«بافت تاریخی» بافت فرسوده نیست

[ad_1] ایسنا/خوزستان دوستدار میراث فرهنگی دزفول با تاکید بر اینکه بافت تاریخی نباید با بافت فرسوده اشتباه گرفته شود، گفت: متاسفانه در میان برخی بافت تاریخی به عنوان بافت ناکارآمد یاد می‌شود. روح‌الله بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا با تصریح این مطلب که بافت تاریخی دزفول به صورت تدریجی در حال تخریب است، اضافه کرد: بسیاری

کد خبر : 324862
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
«بافت تاریخی» بافت فرسوده نیست

[ad_1]

ایسنا/خوزستان دوستدار میراث فرهنگی دزفول با تاکید بر اینکه بافت تاریخی نباید با بافت فرسوده اشتباه گرفته شود، گفت: متاسفانه در میان برخی بافت تاریخی به عنوان بافت ناکارآمد یاد می‌شود.

روح‌الله بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا با تصریح این مطلب که بافت تاریخی دزفول به صورت تدریجی در حال تخریب است، اضافه کرد: بسیاری از خانه‌های تاریخی با هدف ساختن ساختمان امروزی و نبود توجه و مراقبت لازم در آستانه نابودی قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به تغییر جمعیتی بافت قدیم دزفول از گذشته تا به امروز خاطرنشان کرد: مردمان قدیم به ارزش‌های معماری این بافت آگاه بودند اما هم‌اکنون از یک طرف یا معرفی نکردن بافت ‌تاریخی و از طرف دیگر نبود آگاهی مردم از اهمیت این بافت تاریخی باعث شده استقبال مالکان برای مرمت، احیا و نگه‌داری بسیار کم شود.

به باور این دوستدار میراث فرهنگی: آگاهی ساکنان این بناهای تاریخی ضعفی است و در سال‌های گذشته نه تنها باعث فرسودگی و تخریب بافت تاریخی شهرستان دزفول بلکه گریبان‌گیر بناهای تاریخی تمام کشور شده است.

بهشتی گفت: کوچه‌های باریک و تنگ دزفول که در ایام نه چندان دور، زندگی در آنها جور دیگری در جریان بود این روزها در انزوا فرورفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آخرین خانه‌ تاریخی که تخریب شد در نزدیکی پله ثبت ملی شده پلابچیلون بود متذکر شد: متاسفانه سازوکاری که به خوبی یک خانه تاریخی را احیا و مرمت کند نداریم و به اصالت هویتی که در خانه‌های تاریخ وجود دارد توجه نمی‌شود.

این دوستدار میراث فرهنگی متذکر شد: چه بسیار خانه‌های تاریخی دیگری که گرچه تاکنون تخریب نشده‌اند اما مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند به طوری که در هر لحظه منتظر فروریختن یکی از آنها هستیم و نابودی هر کدام از این خانه‌ها به طور قطع یک تراژدی فراموش‌نشدنی است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.