بازار ارز یک بازار حساس است/ نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار تعیین شود

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: از نیمه سال ۹۷، بانک مرکزی سیاست ارزی خود را، بر مبنای صیانت از ذخایر خود و همزمان تامین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و دارو قرارداد. وی ادامه داد: در دوسال گذشته، این سیاست نشان داد که با موفقیت کشور را از میانه بزرگترین

کد خبر : 26131
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
بازار ارز یک بازار حساس است/ نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار تعیین شود


به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: از نیمه سال ۹۷، بانک مرکزی سیاست ارزی خود را، بر مبنای صیانت از ذخایر خود و همزمان تامین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و دارو قرارداد.

وی ادامه داد: در دوسال گذشته، این سیاست نشان داد که با موفقیت کشور را از میانه بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ به سلامت عبورداد. در این میان ، فشار زیادی، از ناحیه تحریم های ظالمانه و غیر انسانی بر مردم عزیزمان وارد شد، اما اینکه، بدون سیاستهای بانک مرکزی در این دوره،  چه سرنوشتی در انتظار متغیرهای اصلی اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم بود قابل تصور نیست.

همتی با اشاره به اینکه بانک مرکزی همچنان اعتقاد راسخ دارد، نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار  و مستقل از سیاستهای مالی و بودجه ای تعیین شود و انتظار داردکه باتصحیح انتظارات و تخیله اثر شوکهای سیاسی،نرخ ارز درمسیر اصلاح توسط ساز و کار بازار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بارها گفته ام، تقویت ارزش پول ملی ، مهمترین دغدغه بانک مرکزی است و تا به حال نیز تمام تلاش خود را علیرغم برخی مرارتها، بکار بردم تا نیازهای بودجه ای دولت نتواند در این مسیر خدشه زیادی وارد کند.

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: بازار ارز ، یک بازار حساس و تخصصی است . در اولین جلسه حضور در هیئت دولت قبل از انتصاب ودر اولین جملات خود از آقای رئیس جمهور و اعضای محترم دولت درخواست کردم که ، اگر به انتصاب اینجانب رأی میدهند، با این شرط همراه باشد که در خصوص مسائل ارزی،اعلام سیاست ها را به بانک مرکزی واگذار کنند و قطعاً این بهترین کمک مسؤلین محترم به بانک مرکزی و نیز ثبات در بازار های پول وارز است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.