بازگشت به مثلث متقارن – بعد چه می شود؟

[ad_1] چشم انداز نفت خام: قیمت نفت خام هفته گذشته به 94 دلار در هر بشکه کاهش یافت، که از زمانی که روسیه در پایان فوریه به اوکراین حمله کرد، پایین‌تر از بازار بود. آسیب فنی وارد شده است، اما اصول اساسی تغییر نکرده است: کمبود عرضه در حال رقابت با نگرانی های رکود جهانی

کد خبر : 227834
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
بازگشت به مثلث متقارن – بعد چه می شود؟

[ad_1]

چشم انداز نفت خام:

  • قیمت نفت خام هفته گذشته به 94 دلار در هر بشکه کاهش یافت، که از زمانی که روسیه در پایان فوریه به اوکراین حمله کرد، پایین‌تر از بازار بود.
  • آسیب فنی وارد شده است، اما اصول اساسی تغییر نکرده است: کمبود عرضه در حال رقابت با نگرانی های رکود جهانی است.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت نفت خام در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارد.

کاهش سرعت در مقابل عرضه

بازارهای جهانی انرژی همچنان با نوسانات مواجه می شوند زیرا شرکت کنندگان در بازار منافع رقیب را می سنجند: شانس رو به رشد رکود اقتصادی گسترده در اقتصادهای توسعه یافته در مقابل عدم بهبود در عرضه انرژی در کوتاه مدت. نتیجه خالص، شست‌وشوی بوده است، با حفظ قیمت نفت خام در حدود 105 دلار در هر بشکه، سطحی که برای چهار هفته متوالی لمس شد. تز کلی همچنان باقی می ماند: «اقتصاد جهانی در زمینه انرژی کم عرضه می شود و هیچ مقدار انقباض پولی نمی تواند زنجیره تأمین جهانی را که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین یا استراتژی چین برای مقابله با کووید صفر به هم خورده است، اصلاح کند».

نوسانات نفت، همبستگی قیمت نفت ضعیف است

قیمت نفت خام مانند بسیاری از طبقات دارایی دیگر با نوسانات رابطه دارد، به ویژه آنهایی که مصارف اقتصادی واقعی دارند – به عنوان مثال، سایر دارایی های انرژی، فلزات نرم و سخت. شبیه به چگونه اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارند – نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن، و غیره – نفت خام در طول دوره های نوسان بالاتر متضرر می شود. ثبات در نوسانات نفت در بحبوحه کاهش قیمت نفت خام و بازگشت مجدد آن، همبستگی ها را عمدتاً بدون تغییر، اگر نه هنوز ضعیف، باقی گذاشته است.

تحلیل فنی OVX (نوسان‌پذیری نفت): نمودار قیمت روزانه (ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022) (نمودار 1)

پیش بینی قیمت نفت خام: بازگشت به مثلث متقارن - بعد چه می شود؟

نوسانات نفت (همانطور که توسط نوسانات طلای Cboe ETF، OVX اندازه گیری می شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه نفت را که از زنجیره اختیاری USO مشتق شده است، ردیابی می کند) در زمان نگارش این گزارش با قیمت 54.28 معامله می شد که نزدیک به بالاترین سطح خود از اوایل اردیبهشت ماه بود. همبستگی 5 روزه بین OVX و قیمت نفت خام است -0.38 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.82. Oنه هفته پیش، در 5 جولای همبستگی 5 روزه بود -0.95 و همبستگی 20 روزه بود -0.80.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار روزانه (ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت نفت خام: بازگشت به مثلث متقارن - بعد چه می شود؟

قیمت نفت خام زیر خط روند افزایشی از دسامبر 2021، آوریل 2022 و می 2022 باقی می ماند، اما از اواخر فوریه به مثلث متقارن بازگشته است. آسیب فنی وارد شده است، اما به اندازه ای نیست که نشان دهد نتایج صعودی هنوز بعید است. قیمت نفت خام به بالای 5 و 8-EMA روزانه خود بازگشته است، اما کمتر از 13- و 21-EMA روزانه است. پاکت EMA به ترتیب نزولی باقی می ماند. MACD روزانه در حالی که زیر خط سیگنال خود است به کاهش خود ادامه می دهد، اما روزانه Slow Stochastics شروع به صعود به سمت خط میانه خود کرده است. مومنتوم در حال تبدیل شدن به گوشه است، اما به اندازه ای نیست که نشان دهد سطح پایین قابل اجرا برقرار شده است.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار هفتگی (مارس 2008 تا ژوئیه 2022) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت نفت خام: بازگشت به مثلث متقارن - بعد چه می شود؟

در بازه زمانی هفتگی، شتاب به کاهش خود ادامه می دهد. قیمت نفت خام زیر 4 و 8-EMA هفتگی است، اما بالاتر از 13-EMA هفتگی خود باقی می ماند. پاکت هفتگی EMA نه به ترتیب نزولی و نه صعودی است. MACD هفتگی در حالی که بالاتر از خط سیگنال خود قرار دارد به نزول خود ادامه می دهد و Slow Stochastics هفتگی در اطراف خط میانه خود نگه داشته است. همانطور که در اواخر ژوئن اتفاق افتاد، «اگر یک شکست نزولی شکست خورده واقعاً رخ دهد، بازه زمانی هفتگی ممکن است چنین تحولی را منعکس نکند. توجه به تایم فریم های 4 ساعته و روزانه منطقی است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (11 ژوئیه 2022) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت نفت خام: بازگشت به مثلث متقارن - بعد چه می شود؟

نفت – نفت خام ایالات متحده: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 49.20 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.03 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 5.78 درصد بیشتر از دیروز و 0.65 درصد بیشتر از هفته گذشته است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 1.34 درصد بیشتر از دیروز و 0.49 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت نفت – آمریکا ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

با این حال، معامله‌گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته، کوتاه‌تر هستند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که علیرغم این واقعیت که معامله گران به طور خالص کوتاه می مانند، روند فعلی قیمت نفت – نفت آمریکا ممکن است به زودی کاهش یابد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.