بازار داغ اینترنت ماهواره ای؛ چین هم وارد میدان شد

به گزارش اسپیس نیوز، این اقدام برای ایجاد یک ابرخوشه ماهواره اینترنتی است که شبکه ماهواره های استارلینک را به چالش می کشد. به گزارش هوشمند نیوز به نقل از مهر، در همین راستا قرار است یک موشک لانگ مارچ۵B با قسمت دوم Yuanzheng-۲ برای نخستین بار از بندر فضایی ونچانگ در نیمه دوم سال

کد خبر : 340570
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۳۱
بازار داغ اینترنت ماهواره ای؛ چین هم وارد میدان شد



به گزارش اسپیس نیوز، این اقدام برای ایجاد یک ابرخوشه ماهواره اینترنتی است که شبکه ماهواره های استارلینک را به چالش می کشد.

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از مهر، در همین راستا قرار است یک موشک لانگ مارچ۵B با قسمت دوم Yuanzheng-۲ برای نخستین بار از بندر فضایی ونچانگ در نیمه دوم سال جاری میلادی به فضا پرتاب می شود.

شرکت علم و فناوری هوافضای چین(CASC)( پیمانکار اصلی فضایی این کشور) در بیانیه ای در اوایل ماه مارس اعلام کرد از یک موشک لانگ مارچ۵B جدید و تنظیمات قسمت بالایی موشک برای پرتاب ماهواره به مدار زمین استفاده می شود.

در حال حاضر چین مشغول توسعه برنامه خود برای ارسال ۱۳ هزار ماهواره اینترنتی به مدار زمین است. این شبکه ماهواره Guowang یا شبکه ملی نامیده می شود و رقیبی برای استارلینک و پروژه های غربی مشابه به حساب می آید.

این پروژه پیامدهایی برای رقابت بین المللی برای تامین امنیت مشتریان برای ارتباطات ماهواره ای، زیرساخت های بین المللی، زباله های فضایی و استفاده و هماهنگی در LEO خواهد داشت. همچنین ممکن است در توسعه فضای تجاری در چین نیز تاثیرگذار باشد.

آکادمی فناوری فضایی چین(CAST) یکی از زیرمجموعه های CASC و آکادمی نوآوری میکروماهواره ها(IAMCAS)که تحت نظر آکادمی علوم چین فعالیت می کند، دو شرکتی هستند که برای تولید ماهواره های پروژه Guowang در نظر گرفته شده اند.

IAMCAS احتمالا ۳۰ ماهواره اینترنتی اولیه این پروژه را تا پایان سال ارائه کند. سازمان های دیگر و احتمالا بخش تجاری نیز در این پروژه سهیم خواهند بود.

طی سال های اخیر چین به میزان قابل توجهی ظرفیت ساخت ماهواره های کوچک خود را افزایش داده و اکنون سازمان های مختلف می توانند سالانه صدها ماهواره تولید کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.