باقری کنی: نیاز به فضاسازی رسانه‌ای نیست/ در مذاکرات وقفه ایجاد نشده است

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا اختلافات با آژانس حل شده است یا خیر گفت: روند گفت‌وگوها مسیر پیوسته‌ای بوده است و اکنون هم پیوسته است، وقفه در آن ایجاد نشده اگر این کار رسانه‌ای نمی‌شود دلیلش

کد خبر : 301327
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
باقری کنی: نیاز به فضاسازی رسانه‌ای نیست/ در مذاکرات وقفه ایجاد نشده است



علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا اختلافات با آژانس حل شده است یا خیر گفت: روند گفت‌وگوها مسیر پیوسته‌ای بوده است و اکنون هم پیوسته است، وقفه در آن ایجاد نشده اگر این کار رسانه‌ای نمی‌شود دلیلش این است که به طور جدی مسائل در حال پیگیری است و لازم نیست که برای آن فضاسازی رسانه‌ای انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث‌هایی که آژانس دارد از قبل هم مطرح بوده و در تعامل بین طرف ایرانی موضوعات پیگیری شده و در تعامل بین دو طرف پیگیری می‌شود همانطور که تاکید کردم مذاکرات پیوسته وجود داشته است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین درباره سفر گروسی به تهران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو موثر و مسئول آژانس و همچنین NPT و به عنوان کشوری که دارای توانمندی و دانش هسته‌ای است همواره همکاری جدی و موثر با آژانس داشته است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره نقش ایران در امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم، گفت: اینکه ایران در مبارزه با تروریسم بطور جدی با نقش آفرینی‌اش موثر بوده شکی نیست، تروریسمی که توسط قدرت‌های غربی که با حمایت و پشتیبانی صریح آنها همراه بود در دوره‌ای که تصور نمی‌کردند در عراق و سوریه با شکست مواجه شد.

باقری افزود: نکته مهم این است که رویکرد و ابتکار شهید سلیمانی با این ترفند و خشونت ورزی دشمن این بوده که با اتکا به ظرفیت‌های منطقه قدرت سازی کنند و آن قدرت باعث شد که تروریسم با شکست مواجه شود. در واقع ابتکار شهید سلیمانی یکی از نکات و محورهای موثر و برتر در مواجهه با تروریسم بود.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی توانست از ظرفیت استفاده نشده و خفته در میان ملت‌های منطقه استفاده کرده و ساز و کارهایی را در مورد گفتمان مقاومت ایجاد کند که این ساز و کارها بتواند تروریسم را شکست دهد. همچنین علاوه بر قدرت سلبی و مواجهه با دشمن و تروریسم این گفتمان و قدرت توانست در ساز و کارهای حکمرانی مبتنی بر اراده ملت‌ها شکل گیرد.

باقری ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهمی که بعد از اضمحلال تروریسم قدرت سازی و گفتمان مقاومت بود که توانست نظم بعد از شکست تروریسم را برقرار کند. موضوع مهمی است که شاید خیلی‌ها به آن توجه نداشته باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین بیان کرد: آمریکا به عراق آمد و صدام را ساقط کرد و پس از آن عراق با فضای ناامنی و بی ثباتی مواجه بود اما مواجهه سردار سلیمانی با تروریسم و از بین بردن میدانی آن موجب شد که دیگر با بی ثباتی روبرو نباشند و این ناشی از همان گفتمان مقاومت است که یک گفتمان فراگیر و همه جانبه می‌باشد. یعنی هم جنبه سلبی دارد و هم ایجابی که با بی ثبات سازی و اقدامات ضد امنیتی دشمن مواجه شده و ثبات و پایداری را رقم می‌زند.

وی درباره پیگیری‌های حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی هم اظهار داشت: در بخش حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و در همکاری با بخش بین‌الملل قوه قضائیه پیگیری‌ها در حال انجام است. باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های خودمان با عراق استفاده کرده و ساز و کارهایی را تعریف کنیم که بر اساس چارچوب و مولفه حقوق بین‌الملل جنایتکاران و تروریست‌ها را مورد پیگرد قانونی قرار دهد. بنابراین مستندسازی این پرونده اهمیت زیادی دارد.

وی در پایان اظهار کرد: در ایران و عراق کارهای جدی انجام شده، اتصال مستندات ایران و عراق بطور جدی دنبال می‌شود. امیدوار هستیم در دور جدید گفت‌وگوها و کمیته مشترکی که بین ایران و عراق وجود دارد فصل جدیدی را در پیگیری این پرونده شاهد باشیم.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.