بازیابی طلا باعث افزایش مقاومت در برابر مقاومت می شود

نکات طلایی: قیمت طلا از زمان رسیدن به پایین ترین حد سه ماه اخیر در اواسط ماه مه، تا 5 درصد افزایش یافته است. با این حال، این بهبود نابرابر بوده است، زیرا خریداران به طور قابل توجهی انگیزه بیشتری در مورد حمایت یا در سطوح پایین نسبت به آنچه در مقاومت نشان داده شده

کد خبر : 213795
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
بازیابی طلا باعث افزایش مقاومت در برابر مقاومت می شود


نکات طلایی:

  • قیمت طلا از زمان رسیدن به پایین ترین حد سه ماه اخیر در اواسط ماه مه، تا 5 درصد افزایش یافته است.
  • با این حال، این بهبود نابرابر بوده است، زیرا خریداران به طور قابل توجهی انگیزه بیشتری در مورد حمایت یا در سطوح پایین نسبت به آنچه در مقاومت نشان داده شده است نشان می دهند. این امکان ساخت a را فراهم کرده است الگوی گوه در حال افزایش، اغلب با هدف برگشت های نزولی مورد بررسی قرار می گیرد. این با یک ناحیه کلیدی مقاومت در نمودار ترکیب می شود که در زیر به آن نگاه می شود.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

خرس‌های طلا با بخار کامل وارد ماه می شدند…

راه اندازی از طریق تجارت اواخر آوریل ایجاد شده بود. من به مجموعه‌ای نگاه کرده بودم که نشان می‌داد قیمت طلا بر روی لبه می‌چرخد قبل از افتتاحیه ماه مه، و با پیشرفت ماه بسیار تاثیرگذار بود. در ماه می 9هفتم من به یک خرابی احتمالی دیگر نگاه کردم و آن حرکت در هفته بعد به شدت ضربه خورددر حالی که قیمت طلا در نهایت در 16 می به پایین ترین حد خود در سه ماه اخیر در 1785 رسیدهفتم.

اما از آنجا که کم تازه چاپ شده است طلا قیمت ها در حالت بازیابی بوده اند. به نظر می رسد که این موضوع با تعدادی دیگر از موضوعات حساس به ریسک، مانند سهام که زیان های قبلی را پس می گیرد، همراه باشد. و اگر همه اینها را با زمینه تصویر بزرگتر در نظر بگیرید، منطقی است که آنچه تاکنون دیده‌ایم عقب‌نشینی اصلاحی است و لزوماً تغییر روند نیست. هر دو سهام و طلا در ماه گذشته کاملاً بیش از حد فروخته شده بودند و نقاط فشاری که این حرکت را هدایت می کردند، عناصری از آرامش را نشان دادند زیرا تمرکز عمده بر بانک های مرکزی و کاهش سطح تمرکز بر تورم وجود داشت.

اما، این نقاط داده‌ها در این هفته به سرفصل اخبار باز می‌گردند، زیرا تصمیمات بانک مرکزی اروپا و استرالیا در مورد نرخ تورم را در کنار داده‌های تورم از چین و ایالات متحده داریم. و سپس هفته آینده، البته، FOMC را برای تصمیم گیری نرخ ماه ژوئن وارد ترکیب می کند، جایی که به طور گسترده انتظار می رود 50 واحد پایه افزایش یابد. با این حال، ماتریس نقطه‌ای که در آن فدرال رزرو برنامه‌های خود را برای بقیه سال در میان می‌گذارد، مهم‌تر خواهد بود. اینجاست که هنوز برخی اختلاف نظرها وجود دارد، مانند هفته گذشته با صحبت لائل برینارد درباره تصمیم نرخ در سپتامبر در حالی که بازارها انتظارات افزایشی در ژوئن و جولای را داشتند.

جایی که این مربوط به طلا است: این پس‌زمینه بنیادی با شکل‌گیری معکوس احتمالی که ساخته شده است همزمان است. این بهبود طلا از این جهت که خریداران در سطوح پایین یا نزدیک به حمایت بیشتر از آنچه در اوج یا نزدیک به مقاومت نشان داده شده است، انگیزه بیشتری داشته اند. این نشان می‌دهد که بازیابی طلا به شکل یک گوه افزایشی است که اغلب با هدف برگشت‌های نزولی انجام می‌شود که در این مورد می‌تواند در را برای یک حرکت نزولی عمیق‌تر باز نگه دارد.

نمودار قیمت چهار ساعته طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

سطوح طلا

نقطه ای که این سازند در آن ساخته می شود، نقطه کلیدی است. سطح 1881.30 نشانگر 50 درصدی حرکت اصلی آگوست 2020 – مارس 2021 است. این یک عقب نشینی بود که محدوده ای را تعریف کرد که قیمت طلا برای بیش از یک سال از آن زمان تاکنون ادامه داشته است. و تعدادی از انحرافات در این سطوح قیمتی وجود داشته است زیرا طلا در طول سال گذشته چرخش داشته و تغییر کرده است.

این سطح نیز بسیار نزدیک به نوسان قبلی نسبت به نوامبر گذشته است که سپس در سه ماهه اول سال جاری به پشتیبانی تبدیل شد. من این منطقه را از حدود سال 1879 تا آن سطح 1881 دنبال می‌کنم، و این مقاومت پایین‌تر در را برای خرس‌ها باز نگه می‌دارد، به‌ویژه زمانی که در کوتاه‌مدت گرفته شود. تشکیل گوه در حال افزایش به بالا نگاه کرد

نمودار قیمت هفتگی طلا

نمودار قیمت هفتگی طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

طلا کوتاه مدت

در این مرحله ما قبلاً شاهد واکنش مقاومت در هفته گذشته در روز جمعه بودیم. پس از NFP، قیمت طلا باعث فروش یک طرفه شد اما کاملاً به عنوان چاپ نشده است نزولی غرق در نمودار روزانه و تا کنون در این هفته، خرس‌ها هنوز نتوانسته‌اند حرکت به سمت پایین را ادامه دهند، که پیش از اینکه خرس‌ها بتوانند کنترل را به دست گیرند، احتمال کاوشگر دیگری در مقاومت یا اطراف آن باز است.

و من به دلیل زمان بندی به این موضوع اشاره می کنم… این هفته تقویم اقتصادی پر از رویدادهای ریسک مرتبط با تصویر تورم است، با CPI ایالات متحده که قرار است در روز جمعه قبل از هفته آینده منتشر شود. تصمیم نرخ FOMC. و همچنین در تقویم این هفته تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ روز پنجشنبه است. هر یک از این رویدادهای پرتأثیر می تواند نوساناتی را در بازارهای طلا ایجاد کند، اما هر دوی آنها بیش از چند روز دیگر باقی مانده اند.

برای سطوح قابل توجه، دسته ای از نوسانات در حدود سطح 1911 وجود دارد و اگر گاوها بتوانند در این هفته از آن عبور کنند، موضوع نزولی دیگر چندان جذاب به نظر نمی رسد. این می تواند به عنوان منطقه ای برای بی اعتباری برای مضامین نزولی دیده شود.

در یک مبنای کوتاه مدت، نقض حمایت پنجشنبه گذشته در 1846، راه را برای حرکت به سطح حمایت تصویر بزرگتر در 1832 باز می کند. این همان سطحی است که من در ماه گذشته در مورد آن صحبت کردم که 38.2٪ است. اصلاح فیبوناچی از همان حرکت اصلی که در بالا نگاه شد. اگر فروشندگان بتوانند تا سال 1831 آزمایش کنند، درب برای یک حرکت منفی بزرگتر باز می شود.

نمودار قیمت روزانه طلا

نمودار قیمت روزانه طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.