بازتاب سفر لاوروف به تهران در خبرگزاری فرانسه: روسیه و ایران، متحدان برجامی در برابر غرب

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه و ایران امروز سه شنبه اتحاد خود را در برابر آمریکا و کشورهای اروپایی، در راستای مذاکرات وین برای نجات برجام نشان دادند. «سرگئی لاوروف» وزیرا مور خارجه روسیه در دیدار با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود در تهران گفت: امیدواریم که حفظ برنامه جامع اقدام مشترک امکانپذیر باشد و واشنگتن

کد خبر : 41799
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
بازتاب سفر لاوروف به تهران در خبرگزاری فرانسه: روسیه و ایران، متحدان برجامی در برابر غرب



به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه و ایران امروز سه شنبه اتحاد خود را در برابر آمریکا و کشورهای اروپایی، در راستای مذاکرات وین برای نجات برجام نشان دادند.

«سرگئی لاوروف» وزیرا مور خارجه روسیه در دیدار با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود در تهران گفت: امیدواریم که حفظ برنامه جامع اقدام مشترک امکانپذیر باشد و واشنگتن سرانجام به اجرای کامل قطعنامه سازمان ملل بازگردد.

وزیر امور خارجه روسیه مجددا آمریکا را به لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران پس از خروج یکجانبه این کشور در سال ۲۰۱۸ در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری قبلی آمریکا از توافق هسته ای، فراخواند.

لاوروف همچنین ضمن انتقاد از تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران، تاکید کرد که به نظر وی این اقدامات بر روند مذاکرات خدشه وارد می کند.

اتحادیه اروپا، روز دوشنبه هشت مقام دولتی ایران را به بهانه اتهام های واهی حقوق بشری به فهرست تحریم های خود افزود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با ابراز تاسف از اینکه در اتحادیه اروپا هیچ گونه هماهنگی وجود ندارد، به نقل از وی نوشت: اینکه این تصمیم(تحریم برخی مقامات ایرانی از سوی اروپا) در میانه مذاکرات وین برای نجات توافق درباره برنامه هسته ای ایران به طور داوطلبانه از سوی اتحادیه اروپا اتخاذ می شود، جای تاسف بیشتری دارد. این اشتباهی است که بدتر از یک جرم می تواند باشد.

در واکنش به این تصمیم اتحادیه اروپا همزمان با گفتگوهای وین، ایران روز دوشنبه اعلام کرد که همه گفتگوها درباره حقوق بشر و همکاری با این اتحادیه را به حالت تعلیق درمی آورد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه ما هیچ مشکلی برای بازگشت به تعهدات برجامی نداریم، ‌ گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند نه تحریم و نه اقدامات خرابکارانه ابزار مذاکراتی برای آنها نخواهد داد و این اقدامات فقط وضعیت را برای آنها دشوارتر می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به آمریکا هشدار داد که با «اقدامات خرابکارانه» هیچ گونه امتیازی در بحث برنامه هسته ای ایران به دست نخواهد آورد.

ظریف گفت که مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صراحتا گفته بودند که اجازه پیشرفت در رفع تحریم‌های ظالمانه را نخواهند داد و اکنون تصور می‌کنند به هدف خود می‌رسند. ولی صهیونیست‌ها پاسخ خود را در پیشرفت‌های بیشتر هسته‌ای خواهند گرفت.

نیویورک تایمز نیز روز گذشته در گزارشی درباره حادثه نظنز، به همزمانی این حادثه با مذاکرات برجامی در وین اشاره کرد و نوشت این موضوع شک و تردیدها را در مورد برخی توطئه ها برای تحت تاثیر قرار دادن سرنوشت دیپلماسی هسته ای مضاعف کرده است.

نیویورک تایمز نوشت: حادثه نظنز همزمان با آن رخ می دهد که تلاش های دیپلماتیک برای فعال سازی توافق برجام در جریان است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلام ایران روز گذشته با اشاره به توطئه صهیونیست ها برای انتقام گرفتن از موفقیت ها در مسیر لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران، گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام موفقیت ها در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند ولی ما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.

حمله روز یکشنبه در حالی رخ داده که قدرت های جهانی در حال مذاکره برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته ای ایران هستند. این حمله خرابکارانه، با هدف توقف و به عقب برگرداندن  این مذاکرات است که  باعث تشدید تنش ها در خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش نیویورک تایمز، “آمریکا و اسرائیل سابقه طویلی در عملیات های سری برای مخدوش کردن برنامه هسته ای ایران دارند و مبداء آن به دولت جورج بوش پسر بر می گردد. “

گفتگوهای وین، ایران و قدرتهای جهانی را که تحت توافق اتحادیه اروپا (آلمان، چین، فرانسه، انگلستان، ایران و روسیه) در این توافق نامه باقی مانده اند را گرد هم آورده است. واشنگتن نیز بدون تماس مستقیم با ایرانی ها در این مشارکت شرکت می کند.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا که در ژانویه به جای ترامپ وارد کاخ سفید شد، قصد خود را برای پیوستن دوباره به توافق نامه وین نشان داد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.