بازار نفت خام به PMI، داده‌های موجودی انبار عصبی نگاه می‌کند

[ad_1] تجزیه و تحلیل نفت خام و نکات صحبت محدوده‌های قیمت قبل از انتشار داده‌ها تنگ‌تر می‌شوند بازار همچنان تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و نگرانی های تقاضا قرار دارد آمریکا روز سه شنبه نفت بیشتری از ذخایر خود آزاد خواهد کرد توصیه شده توسط دیوید کوتل پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

کد خبر : 326979
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۲۴
بازار نفت خام به PMI، داده‌های موجودی انبار عصبی نگاه می‌کند

[ad_1]

تجزیه و تحلیل نفت خام و نکات صحبت

  • محدوده‌های قیمت قبل از انتشار داده‌ها تنگ‌تر می‌شوند
  • بازار همچنان تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و نگرانی های تقاضا قرار دارد
  • آمریکا روز سه شنبه نفت بیشتری از ذخایر خود آزاد خواهد کرد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی نفت خام

به نظر می‌رسد قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه کمی گیر کرده است، شاید در حالی که بازار در انتظار اطلاعات کلیدی اقتصادی است که اواخر هفته منتشر می‌شود.

بازار مطمئناً تحت فشار برخی فشارهای اساسی قرار دارد، با بازسازی قوی موجودی انبار ایالات متحده که در هفته گذشته فاش شد همچنان ادامه دارد. نگرانی‌های عمومی‌تر در مورد تقاضای مصرف‌کننده نهایی نیز محسوس است، زیرا سرمایه‌گذاران نگران کاهش فعالیت اقتصادی در مواجهه با نرخ‌های بهره بالاتر جهانی هستند که برای مبارزه با تورم اعمال می‌شود.

این هفته شاهد انتشار اعداد مهم شاخص مدیران خرید از طیف وسیعی از اقتصادهای بزرگ، از جمله چین و ایالات متحده، همراه با نگاهی جدید به سطح موجودی انرژی ایالات متحده از سوی آژانس اطلاعات انرژی خواهیم بود. انتظار می رود ذخایر نفت خام بسیار کمتر از شوک 7.6 میلیون بشکه ای باشد که هفته گذشته مشاهده شد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

ایالات متحده 26 میلیون بشکه نفت خام اضافی از ذخایر نفت استراتژیک خود (به نوعی بزرگترین عرضه اضطراری جهان) در روز سه شنبه خواهد فروخت. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، سال گذشته مجموعه‌ای از فروش‌های آن را برای جبران افزایش قیمت‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد.

دلار قوی‌تر نیز احتمالاً خسارت‌های خود را در بازار می‌آورد، که با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق نفت بین‌المللی مبادله‌شده بین‌المللی به ارز ایالات متحده خرید و فروش می‌شود، تمایل به انجام آن دارد.

قیمت‌های نفت خام از اواسط فوریه به‌طور پیوسته کاهش یافته است زیرا داده‌های قوی‌تر تورم همراه با اظهارنظرهای تندروانه‌تر بانک مرکزی برخی از دیدگاه‌های خوش‌بینانه‌تر در مورد زمان شروع کاهش نرخ‌های بهره را از بین برده است.

تحلیل فنی نفت خام

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدان

توصیه شده توسط دیوید کوتل

image1.png

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

نمودار فنی Crude در حال حاضر جالب است، اگر کمی بی نتیجه باشد.

با توجه به ضعف بنیادی اخیر، شاید تعجب آور باشد که روند صعودی کم عمق از پایین ترین سطح 12 دسامبر پس از پشت سر گذاشتن سه آزمون نزولی واضح به طور ثابت در جای خود باقی مانده است.

با این حال، نمودار به وضوح نشان می دهد که یک الگوی “سر و شانه” وجود دارد و در حالی که چنین است، حرکت به سمت نزول محتمل است.

آزمایش مجدد این خط روند صعودی در کوتاه مدت چندان محتمل به نظر نمی رسد زیرا تا حدی کمتر از بازار فعلی در 74.02 دلار است. با این حال، در صورت تسلیم شدن، پایین‌ترین قیمت 3 فوریه 73.10 دلار پشتیبانی می‌کند، اما چیزی کمتر از آن و اعماق دسامبر، که پایین‌ترین سطح یک ساله نیز بود، وجود ندارد.

گاوها در حال مبارزه اند تا ثابت کنند که بازار در حال حاضر در منطقه 76.50 دلاری به بالاترین سطح جدید و ‘پایین تر’ نمی رسد، اما افراد غیرمتعهد ممکن است بخواهند ببینند بازار به داده های اساسی این هفته چه واکنشی نشان می دهد. رویدادها قبل از مشاهده برای اینکه واقعاً متقاعد شوند، گاوها باید دوباره اوج خود را در 23 ژانویه در 82.52 دلار حفظ کنند، و نشانه‌های فوری کمی وجود دارد که آنها اراده دارند.

مطمئناً حمایت کمی از طرف جامعه تجاری IG وجود دارد، جایی که طبق داده‌های احساسات، 77٪ کاملاً نزولی هستند. جسوران ممکن است این را کمی افراطی فکر کنند، و دلیل خوبی برای انتظار اقدامات کوچک در جهت دیگر است، اما، باز هم، ممکن است لازم باشد که اخبار اقتصادی این هفته ابتدا منتشر شود.

—توسط دیوید کوتل برای DailyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.