بازتاب عضویت ایران در شانگهای در رسانه‌های عربی

وبگاه «الخلیج الجدید»  در اخبار مهم خود به این موضوع پرداخت و نوشت که اعضای سازمان همکاری شانگهای (SCO) روز جمعه با پیوستن ایران به این سازمان به عنوان عضو دائم موافقت کردند. این رسانه ادامه داد که «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری چین در اجلاس سران در تاجیکستان گفت که ایران در نشست امروز

کد خبر : 105736
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۱۰
بازتاب عضویت ایران در شانگهای در رسانه‌های عربی



وبگاه «الخلیج الجدید»  در اخبار مهم خود به این موضوع پرداخت و نوشت که اعضای سازمان همکاری شانگهای (SCO) روز جمعه با پیوستن ایران به این سازمان به عنوان عضو دائم موافقت کردند.

این رسانه ادامه داد که «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری چین در اجلاس سران در تاجیکستان گفت که ایران در نشست امروز به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای در نظر گرفته می شود.

رئیس جمهوری چین  تاکید کرد که  کشورها باید به شدت مورد حمایت قرار گیرند تا مسیرهای توسعه و الگوهای خود را متناسب با شرایط داخلی بررسی کنند.

شی گفت که کشورهای سازمان همکاری شانگهای باید از مداخله خارجی در امور دیگران و منطقه جلوگیری کرده و به بازگرداندن ثبات در افغانستان کمک کنند.

«ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران نیز از پیوستن ایران به این سازمان قدردانی کرد و افزود که کشورش می تواند پیوندی به اوراسیا از طریق کریدوری باشد که شمال را به جنوب متصل می کند.

رئیسی در اجلاس روز جمعه گفت که تهران امیدوار است با پیوستن به این سازمان بتواند با تحریم های یک جانبه مقابله کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هم از حمایت کشورش از تصمیم آغاز مراحل پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای خبر داد.

رئیس جمهوری روسیه که از طریق وبینار در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای صحبت می کرد، گفت که روسیه از تصمیم برای آغاز مراحل پذیرفتن ایران به عنوان عضو سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند زیرا همواره خواهان مشارکت کامل این کشور در سازمان شانگهای بوده است. 

وی ادامه داد: ما همه اهمیت فراوان برای مسائل مربوط به همکاری سازمان همکاری شانگهای با کشورهایی که سعی در برقراری روابط و گفت و گوهای صریح و کامل با سازمان ما دارند و امکان برای مشارکت و پیوستن به کار آن را بررسی می کنند، قائل هستیم. 

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز در نسخه عربی خود نوشت که ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران روز جمعه ابراز امیدواری کرد که عضویت کشورش در این سازمان به ایران در مقابله با تحریم ها کمک کند.

رئیسی در این اجلاس گفت که تهران امیدوار است با پیوستن به این سازمان بتواند با تحریم های یک جانبه مقابله کند.

در همین زمینه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز امروز جمعه از حمایت کشورش از تصمیم برای آغاز مراحل پذیرش عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای خبر داد.

رئیس جمهوری روسیه که از طریق پیوند ویدئویی در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای سخن می گفت، بیان کرد که ما همه اهمیت فراوان برای مسائل مربوط به همکاری سازمان همکاری شانگهای با کشورهایی که سعی در برقراری روابط و گفت و گوهای صریح و کامل با سازمان ما دارند و امکان برای مشارکت و پیوستن به کار آن را بررسی می کنند، قائل هستیم. 

تارنمای شبکه خبری «المیادین» لبنان هم در بازتاب عضویت ایران نوشت که سازمان شانگهای با اعطای عضویت کامل به ایران موافقت کرد.

المیادین که در این خبر که تصویر آن را به سرباز ایرانی با در دست داشتن پرچم ایران و چین اختصاص داده است، افزود که اعضای سازمان شانگهای با پذیرش ایران در این سازمان به عنوان عضو دائم موافقت کردند و ایران از این اقدام که اجازه می دهد پیوندی به اوراسیا داشته باشد، استقبال می کند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که اعضای سازمان همکاری شانگهای امروز جمعه با پیوستن ایران به این سازمان به عنوان عضو دائم موافقت کردند.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در اجلاس سران در تاجیکستان گفت که ایران در نشست امروز به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای در نظر گرفته می شود.

رئیس جمهوری روسیه هم در سخنرانی وبیناری خود در این اجلاس گفت که روسیه همواره از عضویت و مشارکت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند، زیرا این کشور نقش مهمی در منطقه ایفا می کند.

تارنمای «عربی ۲۱» نیز با مهم خواندن عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای نوشت که روند عضویت ایران به سازمان همکاری شانگهای همزمان با آغاز اجلاس مجازی امروز جمعه با استقبال روسیه از این اقدام آغاز شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو از آغاز مراحل روند عضویت دائم ایران استقبال می کند.

وی در سخنرانی مجازی در اجلاس گفت که روسیه به همکاری خود با سازمان شانگهای و کشورهایی که به دنبال گفت و گوی باز و جامع هستند، اهمیت زیادی می دهد.

پوتین ادامه داد که روسیه از موافقت رهبران کشورهای سازمان همکاری شانگهای برای آغاز روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان حمایت می کند.

رئیس جمهوری روسیه افزود که ما همیشه با توجه به نقش و جایگاه مهم ایران در اوراسیا از عضوییت و مشارکت کامل تهران در این سازمان حمایت کرده ایم.

 در پایان بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، سران هشت کشور عضو اصلی سازمان، نظر موافق خود را با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی اعلام و اسناد مربوط به آن را امضا کردند.

شایان ذکر است که سازمان همکاری شانگهای شامل روسیه، هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان است، در حالی که ایران، افغانستان، بلاروس، و مغولستان عضو ناظر هستند.

شرکای گفت و گوی سازمان شانگهای نیز شامل جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، کامبوج، نپال و سریلانکا است.

23311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.