بازار به استراحت رفت – سنا

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد. شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۲۶۰ واحد کاهش به ۴۰۰ هزار و ۳۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن)

کد خبر : 79489
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
بازار به استراحت رفت – سنا



به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۲۶۰ واحد کاهش به ۴۰۰ هزار و ۳۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۴۳۵ واحد کاهش به ۲۵۴ هزار و ۲۵۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول کاهش ۱۱ هزار و ۱۲۶ واحد و شاخص بازار دوم کاهش ۹۵۷ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۵۷ هزار و ۳۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۵ هزار و ۶۴۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴ میلیارد، گروه فلزات اساسی با ۴۹ هزار و ۱۳۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۴۶ هزار و ۹۰ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۹۱۷ میلیارد و گروه چند رشته ای صنایع با ۴۶ هزار و ۷۵۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۶۴ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۱۹۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۶۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۳۰ واحد، گروه صنعتی پاکشو با ۳۰۱ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۲۳۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۰۴ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۸۲۲ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۰۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۹۴ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با ۵۹۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با ۴.۹۹ درصد، شرکت سیمان قاین با ۴.۹۷ واحد، شرکت سیمان سپاهان با ۴.۹۵ درصد، شرکت سیمان دورود با ۴.۸۴ واحد و شرکت سیمان شمال با ۴.۸۲ واحد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سازه پویش با ۹.۷۴ درصد، شرکت لیزینگ کارآفرین با ۴.۹ درصد، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان و گروه صنعتی ملی با ۴.۸۶ درصد، شرکت نوسازی و ساختمان تهران با ۴.۷۹ درصد و شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۴.۷۴ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.