بازرگانی کریپتو، سرمایه گذاری غیرقانونی در ایران، رئیس بانک مرکزی تکرار کرد – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] رئیس سازمان پولی کشور اخیرا به شهروندان و مشاغل تذکر داده است که خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران غیرقانونی است. استاندار خاطرنشان کرد، با این حال، استخراج ارزهای دیجیتال و استفاده از آنها در پرداخت برای واردات، خلاف قانون جمهوری اسلامی نیست. بانکدار برتر تایید کرد که تجارت کریپتو در ایران همچنان

کد خبر : 241458
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آگوست 2022 - 7:30
بازرگانی کریپتو، سرمایه گذاری غیرقانونی در ایران، رئیس بانک مرکزی تکرار کرد – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

رئیس سازمان پولی کشور اخیرا به شهروندان و مشاغل تذکر داده است که خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران غیرقانونی است. استاندار خاطرنشان کرد، با این حال، استخراج ارزهای دیجیتال و استفاده از آنها در پرداخت برای واردات، خلاف قانون جمهوری اسلامی نیست.

بانکدار برتر تایید کرد که تجارت کریپتو در ایران همچنان غیرقانونی است

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران اخیراً به رسانه‌های داخلی گفت: خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای مقاصد سرمایه‌گذاری ممنوع است. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در عین حال، افراد و نهادهای مجاز می توانند به صورت قانونی رمزنگاری را استخراج کنند که می تواند برای تسویه حساب های بین المللی استفاده شود.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به مقرراتی که دو سال پیش توسط این بانک و سایر نهادهای دولتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شد، تصریح کرد: پرداخت پول واردات با ارز دیجیتال توسط شرکت‌های ایرانی قانونی است. به گزارش روز جمعه خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از روزنامه انگلیسی زبان.

اظهارات صالح آبادی پس از آن مطرح شد که روز سه‌شنبه، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر بازرگانی از اولین سفارش واردات ایران با استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت خبر داد. نماینده دولت که ریاست سازمان توسعه تجارت کشور را نیز بر عهده دارد فاش کرد که جمهوری اسلامی 10 میلیون دلار کالا با استفاده از سکه دیجیتال خریداری کرده است.

با این حال، مقامات ایرانی حاضر به اجازه پرداخت های رمزنگاری در داخل ایران نیستند و اوایل سال جاری، رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات، هر گونه امیدی را در این زمینه از بین برد. تجارت و سرمایه‌گذاری کریپتو نیز قابل تحمل نیست، و دولت با صرافی‌های محلی برخورد کرد و تنها به بانک‌ها و صرافان مجاز اجازه داد تا از ارز دیجیتال استخراج‌شده در ایران برای پرداخت هزینه واردات استفاده کنند.

از سال 2019، زمانی که مقامات تهران استخراج را به عنوان یک فعالیت صنعتی مشروع به رسمیت شناختند، تعدادی از شرکت ها مجوز ضرب ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را دریافت کردند. اما تولید انرژی بر به عنوان یکی از دلایل کمبود و خاموشی فزاینده برق در سراسر کشور به ویژه در تابستان های گرم که مصرف به دلیل افزایش تقاضا برای سرمایش افزایش می یابد و ماه های سرد زمستان که نیاز به گرمایش دارد، عنوان شده است. افزایش دادن.

در نتیجه، بیش از یک بار در دو سال گذشته به مزارع رمزنگاری ثبت‌شده گفته شد که تجهیزات پرقدرت خود را خاموش کنند، در حالی که شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، توانیر، به دنبال استخراج‌کنندگان غیرقانونی هزاران رمزارز زیرزمینی بود. مزارع

تأسیسات غیرقانونی اغلب با برق یارانه ای در مناطق مسکونی کار می کنند. ماه گذشته، این شرکت قول داد اقدامات شدیدی را علیه این نوع استخراج غیرمجاز انجام دهد. ایلنا به نقل از برآورد مقامات ایرانی که مدعی هستند یک دستگاه استخراج بیت کوین به اندازه 24 خانوار انرژی مصرف می کند.

فرماندار صالح آبادی همچنین در مصاحبه خود توجه بینندگان را به طرح CBI برای معرفی «ریال رمزنگاری» یا یک ارز دیجیتال بانک مرکزی صادر شده توسط مقام پولی ایران معطوف کرد که انتظار می‌رود تا حدی جایگزین پول نقد کاغذی شود. در ماه آوریل، بانک مرکزی مؤسسات مالی را در مورد مقررات آتی مربوط به صدور ریال دیجیتال مطلع کرد که نشان می دهد در حال آماده شدن برای اجرای آزمایشی CBDC است.

برچسب ها در این داستان

CBDC، cbi، بانک مرکزی، رمزنگاری، استخراج رمزنگاری، پرداخت های رمزنگاری، ریال کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال، صرافی، تسویه حساب های بین المللی، ایران، ایرانی، استخراج، پرداخت، خرید، مقررات، فروش، تسویه حساب

آیا فکر می کنید ایران ممکن است در آینده موضع خود را در مورد تجارت، سرمایه گذاری و پرداخت کریپتو تغییر دهد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که با فناوری آشنا است و این جمله‌ی هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.