بازگشت پوند به چرخش سیاست مالی بریتانیا. ین تقلا توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های پوند استرلینگ بریتانیا و دلار آمریکا در این عکس تصویری 22 ژوئن 2017 دیده می‌شوند. رویترز/توماس سفید/تصویر/عکس فایل توسط Rae Wee سنگاپور (رویترز) – استرلینگ روز دوشنبه به دنبال تغییر نسبی طرح اقتصادی دولتش توسط لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا، افزایش یافت، در حالی که در حالی که بازارها

کد خبر : 268477
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۵۹
بازگشت پوند به چرخش سیاست مالی بریتانیا.  ین تقلا توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های پوند استرلینگ بریتانیا و دلار آمریکا در این عکس تصویری 22 ژوئن 2017 دیده می‌شوند. رویترز/توماس سفید/تصویر/عکس فایل

توسط Rae Wee

سنگاپور (رویترز) – استرلینگ روز دوشنبه به دنبال تغییر نسبی طرح اقتصادی دولتش توسط لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا، افزایش یافت، در حالی که در حالی که بازارها منتظر نشانه هایی از مداخله مقامات ژاپنی بودند، ین در نزدیکی پایین ترین سطح 32 سال اخیر قرار داشت.

پس از اینکه تراس در روز جمعه گفت که مالیات شرکتی بریتانیا به‌عنوان بخشی از بودجه اولیه دولتش، از آوریل سال آینده به 25 درصد افزایش می‌یابد، پوند در معاملات اولیه آسیا 0.6 درصد افزایش یافت و به 1.1245 دلار رسید.

این خبر ساعاتی پس از برکناری وزیر دارایی سابق کواسی کوارتنگ منتشر شد و جرمی هانت جایگزین او شد.

هانت، وزیر سابق امور خارجه و بهداشت، وعده داده است که اعتبار اقتصادی بریتانیا را با حسابرسی کامل برای برنامه‌های مالیاتی و هزینه‌های دولت به دست خواهد آورد، در حالی که اصرار داشت رئیسش لیز تراس همچنان مسئول این کشور باشد.

به گزارش دیلی میل، قانونگذاران بریتانیایی تلاش خواهند کرد تا تراس را این هفته علیرغم هشدار داونینگ استریت مبنی بر اینکه ممکن است منجر به برگزاری انتخابات سراسری شود، برکنار کنند.

پس از اینکه بانک انگلستان روز جمعه حمایت خود را از بازار طلایی اضطراری به پایان رساند، اکنون همه چشم‌ها به نحوه معامله بازار اوراق قرضه دولتی بریتانیا است.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در Commonwealth Bank of Australia (OTC:) (CBA) گفت: «اگر شاهد افزایش بازده طلا باشیم، این نشان می‌دهد که بازارها در مورد پایداری بدهی در بریتانیا بسیار بدبین هستند».

من فکر می کنم پوند احتمالاً در این هفته بسیار نوسان خواهد داشت.»

در همین حال، ین آخرین بار 0.2 درصد قوی تر به 148.48 در هر دلار بود، اما به دلیل افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده و افزایش ارزش دلار، از پایین ترین سطح خود در 32 سال گذشته یعنی 148.86 در روز جمعه فاصله نداشت.

دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها از جمله ین اندازه گیری می کند، در 113.02 تقویت شد.

معاون رئیس بانک مرکزی ژاپن، ماسازومی واکاتابه، روز شنبه گفت که نوسانات اخیر ین “به وضوح بسیار سریع و یک طرفه” بوده است، در حالی که ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارز نیز نشان داد که این کشور قاطعانه به هرگونه نوسانات ارزی بیش از حد پاسخ خواهد داد.

کنگ از CBA گفت: با توجه به زبان قوی ای که از مقامات مختلف دولتی شنیده ایم، فکر می کنم این خطر بسیار زیاد است که خیلی زود شاهد مداخله دیگری از BOJ باشیم.

ژاپن ماه گذشته برای اولین بار از سال 1998 برای خرید ین مداخله کرد، پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن با نرخ های بهره فوق العاده پایین روبرو شد که باعث کاهش ین به 145.90 در هر دلار شد.

در جاهای دیگر، یورو 0.26 درصد افزایش یافت و به 0.9748 دلار رسید، در حالی که دلار استرالیا و نیوزیلند از ضررهای اخیر اندکی افزایش یافتند.

پس از اینکه هفته گذشته هر دو به پایین‌ترین حد خود در 2-1/2 سال گذشته سقوط کردند، 0.35% افزایش یافت و به 0.6225 دلار رسید، در حالی که 0.23% بالاتر به 0.5575 دلار رسید.

چینی ها آخرین بار هر دلار 7.2150 خریدند.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در آغاز کنگره حزب کمونیست روز یکشنبه خواستار تسریع در ساخت یک ارتش در کلاس جهانی شد و در عین حال مبارزه با کووید-19 را تبلیغ کرد، زیرا او اعتبار سیاست صفر چین برای مقابله با کووید-19 را تکرار کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.