بازدهی منطقه یورو در بالاترین سطح چندساله است، اوراق قرضه ایتالیا عملکرد ضعیفی دارند

در همین حال، پس از کسب اکثریت واضح ائتلاف راست در انتخابات روز یکشنبه، اختلاف بین بازدهی ایتالیا و آلمان افزایش یافت. قیمت اوراق قرضه ایتالیا (BTP) نیز با توجه به بار بدهی گسترده این کشور، مستعد تغییر در انتظارات نرخ بهره است. به نظر می‌رسد جورجیا ملونی اولین زن نخست‌وزیر ایتالیا در راس راست‌گراترین

کد خبر : 259897
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
بازدهی منطقه یورو در بالاترین سطح چندساله است، اوراق قرضه ایتالیا عملکرد ضعیفی دارند


در همین حال، پس از کسب اکثریت واضح ائتلاف راست در انتخابات روز یکشنبه، اختلاف بین بازدهی ایتالیا و آلمان افزایش یافت. قیمت اوراق قرضه ایتالیا (BTP) نیز با توجه به بار بدهی گسترده این کشور، مستعد تغییر در انتظارات نرخ بهره است.

به نظر می‌رسد جورجیا ملونی اولین زن نخست‌وزیر ایتالیا در راس راست‌گراترین دولت ایتالیا از زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

ارجون ساتکو، استراتژیست نرخ در BofA می گوید: «کوتاه مدت، اگر ریسک های سیاسی داخلی نسبتاً کاهش یابد، پایه کوتاه BTPs ممکن است بر اسپردها فشار بیاورد.

وی افزود: «با توجه به اینکه تعدادی از بانک‌های مرکزی موضع جنگ طلبانه را تکرار می‌کنند، روند نرخ‌های بالاتر در سطح جهانی از طریق قیمت‌گذاری مجدد نرخ پایانه احتمالاً محرک اصلی باقی می‌ماند.»

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز سه‌شنبه پیام اخیر بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره باید طی چندین جلسه سیاست‌گذاری بعدی افزایش یابد، حتی با کاهش قابل ملاحظه رشد، تکرار کرد.

بازدهی 10 ساله آلمان به بالاترین سطح خود از دسامبر 2011 با 2.132% رسید، در حالی که بازدهی 2 ساله به بالاترین میزان خود از دسامبر 2008 با 2.031% رسید.

موسسه آیفو روز دوشنبه اعلام کرد اقتصاد آلمان به سمت رکود پیش می رود.

قیمت اوراق قرضه دولتی بریتانیا با افزایش 50 واحدی بازدهی در تاریخ کوتاه ادامه داد، زیرا کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی، در روز جمعه مجموعه ای از کاهش مالیات ها را در تلاش برای تقویت رشد ارائه کرد.

بازده دو ساله طلایی به بالاترین حد خود از سپتامبر 2008 رسید و از روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یافت که بزرگترین جهش دو روزه از ژوئن 2008 تاکنون است.

ماسیمیلیانو ماکسیا، کارشناس ارشد درآمد ثابت در Allianz Global Investors گفت: «انتخابات ایتالیا ارتباط چندانی با افزایش اسپرد امروز ندارند، زیرا بازارها به طور گسترده انتظار نتیجه را داشتند.

او افزود: «بازده اوراق قرضه در سراسر اروپا همبسته است و جهش امروزی بازدهی بریتانیا دوباره بر منطقه یورو تأثیر می‌گذارد».

سرمایه گذاران قبلاً برای پیروزی ائتلاف راست میانه قیمت گذاری کرده بودند و ممکن است قبل از هر گونه تغییر قابل توجهی در موضع سرمایه گذاران به وضوح بیشتری در مورد سیاست دولت جدید نیاز باشد.

آنها خطرات بالقوه محدودی را برای درگیری با اتحادیه اروپا در کوتاه مدت می بینند. ملونی در طول مبارزات انتخاباتی خود با تعهد به رعایت قوانین بودجه اتحادیه اروپا و کنار گذاشتن لفاظی های ضد یورو که باعث گسترش شدید پس از انتخابات 2018 شد، ترس ها را کاهش داد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله ایتالیا با 4.52 درصد به بالاترین میزان خود از اکتبر 2013 تاکنون رسید، در حالی که فاصله بین بازدهی 10 ساله ایتالیا و آلمان با 12 واحد افزایش به 241 واحد در ثانیه رسید.

بازارها انتخاب وزیر دارایی را زیر نظر خواهند داشت و پیش بینی می کنند که دولت تا پایان اکتبر تشکیل شود.

تحلیلگران سیتی گفتند: “ما انتظار فشار فوری برای یک تسهیل مالی عمده نداریم، اما در میان مدت خطراتی را می بینیم که دستور کار سیاست جناح راست با اهداف اتحادیه اروپا در تضاد باشد.”

اگر احزاب دست راستی برای تصویب اقداماتی که به رأی دهندگان وعده کاهش مالیات و افزایش هزینه های بازنشستگی را داده بودند، فشار بیاورند، ممکن است ترس از درگیری با اتحادیه اروپا ایجاد شود.

تحلیلگران پیشنهادهای مانیفست راست میانه را که ممکن است ایتالیا را در مسیر برخورد با بروکسل قرار دهد، از جمله مذاکره مجدد در مورد صندوق بازیابی اتحادیه اروپا (NGEU)، کاهش سن بازنشستگی، و ارائه عفو مالیاتی، مورد توجه قرار دادند.

برخی از آنها تاکید کردند که اتحادیه تنها حدود 9 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است و این احتمال را کاهش می دهد که ماتئو سالوینی و سیاست او به همان اندازه مسلط باشند.

اندی مولینر، رئیس استراتژی‌های کل جهانی در یانوس هندرسون، گفت: «با توجه به لفاظی‌های تاریخی تحریک‌آمیز سالوینی و به ویژه درخواست‌های اخیر او برای محرک‌های مالی عظیم، این برای بازارها مثبت نسبی است.

(گزارش توسط Stefano Rebaudo، ویرایش توسط Alex Richardson، Ed Osmond و Angus MacSwan)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.