بازار سرمایه در انتظار تعیین تکلیف سه موضوع مهم/ بورس امکان رشد دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بورس اوراق بهادار تهران در هفته‌ای که گذشت گرچه توانست یک روز را سبزپوش شود اما همچنان به روند کاهشی خود ادامه داد. شاخص در ابتدای هفته با کاهش ۹ هزار واحدی شروع کرد و این روند ریزشی ادامه داشت تا روز سه شنبه که شاخص بورس به رشد ۱۸ هزار واحدی رسید. با این حال این رشد

کد خبر : 43099
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۵۵
بازار سرمایه در انتظار تعیین تکلیف سه موضوع مهم/ بورس امکان رشد دارد؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بورس اوراق بهادار تهران در هفته‌ای که گذشت گرچه توانست یک روز را سبزپوش شود اما همچنان به روند کاهشی خود ادامه داد. شاخص در ابتدای هفته با کاهش ۹ هزار واحدی شروع کرد و این روند ریزشی ادامه داشت تا روز سه شنبه که شاخص بورس به رشد ۱۸ هزار واحدی رسید. با این حال این رشد شاخص در آخرین روز کاری هفته دوام نیاورد.

 بیشتر بخوانید:

                   خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت/ باقیمانده سود در راه است

                   اعلام جدیدترین مانع‌زُدایی ها در بورس

در این هفته حدود ۸۰ درصد نمادهای بورس در صف فروش قفل بوده‌اند. واکنش هیجانی روز سه‌شنبه سهامداران خرد به طرح تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی به بازار سهام تنها یک روز ادامه داشت و روز بعد از اعلام این خبر، مجددا صف‌های فروش کل بازار را در برگرفت. البته در روزی که سهامداران خرد به میزان ۶۷۲ میلیارد ریال پول وارد بازار کردند، شاخص کل به واسطه رشد تقاضا در سهام گروه‌های بزرگ سبز شد و در کلیت بازار نشانه‌ای از تغییر جدی تقاضا مشاهده نشد.

همایون دارابی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به وضعیت کنونی بازار در هفته‌ای که گذشت اظهار کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه دو اتفاق بسیار مهم افتاد. اولین اتفاق نامه وزیر اقتصاد به بانک‌ها بود مبنی بر این که اگر بانک‌ها سود بیش از ۱۶ درصد بدهند مشمول مالیات خواهند شد. متاسفانه یکی از سقوط بورس، بی‌برنامگی در حوزه سود بانکی بوده است.

وی افزود: اتفاق دوم جلسه‌ای بود که شرکت‌های هلدینگی و سرمایه‌گذاری با ریاست سازمان بورس موظف شدند که ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه تزریق شود.

دارابی گفت: در حال حاضر قیمت‌ها به مقدار زیادی افت کرده و بازار در فاز ارزندگی کامل است و بعید نیست که بازار بتواند رشد کند. هرچند نزدیک انتخابات است و خیلی نمیتوان در این دوران منتظر رشد بود.به این ترتیب بورس در انتظار تعیین تکلیف چهار موضوع یعنی انتخابات، برجام، سود بانکی و تزریق نقدینگی است.

دارابی با اشاره به این که تکلیف برجام مشخص نیست، گفت: در حال حاضر اطلاعات کاملی که بدانیم مذاکرات به سرانجام میرسد یا خیر در دسترس نیست. ولی باید توجه کرد که عمده مشکلات اقتصادی ما مشکلات درونی است. انتظار این که برجام میتواند تمام مشکلات ما را حل بکند اشتباه است. هرچند برجام میتواند ریسک سیاسی در اقتصاد را کاهش دهد. 

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار در هفته پیش رو گفت: بخش عمده روند بازار به نزدیک شدن به رقابت های انتخاباتی و همچنین روشن شدن نتیجه توافقات برمیگردد. از طرف دیگر حمایت ۲۴ هزار میلیاردی میتواند در وضعیت بازار تغییر ایجاد کند.

وی افزود: فعلا انتظار یک بازار متعادل را داریم ولی روند حرکت بازار به مسئله نرخ سود بانکی و تزریق نقدینگی و همچنین تعیین و تکلیف‌های سیاسی خصوصا در حوزه انتخابات ریاست جمهوری بستگی دارد.

۲۲۳۲۲۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.