بازار سرمایه نقش کلیدی در تحقق شعار سال دارد

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، ” محسن صالحی نیا” به شعار سال ۱۴۰۰ و راه های افزایش تولید اشاره کرد و افزود: انجام موانع زدایی ها برای تحقق شعار سال به برداشته شدن برخی از قوانین بر می گردد که در درون سازمان ها به تبع فعالیت هایی که

کد خبر : 43087
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۰۹
بازار سرمایه نقش کلیدی در تحقق شعار سال دارد



به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، ” محسن صالحی نیا” به شعار سال ۱۴۰۰ و راه های افزایش تولید اشاره کرد و افزود: انجام موانع زدایی ها برای تحقق شعار سال به برداشته شدن برخی از قوانین بر می گردد که در درون سازمان ها به تبع فعالیت هایی که قبلا وجود داشته و از طریق سیاست گذاران تعیین شده است، شکل گرفته است.

وی ادامه داد: وجود برخی از محدودیت ها برای سرمایه گذاری از لحاظ شرایط بین المللی باعث شده است تا نتوانیم منابعی را که در حد معمول به عنوان جذب سرمایه وجود دارد در اختیار داشته باشیم.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: زمانی که اعلام می شود فضا برای تولید تسهیل شود باید این موضوع را از طریق راه های مختلف مانند استفاده از  بازار سرمایه و جذب منابع از طریق بانک ها که می توانند زمینه تسهیل برای سرمایه گذاری در تولید را فراهم کنند، پیگیری کرد.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: اکنون به دلایل وجود محدودیت ها باید با اعتماد بالاتری برای سرمایه گذاری در طرح ها ورود کرد تا تولیدکنندگان سرمایه لازم را برای اجرای طرح به دست آورند و از این طریق به تحقق شعار سال کمک کنند.

وی افزود: باید بپذیریم که باتوجه به افزایش نرخ های مواد اولیه مانند اقلام فولادی، پتروشیمی و قطعات مختلف، لازم است تا نسبت به سال های گذشته منابع و تسهیلات بیشتری برای بهبود فعالیت های تولیدی تزریق شود.

صالحی نیا تاکید کرد: اگر قرار باشد فعالیت های تولیدی با همان سرمایه قدیم ادامه داشته باشد، افزایش تولیدی که در کشور مدنظر است بدون انجام هیچ اقدامی برای تخصیص منابع بیشتر به فعالیت های تولیدی، صورت نمی گیرد.

معاون وزیر صمت به تلاش بانک مرکزی برای اجرای طرح گواهی اعتبار مولد (گام) اشاره کرد و گفت: یکی از مسایلی که در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است و از جمله اقدامات مثبت در کشور تلقی می شود به کار گرفتن طرح گام است که در واقع تامین کننده زنجیره منابع مالی است.

وی افزود: در صورتی که این طرح در بین همه فعالان بازار جا بیفتد به دلیل اینکه در زنجیره ها همه صنایع به یکدیگر وابسته هستند، می توانند منابع و تسهیلات لازم را برای یکدیگر همپوشانی کنند.

نقش پررنگ بازار سرمایه در تولید

صالحی نیا به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه به طور حتم در تحقق شعار “تولید، پشتیانی ها و موانع زدایی ها” نقش گسترده ای را ایفا می کند، بازار سرمایه، مناسب برای جذب سرمایه گذاری به سمت تولید است و این بازار را باید برای پشتیبانی اجرای طرح ها در نظر گرفت.

وی با اشاره به عملکرد بورس کالا و کمک آن برای افزایش تولید اظهار داشت: بورس کالا با توجه به میزبانی از عرضه گسترده کالاهایی مانند مواد اولیه پتروشیمی و فولاد از کارآمدی خاصی برخوردار است و قیمت ها و معاملات در این بازار در یک مکانیزم شفاف صورت می گیرد.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی باید با اعتماد کامل نسبت به صحت معاملات، شفافیت و قیمت کالاهایی که در بورس کالا عرضه می شوند به تولید پرداخته و این رویه یک اطمینان خاطر در بخش تولید ایجاد می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: بورس کالا با عملکرد قابل قبول خود، مسیر خوبی برای تامین مواد اولیه، هدایت نقدینگی به سمت تولید و اطمینان از نرخ واقعی تعیین شده بوده و پیش بینی می شود نقش این بورس در بخش حمایت از تولید پررنگ تر از گذشته شود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.