بازدید پلیس امنیت اقتصادی از صرافی‌ها/عملیات پلیس علیه معاملات صوری دلار

سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با دلالان ارز در روزهای اخیر گفت: با توجه به التهابات اخیر در جامعه و اغتشاشات پیش آمده و همچنین تبلیغات رسانه‌های معاند برای ایجاد التهاب در بازار و دیگر مولفه‌های اقتصادی و سیاسی، شاهد بروز برخی التهابات در بازار ارز بودیم. البته

کد خبر : 285575
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
بازدید پلیس امنیت اقتصادی از صرافی‌ها/عملیات پلیس علیه معاملات صوری دلار


سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با دلالان ارز در روزهای اخیر گفت: با توجه به التهابات اخیر در جامعه و اغتشاشات پیش آمده و همچنین تبلیغات رسانه‌های معاند برای ایجاد التهاب در بازار و دیگر مولفه‌های اقتصادی و سیاسی، شاهد بروز برخی التهابات در بازار ارز بودیم. البته با توجه به اینکه ما پیش‌بینی کرده بودیم که دشمن حتما در بازار و موضوعات اقتصادی ورود خواهد کرد، یکسری تمهیدات را اتخاذ کرده و برنامه‌ریزی‌هایی را از قبل انجام داده بودیم که با این موارد برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده و همچنین هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها و انجام کارهای اطلاعاتی چندین عملیات پلیسی برای برخورد با سودجویان و متخلفان به اجرا درآمد، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام این اقدامات نسبت به شناسایی سرشاخه‌ها و اخلالگران بازار که من به آنها لقب تروریسم اقتصادی را می‌دهم، اقدام کردند.

افزایش قیمت ارز با قیمت‌گذاری کاذب و معاملات صوری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به اقدامات این افراد برای اخلال در بازار ارز اشاره کرد و گفت: این افراد برای اخلال در بازار ارز اقدام به ایجاد اتاق‌های قیمت گذاری کاذب، خالی فروش و انجام معاملات صوری کرده بودند و از این طریق موجب افزایش قیمت ارز شده بودند. همانطور که می‌دانید بار روانی افزایش قیمت ارز در معیشت مردم و قیمت دیگر کالاها نیز اثرگذار است و در همین راستا نیز پلیس امنیت اقتصادی به سرعت با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها وارد عمل شده و با سودجویان و اخلالگران برخورد کرد.

بهرامی اقدامات انجام شده از سوی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ را در کاهش قیمت ارز اثرگذار توصیف کرد و گفت: طی دوهفته اخیر با اقدامات انجام شده ازسوی همکاران من در پلیس امنیت اقتصادی، با اتاق‌های معاملات فردایی و قیمت گذاری‌های صورتی و کاذب برخورد شد. ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اجرای ۹ مرحله طرح عملیاتی برای برخورد با اخلالگران بازار ارز اقدام به تشکیل ۳۴ پرونده قضایی کرده و ۶۳ متهم را که در میان آنان افراد دانه درشت نیز قرار دارند، شناسایی و بازداشت کردند.

بازدید پلیس امنیت اقتصادی از صرافی‌ها

وی با بیان اینکه پلیس از واحدهای صنفی و صرافی‌ها نیز بازدید کرد، گفت: در جریان این بازدیدها با ۱۲ واحد صنفی متخلف که مجوزی برای خرید و فروش ارز نداشتند و اقدام به سوءاستفاده کرده بودند، برخورد شد. در مجموع سه میلیون و ۳۱۴ هزار عدد انواع واحد ارز از دلالان ارزی نیز کشف و ضبط شد، ارزش ریالی ارزهای کشف شده بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به دشواری‌های کشف ارز از دلالان اشاره کرد و گفت: دلالان ارزی شگردهای پیچیده‌ای برای نگهداری ارز دارند و این مقدار ارز کشف شده از دست دلالان و اصطلاحا از کف خیابان بوده است و از این رو رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

دلالان و اخلاگران زیر ذره‌بین پلیس

بهرامی با بیان اینکه با اقدامات پلیس در کنار سایر اقدامات حاکمیتی خوشبختانه شاهد کاهش قیمت ارز بودیم، گفت: مفسدین و اخلالگران اقتصادی باید بدانند که ماموران پلیس امنیت اقتصادی آنان را رصد کرده و با اقدامات مجرمانه آنان برخورد خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از میان ۶۳ اخلالگر و دلال دستگیر شده، افرادی دارای ارتباط با خارج از کشور بودند یا خیر نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است. البته به طور کلی این سودجویان با اقدامات خود آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند، اما ما ارتباط این افراد را نیز بررسی کرده و اگر چنین موارد محرز شود، حتما در پرونده آنان درج خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه طرح‌های پلیس برای مقابله با اخلالگران بازار ارز ادامه خواهد داشت، گفت: این افراد به طور محسوس و نامحسوس از سوی پلیس کنترل شده و با اقدامات مجرمانه آنان برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۷ ۴۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.