بانکدار برتر هند می گوید که دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره “قدرت نامتناسب” دارد. اظهارات “بزرگترین تروریست مالی” را پس می گیرد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] Uday Kotak، مدیرعامل بانک Kotak Mahindra، یک موسسه مالی مستقر در هند، اخیراً دیدگاه خود را در مورد تسلط دلار آمریکا در بازارهای مالی جهانی بیان کرده است. کوتاک اظهار داشت که دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره “قدرت نامتناسبی” دارد و اظهارات قبلی خود را که در آن از این ارز به عنوان

کد خبر : 353562
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
بانکدار برتر هند می گوید که دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره “قدرت نامتناسب” دارد.  اظهارات “بزرگترین تروریست مالی” را پس می گیرد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

Uday Kotak، مدیرعامل بانک Kotak Mahindra، یک موسسه مالی مستقر در هند، اخیراً دیدگاه خود را در مورد تسلط دلار آمریکا در بازارهای مالی جهانی بیان کرده است. کوتاک اظهار داشت که دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره “قدرت نامتناسبی” دارد و اظهارات قبلی خود را که در آن از این ارز به عنوان “بزرگترین تروریست مالی در جهان” یاد کرده بود، پس گرفت. کوتاک توضیح داد که چندین کشور در حال بررسی ارزهای ذخیره جایگزین برای کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا هستند.

بانکدار برتر هندی از دلار به عنوان “بزرگترین تروریست مالی” در جهان یاد می کند

اودی کوتاک، مدیرعامل بانک ماهیندرا کوتاک، موسسه ای که بیش از 8.5 میلیارد دلار درآمد در سال 2023 به ثبت رساند، به تبعیت بازارهای جهانی از هژمونی دلار آمریکا اشاره کرد. کوتاک در پانلی در مراسم جوایز تعالی شرکت ET، رویدادی از شبکه خبری هندی تایمز، اظهار داشت که ارز آمریکایی “بزرگترین تروریست مالی در جهان” است و از قدرتی که به عنوان ارز ذخیره دارد انتقاد کرد.

در توضیح موضع خود، کوتاک اعلام کرد:

تمام پول ما در حساب های نوسترو است و یکی در ایالات متحده می تواند بگوید – از فردا صبح نمی توانید آن را برداشت کنید – و شما گیر کرده اید. این قدرت ارز ذخیره است.

کوتاک خاطرنشان کرد که این وابستگی همان چیزی است که چندین کشور جهان را به جستجوی یک ارز ذخیره جایگزین می کشاند و بیان کرد که این یک “زمان حیاتی در تاریخ جهان” بود.

با این حال، کوتاک بعداً این اظهارات را در رسانه های اجتماعی تصحیح کرد و توضیح داد که می خواهد به “قدرت نامتناسب” ارز در بازارهای جهانی اشاره کند. او توضیح داد:

در بحث اخیر در مورد دلار آمریکا، ناخواسته از کلمات “تروریست مالی” استفاده کردم که مایلم آن را اصلاح کنم. منظور من این بود که یک ارز ذخیره دارای قدرت نامتناسبی است، چه حساب نوسترو، چه افزایش نرخ 500 واحدی در ثانیه یا کشورهای نوظهور که دلار را برای نقدینگی نگه می‌دارند.

فرار برای داشتن ارز ذخیره بعدی

ژئوپلیتیک جهانی و افزایش تحریم ها علیه روسیه چشم انداز نحوه پرداخت ها و ارزهای مورد استفاده را تغییر داده است. چین اخیراً پیشرفت هایی در معرفی یوان چین به عنوان نشانه ای دوستانه برای بازارهای بین المللی داشته است و روسیه نیز آن را تبلیغ می کند.

کوتاک در مورد کشورهای مختلفی که ممکن است دارنده ارز ذخیره بعدی شوند، اظهار داشت:

من فکر نمی‌کنم اروپا بتواند، زیرا کشورهای از هم گسیخته اروپا هستند. من فکر نمی‌کنم بریتانیا یا ژاپن آنقدر را داشته باشند که چنین موقعیتی را اتخاذ کنند، اگرچه هم پوند و هم ین ارزهای آزاد هستند. من فکر می‌کنم چین با بسیاری از کشورهای جهان یک مشکل عمده اعتماد دارد.

با این حال، کوتال معتقد است که هند می تواند فرصتی برای تبدیل روپیه هند به ارز بعدی ایالات متحده داشته باشد، اما ده سال طول می کشد و در طی آن کشور باید نهادهای قوی و چارچوبی در پشت آن ایجاد کند.

هند قبلاً درهای خود را به روی سایر کشورها برای تسویه پرداخت های فرامرزی با روپیه هند، به عنوان بخشی از جدیدترین دستورالعمل سیاست تجارت خارجی خود، با هدف اجازه دادن به کشورهایی که با بحران دلار مواجه هستند، باز کرده است تا به تجارت کالاها ادامه دهند.

نظر شما در مورد نظر اودی کوتاک در مورد نقش فعلی دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.