باز انتخابات و افشای ابعاد جدیدی از نقش آمریکا در ایجاد داعش

[ad_1] اگر تا پیش از این این اعضای حزب جمهوریخواه و در راس آن ترامپ بود که از نقش دولت دموکرات اوباما در بسترسازی ظهور داعش سخن می گفت اما اکنون این نامزد حزب دموکرات است که چنین اظهارتی را بر زبان جاری کرده است. ” رابرت اف کندی ” نامزد انتخابات ریاست جمهوری این

کد خبر : 349783
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
باز انتخابات و افشای ابعاد جدیدی از نقش آمریکا در ایجاد داعش

[ad_1]

اگر تا پیش از این این اعضای حزب جمهوریخواه و در راس آن ترامپ بود که از نقش دولت دموکرات اوباما در بسترسازی ظهور داعش سخن می گفت اما اکنون این نامزد حزب دموکرات است که چنین اظهارتی را بر زبان جاری کرده است.

” رابرت اف کندی ” نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای سال ۲۰۲۴ در سخنرانی اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «پلیس فاسد است، ما داعش را ایجاد کردیم. ما ۲ میلیون آواره را روانه اروپا کردیم و زمینه ساز بی ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم که منجر به برگزیت شد. این هزینه جنگ عراق است. ۸ هزار میلیارد دلار در آنجا خرج کردیم و ۱۶ هزار میلیارد دلار برای تعطیلی‌های کرونایی هزینه کردیم و در مجموع ۲۴ هزار میلیارد دلار خرج شد و هیچ حاصلی نداشت جز ویران شدن طبقه متوسط در آمریکا. ما باید به این وضعیت خاتمه دهیم”.

رابرت اف‌ کندی ۶۹ ساله، برادرزاده جان اف‌ کندی، رئیس‌جمهوری فقید آمریکا، است. جان اف کندی ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در جریان بازدیدی از شهر دالاس در ایالت تگزاس هدف سوءقصد قرار گرفت. ترور یکی از محبوب‌ترین روسای‌جمهوری تاریخ آمریکا همواره مشکوک و در هاله‌ای از ابهام بوده است.

با اعلام نامزدی در انتخاب ریاست‌جمهوری، رابرت اف کندی آخرین نفر از صف طولانی اعضای این خانواده است که وارد سیاست می‌شود.

رقابت‌های درون‌حزبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در حال شکل‌گیری است. درجناح دموکرات‌، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نامزدی خود را برای دومین دوره اعلام کند. ماریان ویلیامسون، نویسنده، نیز ماه گذشته دومین کارزارش برای رقابت‌های درون حزبی را آغاز کرد.

ازطرف جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، نامزدی خود را برای رقابت‌های درون حزبی اعلام کرده است. نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل، آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس، و ویوک راماسوامی، کارآفرین، نیز در این رقابت حضور دارند.

اذعان رابرت اف کندی مکمل مستندات قبلی درباره نقش امریکا در ایجاد داعش است

پیش ازاین اظهارات زیادی از سوی منابع مختلف در تایید نقش امریکا در ایجاد داعش بیان شده است که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه‌ی روسیه، در گفت‌وگو با شبکه‌ی تلویزیونی «روسیه۲۴» گفت: «اگر پیش‌تر به این شک داشتیم که جبهه‌النصره این‌گونه مورد حمایت قرار می‌گیرد، اکنون پس از حمله‌ی هوایی علیه ارتش سوریه به این نتیجه واقعاً دهشتناک برای کل جهان رسیدیم: کاخ سفید از داعش حمایت می‌کند.”

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهارات مختلف:

” می‌خواهم بگویم که هیلاری کلینتون مکار نیز یکی از بنیان‌گذاران داعش است”؛

” داعش دارد به رئیس‌جمهور اوباما احترام و ارج می‌نهد. او موسس داعش است و به داعش کمک مالی کرد. من این را هم می‌گویم که هیلاری کلینتون حقه‌باز هم (به همراه اوباما) موسس داعش بوده است”؛

“شما هیچ وقت گزارش و روایت خوبی را شاهد نیستید حتی وقتی که ما البغدادی را گرفتیم و واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد و نوشت که او مانند یک روحانی مذهبی فوق‌العاده بود. این حرف از کجا درآمده است؟ ببنید اگر اوباما این کار (کشتن البغدادی) را انجام داده بود، خوب ببینید این فرد (اوباما) خلافت داعش را ساخت.

مایک پنس، معاون ترامپ: ” سیاست‌های اوباما و کلینتون به ایجاد داعش منجر شد”.

راند پاول، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا: ” داعش در سوریه متحد ما بود. ما برای عقب راندن نیروهای وفادار به دولت دمشق، به شبه‌نظامیان سلاح دادیم و مکانی امن برای این افراد در سوریه درست کردیم. به نظر من، دخالت ما در سوریه به اوضاع جاری عراق منجر شد”.

دانیل مک‌آدامز، رئیس مؤسسه‌ی صلح ران پال آمریکا: ” ایالات‌متحده به‌دلایل تاکتیکی و نه ایدئولوژیک، به رشد داعش کمک کرده است… ایالات‌متحده برای بی‌ثبات کردن سوریه، داعش را تقویت کرده است، زیرا ایالات‌متحده‌ آمریکا خواهان برکناری اسد بود.”

مایکل تی. فلین، رئیس سابق آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون در مصاحبه با الجزیره : ” رشد داعش نتیجه‌ی مستقیم حمایت ایالات‌متحده از شورشیان سوری بود که هسته‌ی مرکزی جنگجویان آن را القاعده‌ی عراق تشکیل می‌دادند.”

ریچارد هیدن بلک، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا: ” انتقال سلاح از لیبی به ترکیه و از آنجا به سوریه به برنامه‌ای بی‌هدف برای تأمین تسلیحاتی همه‌ی گروه‌های مسلح، مشخصاً داعش و القاعده، تبدیل شده‌ است. ما این کار را به‌طور غیرمستقیم انجام می‌دهیم؛ چراکه انجام مستقیم آن غیرقانونی است.”

جف لامیراز اعضای وزارت دفاع آمریکا: ” تصمیم واشنگتن برای حمایت از شورشیان سوری در آغاز جنگ داخلی سوریه فاجعه‌آمیز بود و باعث ظهور داعش و سایر گروه‌های شبه نظامی شد”.

جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس : ” تصمیم سیا و عربستان برای مسلح کردن مجاهدین در افغانستان برای جنگ با اشغالگری شوروی ، با توجه به عزیمت اسامه بن لادن به پاکستان و سپس افغانستان ، به ایجاد القاعده منجر شد. تشکل سلفی ها در قالب گروه القاعده در نهایت منجر به حملات ۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ شد . آمریکا به بهانه این حملات ، به افغانستان و عراق لشگر کشید که در نتیجه ، خلاء قدرت در عراق اشغال شده ، ایجاد شد و در نهایت به شکل گیری داعش منجر شد.”

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا: ” سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری داعش نقش داشتند و در عملیاتی با نام لانه‌ی زنبور، گروه داعش را تشکیل دادند. هدف عملیات «لانه‌ی زنبور» تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و براساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به‌سوی کشورهای مخالف موجودیت رژیم صهیونیستی نشانه بگیرد”.

باب گراهام سناتور سابق آمریکا :” امتناع واشنگتن از تحقیق درباره نقش عربستان در حملات یازدهم سپتامبر، باعث به وجود آمدن داعش شد .”

داعش و گروه های تکفیری ابزاری برای تغییر نقشه خاورمیانه بودند اما با هوشیاری ایران و حاج قاسم ناکام ماند

ایجاد داعش برای تکمیل طرح‌ها و برنامه‌هایی بود که آمریکا در سال ۲۰۰۰ به عنوان خاورمیانه جدید آن را آغاز کرد تا جغرافیای منطقه را تغییر دهد یا آن را تجزیه کند. نظریه‌های مختلف و گوناگونی برای تجزیه منطقه به عنوان یک راهبرد در دستور کار آمریکایی‌ها و به عنوان یک نقشه راه مهم قرار داشت به ویژه نظریه ای که به عنوان هرج و مرج سازنده معروف است و هیلاری کلینتون در کتاب گزینه‌های دشوار به آن اشاره می‌کند و قرار است در کشورهایی که رویکرد متضاد با منافع آمریکا را پیگیری می‌کنند و از طریق یک ناامنی هدایت شده، طرح‌های آن را به جلو ببرد.

آمریکا در ایجاد داعش و بهره برداری از آن روی همه چیز حساب کرده بود جز عامل بازدارنده و عواملی که می‌توانست به عنوان یک معادله جدید همه رفتار و رویکرد سیاسی آمریکایی‌ها را نابود کند. از این رو می‌توان گفت که تهران نقش بسیار مهم و کلیدی در پایان داعش داشت.

سردارشهید حاج قاسم سلیمانی با برخورداری از ویژگی‌های بی نظیر در منطقه و جهان و محبوبیت در میان ملت‌های منطقه و اسلامی در کنار ذکاوت سیاسی و توانمندی نظامی و ایمان استوار مانع مهمی در اجرای توطئه‌ها و سناریوهای آمریکا و صهیونیسم شمار می‌رفت به ویژه اینکه سردار سلیمانی نقش مهم و اساسی در پایان و نابودی داعش داشت.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.