بازتاب رزمایش ذوالفقار۱۴۰۰در رسانه‌های غربی؛ اقتدار ایران در شاهراه نفتی جهان

[ad_1] خبرگزاری فرانسه  دراین باره گزارش داد: ارتش ایران رزمایش نظامی را در نزدیکی شاهراه نفتی و در پهنه‌ای  به گستره یک کیلومتر مربع برگزار کرد. خبرگزاری فرانسه در بخشی از گزارش خود از این رزمایش افزود: ارتش ایران در این رزمایش؛ بالگردها، تانک ها، پهپادها، رزمناو ها و قایق های تندرو را به خدمت

کد خبر : 127441
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۲۸
بازتاب رزمایش ذوالفقار۱۴۰۰در رسانه‌های غربی؛ اقتدار ایران در شاهراه نفتی جهان

[ad_1]

خبرگزاری فرانسه  دراین باره گزارش داد: ارتش ایران رزمایش نظامی را در نزدیکی شاهراه نفتی و در پهنه‌ای  به گستره یک کیلومتر مربع برگزار کرد.

خبرگزاری فرانسه در بخشی از گزارش خود از این رزمایش افزود: ارتش ایران در این رزمایش؛ بالگردها، تانک ها، پهپادها، رزمناو ها و قایق های تندرو را به خدمت گرفته است.

به گزارش این خبرگزاری، دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و فرمانده ارشد نیروی دریایی ایران گفت که این رزمایش، هشداری جدی به دشمنان ما و کسانی است که نیات مغرضانه ای نسبت به ایران دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته اعلام کرد تلاش نیروی دریایی آمریکا برای توقیف یک فروند کشتی حامل نفت ایران در دریای عمان را ناکام گذاشته است.

تنگه هرمز گلوگاهی برای محموله های نفتی جهانی است، جایی که کشتی های نیروی دریایی آمریکا و ایران در گذشته با هم رو در رو شده اند.

فرانس ۲۴:  گستره رزمایش از تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند

شبکه خبری فرانس۲۴ فرانسه نیز دراین باره گزارش  داد: گستره این رزمایش از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان تا شمال اقیانوس هند را در بر گرفت؛ منطقه ای راهبردی که مسیر عبور محموله های نفتی جهان است.

این رسانه تصویری در ادامه افزود: بنا به گفته مقامات ارتش ایران، این رزمایش هشدار جدی است  به دشمنان ایران که نیاتی مغرضانه علیه این کشور دارند.

 اقتدار ایران به روایت رویترز

خبرگزاری رویترز نیز  درباره اقتدار ارتش ایران در  رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ مشترک ارتش گزارش داد: ایران در جریان برگزاری این رزمایش به پهپادهای آمریکایی که قصد نزدیک شدن به دهانه خلیج فارس (تنگه هرمز) محل  انجام این رزمایش را داشتند، هشدار داد.

رویترز در گزارش خود آورد: تنها چند هفته قبل از آغاز مجدد مذاکرات بین تهران و قدرت های جهانی درباره برجام، ارتش ایران رزمایش سالانه ای را در نزدیکی دهانه خلیج فارس انجام داد.

این رزمایش، پهنه ای از بخش های شرقی تنگه هرمز تا بخش های شمالی اقیانوس هند و بخش هایی از دریای سرخ را در بر می گرفت.

حدود یک پنجم از نفتی که در سراسر جهان به مصرف می رسد، از تنگه راهبردی هرمز در خلیج فارس عبور می کند.

به گزارش رویترز، رویارویی های متناوبی بین ارتش ایران و نیروهای آمریکایی در خلیج فارس از سال ۲۰۱۸ روی داده است، زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از توافق هسته ای خارج شد و تحریم های سختی را علیه تهران بازگرداند.

آسوشیتدپرس: رزمایش «ذوالفقار۱۴۰۰»با هدف بهبود آمادگی و مقابله با هرگونه تجاوز

خبرگزاری آسوشیتدپرس که نخستین رسانه بین المللی که به پوشش این خبر در روزها اول پرداخت دراین باره گزارش داد: این رزمایش درحالی برگزار می شود که ایران و آمریکا در بالاترین تنش از زمان خروج  آمریکا از توافق هسته ای قرار دارند و آمریکایی ها   هفته گذشته اعلام کردند که ایران یک فروند نفتکش  با پرچم ویتنام را در خلیج عمان دراختیار گرفته است و نفتکش در بندر ایران قرار دارد.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه گزارش داد: ایران اعلام کرد که  رزمایش «ذوالفقار۱۴۰۰»با هدف بهبود آمادگی در مقابله با تهدیدهای خارجی و هرگونه تجاوز احتمالی برگزار می شود.

آسوشیتدپرس به نقل از تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که یگان های نیروی هوایی و دریایی جمهوری اسلامی به همراه نیروهای زمینی در مساحتی بالغ بر یک میلیون کلیومتر مربع از شرق تنگه راهبردی هرمز حضور داشتند. تقریبا ۲۰ درصد از مجموع محموله های نفتی از این تنگه عبور می کند.

تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که تیپ هایی از جمله کماندوها و پیاده نظام های هوابرد برای این رزمایش سالانه مستقر شده اند. همچنین قرار بر این بوده است جت های جنگنده، بالگردها، هواپیماهای ترابری نظامی، زیردریایی ها و پهپادها در این رزمایش شرکت کنند. مشخص نیست این رزمایش تا چه زمانی ادامه می یابد.

براساس این گزارش، این رزمایش با هدف افزایش آمادگی ایران برای رویارویی با تهدیدهای خارجی و هر گونه تهاجم احتمالی انجام شده است.

بنابر گزارش ایرنا از از ستاد تبلیغات رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش؛   پهپادهای MQ-۹ و RQ۴ آمریکایی که در جریان برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، به منطقه FIR و محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران ورود کرده بودند، رهگیری و مورد اخطار قرار گرفتند.

دویچه وله آلمان: ایران در تنگه هرمز رزمایش برگزار کرد

در ادامه بازتاب رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ مشترک ارتش ایران، رسانه آلمانی دویچه وله نیز گزارش داد: ارتش ایران رزمایش سالانه را با هدف «پاسخ به تجاوز» برگزار کرد، این رزمایش در حالی برگزار می شود که مذاکره کنندگان ایرانی قرار است  تا پایان ماه جاری میلادی با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر توافق هسته ای ۲۰۱۵ به گفت و گو پردازند.

دویچه وله در ادامه این گزارش آورد: این رزمایش در تنگه هرمز که یک گلوگاه مهم دریایی است که خلیج عمان را به خلیج فارس وصل می کند، برگزار شده است.

نیروهایی از هنگ های مختلف ارتش از جمله پیاده نظام، نیروی دریایی و نیروی هوایی در این رزمایش مشارکت دارند.

دویچه وله در ادامه آورد: این رزمایش در حالی برگزار می شود که مذاکره کنندگان ایرانی برای مذاکرات هسته ای آماده می شوند. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای اعلام آمادگی کرده است، اما دو طرف از طرف مقابل خواسته اند گام نخست را بردارد.

 جمهوری اسلامی ایران همزمان با پیشبرد فعالیت های دیپلماسی   و تماس های منظم با کشورهای اروپایی و طرف های امضا کننده توافق هسته ای رزمایش های برنامه ریزی شده خود را با اقتدار و دقت  برگزار می کند و  این بدان معنی است که جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست توان نظامی خود را بادیگر موضوعات گره زند؛ چراکه   دو بازوی قدرتمند سیاسی و نظامی کشور نافی دیگری نیستند.

رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش که یکشنبه ۱۶ آبان ماه آغاز شد روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی از جمله ناوشکن تمام ایرانی دنا به کار خود پایان داد.

به گزارش  ستاد تبلیغات رزمایش،  دریادار سید محمود موسوی گفت: تجهیزات حاضر در مراسم سان و رژه پایانی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، تنها بخشی از امکانات به کار گرفته شده با تکیه بر ظرفیت یگان‌های منطقه بود که در این رزمایش شرکت داشتند.

سخنگوی این رزمایش افزود: این رزمایش با اجرای سریال‌ها و سناریوهای نظامی مختلف در منطقه عملیاتی با وسعتی بیش از یک میلیون متر مربع برگزار شد.

وی، ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش را رزمایش مشترک میان چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: برگزاری رزمایش‌هایی از این دست ترکیب توان و قدرت توپخانه‌های نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی پدافند در پشتیبانی آتش از نیروهای عمل کننده، افزایش حجم آتش و قدرت تخریب آنها در مقابله با دشمن را در پی داشته و موجب هماهنگی بیش از پیش نیروها در مقابله با دشمنان شود.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.