بازدید ۲۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز از آثار تاریخی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: طرح بازدید بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی بومی و غیربومی از آثار تاریخی و موزه تاریخ شهر دامغان آغاز شد. مجتبی اکبرپور ۳ آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در اولین روز از اجرای این طرح، تعداد ۱۲۰ نفر از دختران

کد خبر : 272124
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
بازدید ۲۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز از آثار تاریخی دامغان



ایسنا/سمنان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: طرح بازدید بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی بومی و غیربومی از آثار تاریخی و موزه تاریخ شهر دامغان آغاز شد.

مجتبی اکبرپور ۳ آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در اولین روز از اجرای این طرح، تعداد ۱۲۰ نفر از دختران مدارس نمونه و تیزهوشان دوره متوسطه از مجموعه امامزاده جعفر (ع)، مسجد تاریخانه، عمارت تاریخی لطفی و موزه تاریخ شهر دامغان بازدید کردند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان اضافه کرد: دفتر نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، ادارات میراث‌فرهنگی و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مرکز فرهنگی آموزشی سرای شهریاران دامغان در اجرای این طرح همکاری دارند.

اکبرپور با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از میراث‌فرهنگی، معرفی این آثار و آموزش نحوه حفاظت از میراث کهن یک وظیفه ملی و همگانی است تصریح کرد: اگر امروز شاهد نوشتن یادگاری در اماکن تاریخی هستیم، دلیل آن نبود آموزش صحیح در دوران کودکی و نوجوانی است.

وی ابراز داشت: نسل جدید باید بدانند که تخریب میراث‌فرهنگی، آسیب به بناهای تاریخی و خرید و فروش آثار تاریخی و فرهنگی کاری ناپسند و خطا محسوب می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان، کودکان را صاحبان فرهنگ آینده جامعه و حافظان اصلی میراث کهن ایران دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه گردشگری، آشتی دادن کودکان با تاریخ و مراقبت از آثار و بناهای تاریخی از طریق کودکان است.

وی یادآوری کرد: در شهرستان دامغان ۴۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده و تا کنون ۱۳۴ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.