بازده اوراق قرضه ایتالیا پس از انکار منبع مبنی بر برنامه آلمان برای انتشار بدهی مشترک افزایش یافت

[ad_1] بازدهی آلمان کاهش یافت، زیرا روز گذشته پس از آنکه بلومبرگ گزارش داد دولت از صدور بدهی به اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران انرژی حمایت می کند، جهش کرد. با این حال، یک مقام دولت آلمان بعداً این گزارش را رد کرد و گفت که هیچ طرح بدهی مشترکی در دست نیست. این

کد خبر : 266044
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
بازده اوراق قرضه ایتالیا پس از انکار منبع مبنی بر برنامه آلمان برای انتشار بدهی مشترک افزایش یافت

[ad_1]

بازدهی آلمان کاهش یافت، زیرا روز گذشته پس از آنکه بلومبرگ گزارش داد دولت از صدور بدهی به اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران انرژی حمایت می کند، جهش کرد.

با این حال، یک مقام دولت آلمان بعداً این گزارش را رد کرد و گفت که هیچ طرح بدهی مشترکی در دست نیست. این منبع روز دوشنبه به رویترز گفت: «این گونه برنامه ها در دولت مشخص نیست.

بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله ایتالیا آخرین بار با 7 واحد افزایش به 4.702 درصد رسید، اگرچه پایین تر از بالاترین سطح 9 ساله 4.927 درصدی بود که در 28 سپتامبر لمس کرد. بازده به صورت معکوس نسبت به قیمت ها حرکت می کند.

کریستف ریگر، رئیس تحقیقات اعتباری در Commerzbank گفت، گزارش رویترز به تثبیت باندها در حالی که BTPها تحت فشار هستند یا حداقل برخی از دستاوردهای دیروز پس از داستان بلومبرگ را معکوس کرده است. اوراق قرضه دولتی آلمان با نام Bunds شناخته می شود، در حالی که اوراق قرضه ایتالیایی آنها معمولاً BTP نامیده می شوند.

بازده اوراق قرضه 10 ساله آلمان در روز سه شنبه 1 بشکه در روز کاهش یافت و به 2.313 درصد رسید، هرچند که بسیار بالاتر از سطح بسته شدن روز جمعه که 13 واحد پایه در روز دوشنبه افزایش یافته بود، باقی ماند.

سرمایه گذاران بر این باورند که یک طرح انتشار بدهی مشترک به نفع ایتالیا خواهد بود – یک اقتصاد بسیار بدهکار که با هزینه های استقراض شدیدتر در بازارهای بین المللی مواجه است – اما برای آلمان یک خطر است.

شکاف بین بازدهی 10 ساله ایتالیا و آلمان پس از کاهش 25 واحدی در روز دوشنبه، 14 واحد در ثانیه افزایش یافت و به 237.8 واحد در ثانیه رسید. تحلیلگران به‌اصطلاح گسترش را از نزدیک تماشا می‌کنند و آن را نشانه‌ای از فشارهای متفاوت بر اقتصادهای ضعیف‌تر و قوی‌تر اروپا می‌دانند.

ریگر گفت: «اقدام قیمت دیروز به ما طعمی از آنچه می‌توانست در فروشگاه داشته باشیم، داد. اگر این شایعات محقق شود، مطمئناً جنبه منفی بیشتری برای انتشار آن وجود دارد.»

معامله گران در بازارهای اوراق قرضه منطقه یورو نیز با نگرانی آخرین مداخله بانک انگلستان را تحلیل می کردند، که با ادامه آشفتگی بازار این کشور، مجبور به خرید اوراق قرضه دولتی وابسته به شاخص از روز سه شنبه شد.

بازدهی اوراق قرضه 10 ساله بریتانیا آخرین بار با 5.5 واحد کاهش به 4.417 درصد در ابتدای معاملات رسید. با این وجود، در ماه گذشته حدود 130 bps بالاتر باقی مانده است.

در حالی که معامله گران گزارش های مربوط به صدور بدهی های متقابل را بررسی می کردند، اتحادیه اروپا فروش درآمد ثابت را از روز سه شنبه آغاز کرد. بر اساس یادداشت مدیر ارشدی که رویترز مشاهده کرده است، 11 میلیارد یورو از بازگشایی اوراق قرضه 2029 و فروش اوراق قرضه 20 ساله جدید که از صندوق بازیابی کووید-19 و برنامه کمک های مالی کلان حمایت می کند، جمع آوری خواهد کرد.

در همین حال، طبق یادداشت هایی که رویترز مشاهده کرده است، آلمان فروش اوراق قرضه 30 ساله جدید سندیکایی را آغاز کرد که در اواخر روز سه شنبه قیمت گذاری خواهد شد.

(گزارش تکمیلی توسط یوروک باچلی؛ ویرایش توسط کرستن دونووان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.