بازار پررونق عروسی مجارستان با تورم فزاینده خفه شد

[ad_1] اوربان ملی‌گرا که از سال 2010 در قدرت است، معافیت‌های مالیاتی، طرح‌های حمایت از مسکن و وام‌های ارزان‌قیمت به ارزش حدود 5 درصد از تولید اقتصادی در سال برای تازه ازدواج‌کنندگان را راه‌اندازی کرده است تا از کاهش جمعیت مجارستان جلوگیری کند، در حالی که به شدت با مهاجرت مخالفت می‌کند. این اقدامات در

کد خبر : 338955
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
بازار پررونق عروسی مجارستان با تورم فزاینده خفه شد

[ad_1]

اوربان ملی‌گرا که از سال 2010 در قدرت است، معافیت‌های مالیاتی، طرح‌های حمایت از مسکن و وام‌های ارزان‌قیمت به ارزش حدود 5 درصد از تولید اقتصادی در سال برای تازه ازدواج‌کنندگان را راه‌اندازی کرده است تا از کاهش جمعیت مجارستان جلوگیری کند، در حالی که به شدت با مهاجرت مخالفت می‌کند.

این اقدامات در سال‌های اخیر به رونقی دامن زده است که مجارستان را با 6.9 عروسی به ازای هر 1000 نفر در سال 2020 بر اساس آخرین آمار قابل مقایسه، به صدر جدول ازدواج اتحادیه اروپا رسانده است.

این تاثیر به حدی قوی بود که جامعه شناسان می گویند مجارستان تنها کشوری در جهان بود که تعداد عروسی ها در طول همه گیری کووید-19 در سال 2020 کاهش نیافت.

اما به نظر می رسد وضعیت در حال تغییر است و مجارستان پیش بینی می شود که بالاترین میانگین نرخ تورم اتحادیه اروپا را در سال جاری با 16.4 درصد در میان افزایش قیمت مواد غذایی، برق و خدمات، افزایش هزینه عروسی و کاهش ارزش اقدامات حمایتی اوربان داشته باشد.

داده های اولیه نشان می دهد که در ژانویه تعداد عروسی های ثبت شده در مجارستان به 1230 کاهش یافته است که کمترین تعداد از ژانویه 2014 است.

لیویا مورینکو، محقق ارشد مؤسسه تحقیقات جمعیتی مجارستان، می‌گوید تورم بالا به کاهش تعداد عروسی‌ها پس از سال‌های رونق که عمدتاً توسط همه کمک‌های دولتی مرتبط بوده است، کمک کرده است.

او گفت: “تقریباً هر کسی که به طور بالقوه می تواند ازدواج کند قبلاً این کار را انجام داده است.” ما فکر نمی کردیم که این رونق عروسی اینقدر قوی و طولانی باشد، اما اکنون احتمالاً به تعادل باز خواهد گشت.

Kinga و Sandor Urban-Szabo که برنامه های عروسی خود را به دلیل COVID-19 به تعویق انداختند، می گویند که بودجه آنها برای این مراسم اکنون به تقریباً چهار برابر آنچه که قصد داشتند در سال 2020 خرج کنند افزایش یافته است، زیرا نرخ تورم سالانه به 25.4٪ رسیده است. بالاترین در اروپای مرکزی

برخی دیگر برنامه های عروسی خود را کاهش می دهند یا حتی پذیرایی ها را به کلی کنار می گذارند. به گفته ارائه دهندگان خدمات، بسیاری از زوج ها که از هزینه ها حیرت زده شده اند، حتی به نقل قول های ایمیلی پاسخ نمی دهند.

میهالی توث، استاد تشریفات عروسی، می‌گوید تعداد زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند احتمالاً نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد.

توت گفت: “هزینه ها به شدت افزایش یافته است.” این بدیهی است که بسیاری از زوج ها را از ترتیب دادن جشن عروسی باز می دارد.

Timea Szabo، 23 ساله، و نامزدش، که در سال 2020 نامزد کردند، به دلیل افزایش شدید هزینه ها، با اقوامشان که وظیفه تهیه لباس عروس و عکاسی را بر عهده داشتند، مجبور شدند از مراسم عروسی صرف نظر کنند.

سابو گفت: “ما فقط یک گردهمایی خانوادگی کوچک خواهیم داشت و سپس با چند دوست برای شب بیرون می رویم.”

(نوشته گرگلی ساکاچ، ویرایش توسط هیو لاوسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.