می دهد، 11 بانک آمریکایی از جمله بانک First Republic، US Bancorp، Comerica Inc.، Zions Bancorporation و Western Alliance Bancorp را کاهش داد.

در بیانیه‌ای که از طرف Zions Bancorporation برای وال استریت ژورنال منتشر شد، ارزیابی اخیر ارائه شده توسط مودیز مورد اعتراض قرار گرفت. جیمز ابوت، مدیر روابط با سرمایه‌گذار بانک، با مخالفت با نتیجه‌گیری‌های آژانس، ابراز ناامیدی کرد از اینکه مودیز «ارزش فوق‌العاده» ذاتی بنیاد سپرده‌های ارزان قیمت Zions را نادیده گرفته است.

چندین ناظر بازار بر این باورند که بحران بانکی ادامه دارد و جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، در اوایل آوریل اعلام کرد که هنوز تمام نشده است. پیتر شیف، اقتصاددان و سرمایه گذار طلا نیز نسبت به رکود اقتصادی قابل توجه در این ماه هشدار داده است که نشان می دهد مسائل بانکی هنوز حل نشده است.

علاوه بر این، Lynette Zang، تحلیلگر ارشد بازار در ITM Trading، اخیراً در مصاحبه‌ای به کیتکو نیوز گفت که یک پیامد بانکی می‌تواند آغازگر شروع ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) باشد، که نشان می‌دهد ممکن است موارد بیشتری در راه باشد. با این حال، هاو رابرتز، رئیس بخش تحلیل کوانت اینسایت، معتقد است که بحران بانکی “تا حد زیادی مهار شده است”، در حالی که کن وکیونه، مدیرعامل وسترن الیانس، خاطرنشان کرد که “آب‌ها اکنون آرام‌تر شده‌اند.” بعدازظهر سه‌شنبه در ساعت 15:00 به وقت شرقی، سهام First Republic Bank (NYSE: FRC) بیش از 40 درصد کاهش یافت.

برچسب ها در این داستان

بحران بانکی، CBDC، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، بانک‌های مرکزی، رتبه اعتباری، کاهش رتبه، واکنش اضطراری، نقدینگی، ناظران بازار، مودی، رکود، خطوط مبادله، دلار آمریکا

نظر شما در مورد تصمیم مشترک چند بانک مرکزی برای کاهش ترتیبات خط سوآپ دلار آمریکا از حراج روزانه به حراج هفتگی و کاهش اخیر رتبه بخش بانکی ایالات متحده و 11 بانک منطقه ای توسط مودی چیست؟ آیا فکر می‌کنید بحران بانکی هنوز به پایان نرسیده است یا فکر می‌کنید که اکنون آب‌ها آرام‌تر شده است، همانطور که برخی کارشناسان پیشنهاد می‌کنند؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 7000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.