بازگشت مجدد EUR/USD در فوکوس، اما بازگشت کل بعید به نظر می رسد

پیش بینی بنیادی و فنی یورو: خنثی EUR/USD بهترین عملکرد 2 هفته ای را از اواخر ژانویه مشاهده کرد شرط‌های جنگ‌طلبانه‌تر ECB، کمرنگ شدن شرط‌های افزایش نرخ بهره بانک مرکزی یک عامل کلیدی است موانع اساسی و فنی در هفته پیش رو باقی است یورو در دو هفته گذشته در برابر دلار آمریکا در حال

کد خبر : 211668
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۵۹
بازگشت مجدد EUR/USD در فوکوس، اما بازگشت کل بعید به نظر می رسد


پیش بینی بنیادی و فنی یورو: خنثی

  • EUR/USD بهترین عملکرد 2 هفته ای را از اواخر ژانویه مشاهده کرد
  • شرط‌های جنگ‌طلبانه‌تر ECB، کمرنگ شدن شرط‌های افزایش نرخ بهره بانک مرکزی یک عامل کلیدی است
  • موانع اساسی و فنی در هفته پیش رو باقی است

یورو در دو هفته گذشته در برابر دلار آمریکا در حال کاهش بوده است. EUR/USD در آن بازه زمانی 1.6 درصد افزایش یافته است که قوی ترین عملکرد طی دو هفته از اواخر ژانویه بوده است. برای اینکه بفهمید اینجا چه خبر است، لازم نیست خیلی به دنبال آن باشید. در نمودار زیر، یورو/دلار آمریکا در حال افزایش است، زیرا بازده اوراق قرضه دولتی پیشین آلمان بهتر از معادل خزانه داری خود بوده است.

در واقع، دلار آمریکا در دو هفته گذشته به طور گسترده در حال کاهش بوده است. این به طور فزاینده‌ای با اظهارنظر محتاطانه‌تر فدرال رزرو در مورد مسیر آینده برای نرخ‌های بهره همراه بوده است. بازارها را دیده ایم قیمت بیشتر انقباضات پیش بینی شده در سال 2023 را به ارمغان آورد. با توجه به اظهارنظر محتاطانه فدرال رزرو، احتمال افزایش 50 امتیازی در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

در همین حال، بانک مرکزی اروپا برخلاف فدرال رزرو عمل کرده است. هفته گذشته، مارتینز کازاکس، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، گفت که بانک مرکزی نباید افزایش نیم واحدی نرخ بهره را رد کند. تفسیر مشابهی نیز از عضو شورای حاکم، رابرت هولزمن شنیده شد. این برخلاف کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا است که دیدگاه محتاطانه تری دارد.

با نگاهی به هفته پیش رو، داده ها می توانند دیدگاه فزاینده جنگ طلبانه را در میان سیاست گذاران توضیح دهند. انتظار می رود تورم آلمان در ماه می 7.6% سالانه از 7.4% قبل باشد. این در حالی است که بیکاری در منطقه یورو از 6.8 درصد قبل به 6.7 درصد در آوریل کاهش یافته است.

با این حال، معامله گران باید مراقب باشند که بازارها احتمالاً با کاهش انتظارات سیاست فدرال رزرو، از خود جلوتر می روند. انتظار می‌رود نرخ بیکاری در ایالات متحده از 3.6 درصد در ماه مه به 3.5 درصد کاهش یابد. میانگین درآمد ساعتی نیز ثابت است. این می تواند زندگی را به دلار آمریکا بازگرداند.

درایورهای اساسی EUR/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD – نمودار روزانه

در نمودار روزانه، EUR/USD یک حالت خنثی را پشت سر گذاشته است الگوی شمعدان دوجی. این به دنبال چندین تلاش ناموفق برای پاکسازی مقاومت است که به نظر می رسد میانگین متحرک ساده 50 روزه باشد. آیا این می‌تواند نشانه‌ای از یک چرخش قریب‌الوقوع پایین‌تر با محو شدن حرکت باشد؟ Doji می‌تواند در صورت بروز تغییرات منفی فعال شود. این می تواند شانس برگشت را افزایش دهد.

چنین نتیجه ای بر روی منطقه حمایتی 1.0340 – 1.0388 تمرکز خواهد کرد. در حال حاضر، شکست بالای خط روند نزولی از مارس همچنان فعال است. با این حال، کاهش مقاومت از ماه می 2021 تمرکز نزولی گسترده تر را حفظ می کند. رسیدن به آنجا مستلزم پاک کردن نقطه میانی اصلاح فیبوناچی در 1.0922 است.

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.