باقری کنی: کودک بر موشک پیروز است/ برگزاری همه‌پرسی، تنها راه حل مساله فلسطین است

[ad_1] «علی باقری» که در بخش نخست تور آسیایی خود پس از فیلیپین وارد «بانکوک» پایتخت تایلند شد، طی نشست رسانه‌ای با حضور رسانه‌های تایلندی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جنبش حماس در ۷ اکتبر دست به عملیات زد اظهار کرد: موضوع غزه از ۷ اکتبر

کد خبر : 434584
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
باقری کنی: کودک بر موشک پیروز است/ برگزاری همه‌پرسی، تنها راه حل مساله فلسطین است

[ad_1]

«علی باقری» که در بخش نخست تور آسیایی خود پس از فیلیپین وارد «بانکوک» پایتخت تایلند شد، طی نشست رسانه‌ای با حضور رسانه‌های تایلندی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جنبش حماس در ۷ اکتبر دست به عملیات زد اظهار کرد: موضوع غزه از ۷ اکتبر آغاز نشده بلکه مسأله از ۷ دهه پیش آغاز شده و ریشه در اشغالگری صهیونیست‌ها طی بیش از هفتاد سال گذشته دارد؛ در واقع ۷ اکتبر، واکنش به ۷ دهه اشغالگری صهیونیست‌ها بود.

باقری با تاکید بر اینکه در سراسر دنیا مردم برای اینکه به حقوق خود دست یابند، می‌توانند از سازوکار صندوق رأی استفاده کنند تصریح کرد: با این وجود، فلسطینی‌ها به‌عنوان صاحبان اصلی سرزمین فلسطین برای اینکه بخواهند به بدیهی‌ترین حقوق خود که داشتن سرزمین مستقل است، دست یابند، باید با جنگنده‌ها و تانک‌های اسرائیلی بجنگند.

وی افزود: صهیونیست‌ها چنان فضا را بر مردم فلسطین تنگ کردند که راهی جز مبارزه مسلحانه برای رسیدن به حقوق خود باقی نگذاشته‌اند؛ بنابراین مقاومت حق ذاتی، مشروع و انکارناپذیر مردم فلسطین است و هیچ مرجعی هم نمی‌تواند این حق زوال‌ناپذیر را از آن‌ها سلب کند.

در غزه، نسل‌کشی تمام عیار و جنایت جنگی عیان است

باقری با اشاره به سرنوشت جنگ در غزه اظهار کرد: این واقعیت که بیش از شصت درصد شهدای غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به هر ناظر بی‌طرفی می‌فهماند که آنچه در غزه جاری است یک جنگ نیست بلکه یک نسل‌کشی تمام عیار و یک جنایت جنگی آشکار و عیان است. آینده منطقه از آن صاحبان منطقه از جمله فلسطینی‌ها است و صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در منطقه ندارند.

وی با اشاره به اینکه زنان و کودکان غزه قهرمانان و پیروزمندان ۴۵ روز تهاجم صهیونیست‌ها هستند، افزود: اهداف رژیم صهیونیستی در غزه، پادگان نظامی و نه تانک و نفربر زرهی نیست بلکه منازل مسکونی، مساجد، کلیساها، مدارس، مراکز سازمان‌های بین‌المللی و بیمارستان‌ها است؛ به عبارت دیگر در طول ۴۵ روز گذشته، صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند ثابت کنند که حتی یک مرکز و یا تجهیزات نظامی در غزه را هدف قرار داده‌اند چراکه در غزه فقط این مردم فلسطین هستند که در مقابل اشغالگران مقاومت می‌کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها باید بپذیرند راهی جز پایان‌دادن به اشغالگری و تجاوز پیش روی آن‌ها نیست گفت: هرچه صهیونیست‌ها بیشتر در غزه جنایت کنند، آتش خشم مردم فلسطین و ملت‌های آزاده در جهان علیه اشغالگران سفاک بیشتر خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه سرنوشت محتوم صهیونیست‌ها چیزی جز شکست نیست، گفت: صهیونیست‌ها باید بپذیرند که در جنگ میان کودک و موشک، قطعا این کودک است که برنده و پیروز است. باقری افزود: با این همه جنایت و کشتار، صهیونیست‌ها هیچ راهی برای نجات پیش‌روی خود نمی‌بینند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در یک سردرگمی راهبردی به سر می‌برند، گفت: امروز صهیونیست‌ها دچار یک پارادوکس شده‌اند، اگر تهاجم وحشیانه به غزه را پایان دهند، به شکست خود اقرار کرده و باید به وضعیت قبل بازگردند و چنانچه برای رهایی از شکست به تهاجم ددمنشانه خود به مردم غزه ادامه دهند هم پرونده جنایت‌های خود را قطورتر کرده و لذا باید در آینده نه چندان دور پاسخگوی دادگاههای ملی و بین‌المللی باشند و هم خشم و نفرت و انزجار روزافزون جهانی را بیش از پیش علیه خود بسیج می‌کنند.

جریان مقاومت، تمام مردم فلسطین است

باقری با اشاره به اقدامات حماس برای دفاع مشروع از ملت فلسطین گفت: در شرایطی که صهیونیست‌ها با حملات وحشیانه خود به غزه، اجازه زندگی عادی به فلسطینی‌ها روی زمین را نمی‌دهند، آیا شما می‌خواهید زندگی زیر زمین را هم از فلسطینی‌ها بگیرید؟ وی در پاسخ به این ادعا که ایران بخشی از عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی بود، گفت: جریان مقاومت تنها گروهی از مردم فلسطین نیست، مقاومت تمام مردم فلسطین است و تلاش برای جداسازی میان مردم فلسطین و مقاومت هیچ‌گاه به نتیجه نخواهد رسید.

باقری افزود: نباید از ایران سوال کنید که چرا از مقاومت حمایت می‌کند بلکه باید از آمریکا و کشورهای اروپایی بازخواست کنید که چرا از مقاومت مردم فلسطین علیه اشغال‌گران حمایت نمی‌کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره راه‌حل نهایی موضوع فلسطین گفت: همه‌پرسی از همه مردم فلسطین اعم از ساکنان فعلی سرزمین‌های اشغالی و دیگر فلسطینیان مقیم در سراسر جهان برای تعیین سرنوشت خود و تعیین سازوکار حکمرانی مطلوب آن‌ها، تنها راه حل دموکراتیک و منطبق با معیارهای بین‌المللی و از همه مهم‌تر راه‌حلی پایدار است.

باقری با طرح این پرسش که چرا مدعیان حقوق بشر و دموکراسی به این راه‌حل تمکین نمی‌کنند و به خود اجازه می‌دهند تا حقوق یک ملت بزرگ و ریشه‌دار را تضییع کنند تاکید کرد: آن چیزی که در غزه جاری است، جنگ نیست بلکه یک نسل‌کشی تمام عیار و یک جنایت جنگی آشکار است، ثانیا آن چه در غزه می‌گذرد میان اسرائیل و حماس نیست بلکه میان اشغالگران صهیونیست و صاحبان سرزمین اشغال‌شده یعنی همه مردم فلسطین است.

وی گفت: آیا شما می‌توانید بگویید طی ۴۵ روز حملات وحشیانه صهیونیست‌ها، چند هواپیمای جنگی فلسطینی‌ها در غزه توسط صهیونیست‌ها ساقط شده، چند تانک فلسطینی‌ها در غزه توسط صهیونیست‌ها منهدم شده یا چند نفربر زرهی فلسطینی‌ها در غزه توسط صهیونیست‌ها به غنیمت گرفته شده است؟ پاسخ قطعا هیچ است، پس صهیونیست‌ها با چه چیزی در غزه می جنگند، جز کودکان و زنان و مردم بی‌پناه که تنها جرمشان این است که می‌خواهند در سرزمین خودشان به آرامی زندگی کنند و در مقابل، متجاوزان صهیونیست آن را برنمی‌تابند؟

کسی نمی‌تواند برای فلسطینی‌ها راه‌حل دو دولتی را تجویز کند

باقری در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی «ملت» مبنی بر اینکه نظر ایران درباره راه‌حل دو دولتی چیست گفت: مشکل از همین جا آغاز می‌شود که غیر فلسطینی‌ها بخواهند درباره فلسطین تصمیم بگیرند؛ چرا ما و شما به خودمان اجازه می‌دهیم تا درباره سرنوشت مردم فلسطین تصمیم بگیریم، راه‌حل مسأله فلسطین در اختیار مردم فلسطین است و مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند.

وی اضافه کرد: آیا شما قبول می‌کنید که دیگران درباره سرنوشت مردم تایلند تصمیم بگیرند؟ مردم فلسطین صاحب اصلی سرزمین فلسطین و صهیونیست‌ها اشغالگرند و سرنوشت قطعی هر اشغالگر ترک سرزمین‌های اشغالی است؛ صهیونیست‌ها در هیچ جای فلسطین مشروعیت ندارند و گذر زمان به اشغالگری مشروعیت نمی‌بخشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به احتمال گسترش جنگ از غزه گفت: صهیونیست‌ها باید در اسرع وقت به وحشی‌گری و نسل‌کشی در غزه پایان دهند؛ در غیر این صورت این مقاومت است که بنا به تشخیص و مصالح خود درباره زمان و کم و کیف مقابله با اشغالگران تصمیم می‌گیرد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.