بافت تاریخی شیراز بیش‌از پیش حفاظت می‌شود

[ad_1] ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری فارس با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی گفت: حفاظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی، متحول‌شدن اقتصاد جامعه را در پی دارد. به گزارش ایسنا، سید مؤید محسن‌نژاد امروز، ۳۰ مهرماه در دیدار با هیئت رئیسه یکی از مؤسسات آموزش عالی استان

کد خبر : 419098
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
بافت تاریخی شیراز بیش‌از پیش حفاظت می‌شود

[ad_1]

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری فارس با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی گفت: حفاظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی، متحول‌شدن اقتصاد جامعه را در پی دارد.

به گزارش ایسنا، سید مؤید محسن‌نژاد امروز، ۳۰ مهرماه در دیدار با هیئت رئیسه یکی از مؤسسات آموزش عالی استان فارس گفت: یکی از رسالت‌های مهم میراث فرهنگی، حفاظت و صیانت از داشته‌ها، آثار و بناهای تاریخی ـ فرهنگی است.

وی افزود: در همین راستا و برای حفظ و نگهداری بناهای ارزشمند و عناصر موجود در بافت تاریخی شیراز خوشبختانه در سال جاری باهمت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و تلاش این اداره‌کل و مجموعه استان، ثبت بافت تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران انجام شد که با دست یافتن به این موفقیت بزرگ این بافت ارزشمند تاریخی ایران وجهان بیش‌از پیش حفاظت و نگهداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: به دلیل نبود فرهنگ‌سازی مناسب، این‌طور تصور می‌شود که ثبت آثار تاریخی یک عامل بازدارنده برای توسعه و بهسازی محسوب می‌شود، اما فرهنگ‌سازی و آشنا سازی عموم با مزایایی که حفاظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی، فرهنگی برای متحول‌شدن اقتصاد جامعه در پی دارد، می‌تواند در افکار عمومی اثرگذار باشد و طیف‌های مختلف را با تفکر حفاظت از میراث فرهنگی هم‌صدا کند که دانشگاه می‌تواند به‌عنوان یک بازوی فرهنگی قوی در اشاعه و ترویج این فرهنگ گام‌های مؤثری بردارد.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در جهت پیشبرد علمی و اصولی فعالیت‌های اجرایی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت و توسعه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت از ضروری‌ترین و مهم‌ترین امور است که متأسفانه کم‌تر به آن توجه می‌شود و صنعت گردشگری که از صنایع پیشران در استان فارس محسوب می‌شود همواره نیازمند بهره گیری از توان عملمی و کارشناسی دانشگاه‌ها است.

محسن‌نژاد در پایان یادآور شد: حمایت از جوانان و دانشجویان و ایجاد زمینه برای توسعه و ترویج علم و دانش از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌ها است که در این زمینه آماده همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستیم.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.