بانک‌های مرکزی باید به رویکرد نرخ بهره «بالاتر برای طولانی‌تر» پایبند باشند

(رویترز) – صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه اعلام کرد: بانک‌های مرکزی جهانی باید نیاز احتمالی برای بالا ماندن نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری را برای کاهش پایدار تورم به هدف و جلوگیری از بازگشت مجدد فشار قیمت‌ها به بازارهای مالی روشن کنند. . این هشدار در بحبوحه کاهش قابل توجه شرایط مالی از ماه اکتبر

کد خبر : 314868
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
بانک‌های مرکزی باید به رویکرد نرخ بهره «بالاتر برای طولانی‌تر» پایبند باشند


(رویترز) – صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه اعلام کرد: بانک‌های مرکزی جهانی باید نیاز احتمالی برای بالا ماندن نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری را برای کاهش پایدار تورم به هدف و جلوگیری از بازگشت مجدد فشار قیمت‌ها به بازارهای مالی روشن کنند. .

این هشدار در بحبوحه کاهش قابل توجه شرایط مالی از ماه اکتبر منتشر شد، زیرا سرمایه گذاران به دنبال افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک های مرکزی در سال گذشته بودند که برای کاهش نرخ تورمی که در بیش از 80 درصد اقتصادهای جهان از 6 درصد عبور کرد، نگاه می کردند. در عوض، زمانی که بانک‌های مرکزی به نقطه اوج خود در نرخ‌های سیاستی نزدیک می‌شوند و تورم شروع به کاهش کرده است، سرمایه‌گذاران روی چرخش سریع برای کاهش نرخ‌ها شرط‌بندی کرده‌اند.

توبیاس آدریان، رئیس بخش بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین‌المللی پول، گفت: «بانک‌های مرکزی باید نیاز احتمالی به نگه داشتن نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری اعلام کنند تا زمانی که شواهدی مبنی بر بازگشت پایدار تورم – از جمله دستمزدها و قیمت خدمات – به هدف وجود داشته باشد. و دو معاون او در یک پست وبلاگی نوشتند.

آنها افزودند: «کاهش پیش از موعد می‌تواند به محض افزایش فعالیت‌ها خطر افزایش شدید تورم را به همراه داشته باشد و کشورها را مستعد شوک‌های بیشتر کند که می‌تواند انتظارات تورمی را از بین ببرد.»

این قطع ارتباط در روز چهارشنبه زمانی که فدرال رزرو آمریکا نرخ سیاستی خود را افزایش داد و رئیس فدرال رزرو جرومی پاول تکرار کرد که بانک مرکزی قصد ندارد نرخ‌ها را در سال جاری کاهش دهد، به نمایش گذاشته شد زیرا باید شاهد کاهش تورم کالا و به دنبال آن پیشرفت قابل توجه در بخش خدمات باشد. که پیش بینی می شود بیشتر طول بکشد.

سرمایه گذاران او را نادیده گرفتند و بیشتر شرط بندی کردند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری کاهش می دهد در حالی که سهام افزایش می یابد.

S&P امسال بیش از 7 درصد رشد داشته است و بیش از 15 درصد از پایین ترین سطح خود در اواسط اکتبر افزایش یافته است.

تسهیل زودهنگام در شرایط مالی برای بانک‌های مرکزی نامطلوب است، زیرا هزینه استقراض را در زمانی کاهش می‌دهد که تعیین‌کنندگان نرخ تلاش می‌کنند آن را محدود نگه دارند تا تقاضا را در سرتاسر اقتصاد خود کاهش دهند و تورم را پایین بیاورند.

صندوق بین‌المللی پول گفت که تاریخ نشان می‌دهد تورم بالا اغلب بدون اقدامات سیاست پولی «قاطع و قاطع» پایدار است و همچنین خاطرنشان کرد که در حالی که تورم کالاها کاهش یافته است، بعید است که پیشرفت مشابهی برای بخش خدمات بدون سرد شدن قابل توجه در بازار کار وجود داشته باشد.

نویسندگان می نویسند: «بسیار مهم، بانک های مرکزی باید قبل از اینکه تورم خدمات و دستمزدها که آهسته تر تعدیل می شوند، به طور قابل توجهی تعدیل شوند، از درک نادرست کاهش شدید قیمت کالاها و سیاست های تسهیل کننده اجتناب کنند. برای سیاستگذاران بسیار مهم است که مصمم بمانند و بر بازگرداندن تورم به هدف بدون تأخیر تمرکز کنند.»

(گزارش توسط لیندسی دانسمور؛ ویرایش توسط چیزو نومیاما)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.