بازار رمزارز سقف و کفی ندارد/توصیه مهم به خریداران ارزهای دیجیتال

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از کارشناسان نسبت به خروج سرمایه‌ها از بورس به سمت بازار رمزارزها هشدار داده‌اند اما به نظر می‌رسد بخشی از سرمایه‌های خرد در این بازار جای پا سفت می‌کنند . افزایش شمار فروشندگان و تبلیغات شدید در این حوزه نشان‌دهنده افزایش شمار متقاضیان خرید رمزارزهاست.  بیشتر بخوانید:  هشدار نسبت به خروج

کد خبر : 25456
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
بازار رمزارز سقف و کفی ندارد/توصیه مهم به خریداران ارزهای دیجیتال


به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از کارشناسان نسبت به خروج سرمایه‌ها از بورس به سمت بازار رمزارزها هشدار داده‌اند اما به نظر می‌رسد بخشی از سرمایه‌های خرد در این بازار جای پا سفت می‌کنند . افزایش شمار فروشندگان و تبلیغات شدید در این حوزه نشان‌دهنده افزایش شمار متقاضیان خرید رمزارزهاست. 

بیشتر بخوانید: 

هشدار نسبت به خروج پول از کشور با رمز ارزها

ریزش شدید ارزش بیت‌کوین

سرمایه‌های سرگردانی که در پی یافتن راهی برای رهایی از تبعات تورم هستند، پیش از این در بازار مسکن، طلا، سکه و ارز جا خوش کرده بودند اما حالا بورس و بازار رمزارزها به عنوان بازارهای مالی نوین مرجع جذب سرمایه‌ها بوده‌اند. بر این اساس اما ریزش بورس و تغییر شرایط در سایر بازارها سبب شده است بازار رمزارزها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

چرایی کوچ سرمایه‌گذاران به بازار رمز ارزها

یک کارشناس بازار سرمایه درباره کوچه سرمایه ها از بازار سرمایه و … به سمت رمز ارزها به خبرآنلاین گفت: سرمایه با توجه به هوشیاری و هوشمندی که دارد همیشه به دنبال کشف فرصت های بهینه است تا خود را در آن منطقه و بازار نمایان کند.

مجید محمدعلیزاده آرانی اظهار کرد: امروز و یا در سال جاری ابزاری تحت عنوان رمز ارزها در کشور رونق گرفته و توانسته سرمایه ها را از بازارهای موازی به این سمت این بازار سوق دهد و شرایط به گونه ای پیش رفته که در واقع اکنون این بازار پرطمطراق شده است.  

وی اضافه کرد: به اعتقاد بنده این مساله نشان‌دهنده هوش و درایت مالی سرمایه‌گذاران است که به هر نحوی که شده از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده می کنند و سرمایه خود را افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: البته بعضی سرمایه‌هایی که به سمت بازارهایی سوق پیدا می کند که ‌متشکل است و قاعده و قانون و آیین نامه‌ای دارد و سرمایه‌گذاران از این مجموع قوانین تبعیت می‌کنند و یا بعضی از بازارها ممکن است هیچ قانونی نداشته و خودالتزام باشند؛ زیرا گاهی اوقات مشاهده می شود در برخی بازارها مانند ارز زمانی که تلاطمی ایجاد می شود، هیچ سقف و کفی برای آن وجود ندارد.

علیزاده آرانی تاکید کرد: اکنون شرایط بازار رمز ارزها نیز این چنین است و هیچ سقف و کفی در این بازار وجود ندارد؛ اما در مقابل در بازار سرمایه سقف و کفی مشخص شده و این بازار هر روز دستخوش نوسانات، تغییرات آیین نامه‌ها و مقررات و … می‌شود و طبیعتا سرمایه گذاران را به ستوه آورده و از این تغییرات روزمره خسته می کند لذا آنها به سمت بازاری حرکت می کنند که تاحدودی آزادتر و راحت‌تر بتوانند کار خود را چه با سود و چه با زیان انجام دهند.

بازار رمزارز سقف و کفی ندارد/توصیه مهم به خریداران ارزهای دیجیتال

سایه سنگین ریزش بر سر بازار رمز ارزها

این کارشناس بازار سرمایه درباره افزایش جاذبه بازار رمز ارزها برای سرمایه‌گذاران خرد و احتمال وقوع سرنوشت مشابه بازار بورس برای این بازار و ریزش شدید نرخ ها و از بین رفتن سرمایه‌ها توضیح داد: در این مساله که بازار رمزارزها با ریزش مواجه خواهد شد اصلا نمی‌توان شک کرد؛ این طبیعت، ذات و قانون بازارهای مالی است به طوری که هر رشد و هر افزایش قیمتی و صعودی قطعا به دنبال خود کاهش و افت قیمت را نیز تجربه خواهد کرد؛ در اکوسیستم نیز وقتی فواره بلند می شود و حرکت می کند تا به اوج می رود و سپس از اوج دوباره برمی‌گردد و پایین می آید و مجددا حرکت می کند؛ این نوسانات و سینوس‌هایی که در شاخص بازارها ایجاد می شود بدون تردید از موارد فطری و ذاتی بازارهاست.

در رمز ارزها شرایط به گونه ای است که سرمایه ها قاعدتا سوخت شده و  منجر به خروج سرمایه از کشور می شود

وی تاکید کرد: این موضوع به هوش و هوشیاری سرمایه‌گذاران بستگی دارد که در اوج از سرمایه گذاری که کرده اند، اقناع شده و طمع نکنند و از بازار خارج شوند و دوباره به پایین بیایند و از آنجا سرمایه‌گذاری خود را تجدید کنند و با سود و بازدهی مطلوب همراه شوند.

علیزاده آرانی اظهار کرد: هر بازاری که در نظر بگیرید مانند ارز، طلا و حتی بازارهای فیزیکی مانند خودرو و مسکن، هر موقع با رشدی مواجه می شوند اگر افت نداشته باشند، حداقل این است که راکد شده و درجا می زنند بنابراین طبیعی است که بازدهی مطلوب را به دنبال نخواهند داشت مگر اینکه سرمایه گذاران در فرصت و زمان دیگری بتوانند وارد این بازارها شده و از رشد و بازدهی آنها بهره مند شوند.

وی درباره تاثیر حضور در بازار رمز ارزها بر خروج پول و سرمایه از کشور توضیح داد: ‌قطعا این مساله رخ می دهد و به طور طبیعی بخشی از خروج پول ناشی از ضرر و زیان‌هایی است که افراد آماتور و غیر حرفه‌ای وارد این بازارها می شوند و نمی توانند خود را همپای افراد حرفه‌ای برسانند لذا در مقطعی سرمایه این افراد سوخت شده و تمام می شود.

احتمال بالای سوخت شدن سرمایه ها در بازار رمز ارزها

وی افزود: در رمزارزها شرایط به گونه‌ای است که سرمایه‌ها قاعدتا سوخت شده و منجر به خروج سرمایه از کشور می‌شود مگر اینکه افراد حرفه‌ای بتوانند کسب بازدهی کنند و در معاملات به سودآوری برسند و وجه خود را طلب کرده و دریافت کنند در این حالت می توان گفت تا حدودی همراه با بازدهی و رشد معاملات است و می تواند منجر به ورود ارز شود. بیشتر سرمایه گذاران اکنون با تومان و ریال دست به معامله می زنند و حداقل این است که ورودی پول می تواند نسبت به خروجی پول از این بازار بیشتر باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که افرادی با ضرر و زیان مواجه شده و یا رمز ارزها با کاهش قیمت همراه شود به حتم می تواند منابع ارزی کشور را به هدر دهند و در اصل این سرمایه ها و منابع سوخت می شود.

رمز ارز ایرانی امن یا پر ریسک؟

وی درباره حضور در بازار رمزارز ایرانی و میزان ریسک این بازار نیز گفت: هر بازاری به دنبال خود ریسک‌هایی را دارد و سرمایه گذاران باید نسبت به ریسک‌های هر بازاری شناخت و آگاهی کافی و لازم را داشته باشند، قطعا هر کس وارد هر بازاری می شود به دنبال کسب سود و بازدهی است بنابراین ممکن است کسب بازدهی به این شکل باشد که با قیمت بسیار خوب و بالایی از بازار خارج شود و در قیمت بالا به شخص دیگری بفروشد و طبیعتا آنجا می تواند نقطه آغاز ریسک و ضرر و زیان یک سرمایه گذار دیگری باشد، لذا نسبت به بازار رمز ارز داخلی هم  اگر شناخت، آگاهی و دانش کافی وجود نداشته باشد، ریسک های خاص خود را به دنبال دارد و به عبارت دقیق تر این ریسک سرمایه گذاری در همه بازارها مشاهده می شود.   

۲۲۳۲۲۴



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.