«باغ و گلستانم آرزوست» در کاخ مرمر

[ad_1] رویداد «باغ و گلستانم آرزوست» با نمایش آثار فاخر هنرهای پیشینه‌دار ایران در کاخ مرمر (موزه هنر ایران) از ۷ تا ۱۷ دی‌ماه برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، گناز گلصباحی ـ مدیر مرکز فرهنگی موزه‌ای هنر ایران ـ در این‌باره گفت: مرکز فرهنگی موزه‌ای هنر ایران در کاخ مرمر، مجموعه بی‌نظیری است که ارزش‌های

کد خبر : 447429
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
«باغ و گلستانم آرزوست» در کاخ مرمر

[ad_1]

رویداد «باغ و گلستانم آرزوست» با نمایش آثار فاخر هنرهای پیشینه‌دار ایران در کاخ مرمر (موزه هنر ایران) از ۷ تا ۱۷ دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، گناز گلصباحی ـ مدیر مرکز فرهنگی موزه‌ای هنر ایران ـ در این‌باره گفت: مرکز فرهنگی موزه‌ای هنر ایران در کاخ مرمر، مجموعه بی‌نظیری است که ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و هنری الهام‌بخش و بی‌بدیل را در خود جای داده است. این مجموعه، چه به واسطه ارزش‌های معمارانه کاخ مرمر، که در نوع خود یگانه و بی‌همتاست و چه با توجه به مجموعه هنری موزه، فرصتی را در اختیار هنرمندانی قرار می‌دهد که آثارشان در هم‌نشینی با آثار تاریخی و هنری و کارِ دست اساتید و هنرمندان یگانه این مجموعه، به نمایش درمی‌آید.

او ادامه داد: به بهانه این رویداد، فرصت بسیار ارزشمندی در اختیار هنرمندان شایسته و پرتلاش گروه مردم‌نهاد «باغ و گلستانم آرزوست» (سازمان‌یافته در انجمن عمارات محروسه ایران) قرار گرفته است تا با توجه به زمینه فکری و برنامه‌ریزی‌های هنری خود، آثارشان را در این مجموعه در یک بازه زمانی ۱۰ روزه به نمایش بگذارند.

همچنین حامد دریایی فرد جهرمی ـ دبیر رویداد «باغ و گلستانم آرزوست» و دبیر انجمن مردم‌نهاد «عمارات محروسه ایران» ـ گفت: این رویداد با همراهی و هماهنگی انجام‌شده با موزه هنر ایران، در کاخ مرمر  به مناسبت روز ملی باغ ایرانی (۲۰ مهر) و البته با تأخیر، در روز پنج‌شنبه، ۷ دی گشایش خواهد یافت و تا ۱۷ دی ادامه خواهد داشت.

تینا نجف کنی‌ ـ دبیر هنری نمایشگاه و عضو شورای سیاستگذاری این رویداد ـ نیز درباره برنامه این فصل از رویداد گفت: با نظر به اینکه پاسداشت هنرهای بااصالت و فاخر ایران، نیازمند همدلی، حمایت و وحدت همگانی مردمی است، بر آن شدیم نمایشگاه پرارزشی با دعوت از اساتید پیشکسوت  و هنرمندان برتر در مجموعه باشکوه موزه هنر ایران (کاخ مرمر طهران) برگزار کنیم تا واسطه‌ای باشد برای ارج نهادن بر هنرهای ماندگار ایرانی و آشنایی و ارتباط جامعه با هنر ارزنده ایران. در این نمایشگاه  ۵۸  اثر در رشته‌های گل و مرغ و تذهیب به نمایش درآمده است که سعی بر آن شده مجموعه‌ای از سرآمدان این هنر ارجمند را به نمایش بگذارد.

«باغ و گلستانم آرزوست» در کاخ مرمر

رویداد مردم‌نهاد فرهنگی ـ هنری «باغ و گلستانم آرزوست» که به مناسبت روز ملی گل (۲۵ خرداد) و روز ملی باغ ایرانی (۲۰ مهر) و به صورت فصل به فصل (دوره‌ای سالیانه) تعریف و برنامه‌ریزی شده، تلاشی است برای کنکاو و توجه به موضوع گل و باغ ایرانی در رشته‌های گوناگون هنرهای پیشینه‌دار ایرانی (شامل نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، خوشنویسی، آرایه‌های معماری، فرش و …)، شعر و ادبیات فارسی و گیاهشناسی علمی.

حلقه اصلی و پایانی این رویداد، موضوع فضای سبز و طراحی منظر در عمارت‌های تاریخی است که گوناگونی هنر، فرهنگ، اقلیم و سبک‌های بومی ایران فرهنگی با رویکرد فعالیت‌های مردم‌نهاد همیارانه و داوطلبانه و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی ایران، هدف اصلی این رویداد است.

برای حضور در آیین گشایش و بازدید از این نمایشگاه، ثبت‌نام از طریق تماس با شماره ۰۹۳۳۹۷۶۰۶۸۹ الزامی است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرامی IranArtMuseum.Cibm و PersianGardenArt از اخبار و فعالیت‌های دوره‌ای این رویداد، باخبر شوند.

موزه هنر ایران، در روزهای شنبه تعطیل است و بازدید از نمایشگاه «باغ و گلستانم آرزوست» و موزه هنر ایران در دیگر روزهای هفته، از ساعت  ۹  تا  ۱۶ امکان‌پذیر است.

کاخ مرمر در تقاطع امام خمینی (ره) و ولیعصر واقع شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.