بازارهای جهانی در آستانه پس لرزه هایی هستند زیرا سقوط SVB در حال وقوع است

[ad_1] اعداد تورم فوریه ایالات متحده در روز سه شنبه منتشر می شوند، به دنبال آن بودجه بریتانیا در روز چهارشنبه و نشست بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره در روز پنجشنبه برگزار می شود. پوجا کومرا، استراتژیست ارشد نرخ بهره در اروپا و بریتانیا در TD Securities در لندن، گفت: “مسابقه سختی در

کد خبر : 332583
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۳۶
بازارهای جهانی در آستانه پس لرزه هایی هستند زیرا سقوط SVB در حال وقوع است

[ad_1]

اعداد تورم فوریه ایالات متحده در روز سه شنبه منتشر می شوند، به دنبال آن بودجه بریتانیا در روز چهارشنبه و نشست بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره در روز پنجشنبه برگزار می شود.

پوجا کومرا، استراتژیست ارشد نرخ بهره در اروپا و بریتانیا در TD Securities در لندن، گفت: “مسابقه سختی در راه است.”

نوسانات بازار سهام ایالات متحده که توسط «شاخص ترس»، VIX اندازه‌گیری می‌شود، در روز جمعه به بالاترین حد خود از اکتبر رسیده بود، در حالی که شاخص ICE BofA Move، معیاری برای نوسانات در بازار درآمد ثابت ایالات متحده، به بالاترین میزان خود رسید. از اواسط دسامبر

بازارهای سهام در خاورمیانه روز یکشنبه با کاهش قیمت به پایان رسید و بورس مصر پیشتاز افت بود. در قطر تقریباً همه سهام در محدوده منفی قرار داشتند، از جمله بانک اسلامی قطر که 3.9 درصد سقوط کرد.

در نشانه دیگری از سرایت احتمالی به سایر دارایی ها، استیبل کوین USD Coin (USDC) پیوند دلاری خود را از دست داد و به پایین ترین حد خود در روز شنبه سقوط کرد. بعداً پس از اینکه Circle، شرکت پشتیبان آن، به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که علیرغم قرار گرفتن در معرض بانک سیلیکون ولی، به این تعهد احترام می‌گذارد، بیشتر ضررهای خود را جبران کرد.

با این حال، نارضایتی در مورد بخش بانکی احتمالاً باقی خواهد ماند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه گفت که در حال همکاری با تنظیم کننده ها برای پاسخ به انفجار SVB است. اما سرمایه گذاران می توانند با زمان کمی برای هضم آخرین تحولات وارد معاملات روز دوشنبه شوند. SVB می تواند تأثیر دومینویی بر دیگر بانک های منطقه ای ایالات متحده و فراتر از آن داشته باشد. سهام بانک های منطقه ای و کوچکتر ایالات متحده در روز جمعه به شدت آسیب دید. شاخص S&P 500 بانک های منطقه ای 4.3 درصد کاهش یافت و زیان هفته خود را به 18 درصد رساند، بدترین هفته از سال 2009.

ضربه احتمالی دولت بریتانیا روز یکشنبه در تلاش بود تا آسیب وارده به بخش فناوری کشور را به حداقل برساند. نخست وزیر ریشی سوناک گفت که دولت بریتانیا در حال تلاش برای یافتن راه حلی برای محدود کردن آسیب احتمالی به شرکت های ناشی از شکست شرکت تابعه SVB در بریتانیا است.

دو نفر از آشنایان به رویترز گفتند که شرکت مشاوره Rothschild & Co در حال بررسی گزینه‌هایی برای شرکت تابعه است، زیرا ورشکستگی در پیش است. BoE گفته است که به دنبال حکم دادگاه برای قرار دادن بازوی بریتانیا در یک روند ورشکستگی است. فایننشال تایمز روز یکشنبه گزارش داد که در آسیا، شکست SVB بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های چینی و استارت‌آپ‌های فناوری را در تیررس قرار داده است، زیرا این بانک پل اصلی تامین مالی برای گروه‌هایی بود که بین چین و ایالات متحده فعالیت می‌کردند. سرمایه گذاری مشترک چینی SVB روز شنبه اعلام کرد که دارای ساختار شرکتی سالم و ترازنامه مستقلی است. با افزایش انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده و اروپا، سرمایه گذاران به این فکر می کنند که آیا آشفتگی در بخش بانکی می تواند بانک های مرکزی را مجبور به تجدید نظر کند یا خیر.

سرمایه‌گذاران روی بانک مرکزی اروپا متمرکز خواهند شد که به نظر می‌رسد در روز پنجشنبه یک افزایش شدید دیگر نرخ بهره را ارائه خواهد کرد. افزایش غیرمنتظره تورم اساسی در فوریه، سیاستگذاران را نگران کرده است که فشارهای قیمتی ممکن است پایدار باشد.

مارچل الکساندرویچ، اقتصاددان اروپایی و شریک سالتمارش اکونومیکس، گفت: بانک مرکزی اروپا نسبت به خطرات سرایت احتمالی هوشیار خواهد بود و مطمئن خواهد شد که نقدینگی در سیستم فراوان است.

و اگر هفته سختی در بازارها پیش بیاید، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا ممکن است “پیام محتاطانه تری ارائه دهد.”

بودجه بریتانیا جرمی هانت وزیر دارایی بریتانیا ممکن است تحت الشعاع پیامدهای SVB در بریتانیا قرار گیرد. انتظار می رود هانت حفظ مالیه عمومی را در اولویت قرار دهد و در مقابل هدایایی که می تواند پوند، سهام یا طلایی را بی ثبات کند، مقاومت کند.

اما برآوردهای گسترده برای نیازهای جدید برای استقراض عمومی، چشم انداز اوراق قرضه دولتی را نامشخص می کند.

(گزارش دهرا راناسینگه؛ ویرایش توسط الیزا مارتینوزی و دیوید هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.