باران و برف شدید کالیفرنیا و موارد دیگر در راه است

دیوید راث، هواشناس از هواشناسی ملی، گفت که دوره کنونی رگبارهای شدید و بادهای شدید اواخر روز جمعه به گوشه شمال غربی کالیفرنیا رسید و بعد از ظهر شنبه به سمت جنوب به منطقه خلیج سانفرانسیسکو و ساحل مرکزی گسترش یافت و یکشنبه ادامه خواهد داشت. مرکز پیش بینی آب و هوای سرویس راث افزود:

کد خبر : 303608
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۶:۰۷
باران و برف شدید کالیفرنیا و موارد دیگر در راه است


دیوید راث، هواشناس از هواشناسی ملی، گفت که دوره کنونی رگبارهای شدید و بادهای شدید اواخر روز جمعه به گوشه شمال غربی کالیفرنیا رسید و بعد از ظهر شنبه به سمت جنوب به منطقه خلیج سانفرانسیسکو و ساحل مرکزی گسترش یافت و یکشنبه ادامه خواهد داشت. مرکز پیش بینی آب و هوای سرویس

راث افزود: “اما، نه، این تمام نشده است.”

یکی دیگر از رژه‌های پشت سر هم سامانه‌های طوفانی در روز دوشنبه رخ خواهد داد و حداقل تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و لس‌آنجلس، ساکرامنتو، تا منطقه خلیج سانفرانسیسکو و به سمت اورگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

راث گفت: “دوشنبه بدتر خواهد شد.” سیل ناگهانی، رانش گل، رانش سنگ و بهمن.»

طبق گفته پیش‌بینی‌گران، دامنه‌های تپه و دره‌هایی که قبلاً در اثر آتش‌سوزی‌های جنگلی گذشته از پوشش گیاهی خالی شده‌اند، به‌ویژه در برابر سنگ‌ها و رانش گل آسیب‌پذیر هستند.

علاوه بر باران‌های شدید، انتظار می‌رود تا پایان روز یکشنبه تا پایان روز یکشنبه در ارتفاعات سیرا تا 2 فوت (60 سانتی‌متر) برف ببارد، جایی که تجمع یک فوت تا 18 اینچ (30 سانتی‌متر تا 46 سانتی‌متر) یا بیشتر اندازه‌گیری شد. اوایل این هفته.

بر اساس سایت ردیابی Poweroutages.us، ده‌ها هزار خانه و کسب‌وکار در روزهای اخیر برق خود را قطع کرده‌اند و بیش از 34000 نفر در بعدازظهر شنبه بدون برق مانده‌اند، عمدتاً در شهرستان مندوسینو در شمال کالیفرنیا.

این سومین و قوی ترین رودخانه جوی است که از اوایل هفته گذشته به کالیفرنیا حمله کرده است.

بادهای زوزه‌آمیز درختانی را که قبلاً در اثر خشکسالی طولانی ضعیف شده بودند و در خاک باران‌زده ضعیف لنگر انداخته بودند، ریشه کن کرد، خطوط برق را با خود برد و جاده‌های سراسر منطقه را مسدود کرد.

هشدار هواشناسی NWS در روز شنبه هشدار داد که اثر تجمعی طوفان‌های بارانی متوالی از اواخر دسامبر می‌تواند سطح رودخانه‌ها را به سطح بالایی برساند و باعث جاری شدن سیل در بخش زیادی از کالیفرنیای مرکزی شود.

حداقل 6 نفر در اثر آب و هوای سخت از تعطیلات آخر هفته سال نو جان خود را از دست داده اند، از جمله یک کودک نوپا در اثر ریزش درخت چوب قرمز که یک خانه متحرک در شمال کالیفرنیا را له کرده است.

توفان های پی در پی سریع مرکز شهر سانفرانسیسکو را در 10.3 اینچ (26 سانتی متر) باران از 26 دسامبر تا ژانویه فرو برد. 4، بر اساس گزارش NWS، مرطوب ترین کشش 10 روزه در بیش از 150 سال گذشته، از سال 1871، ثبت شده است.

راث گفت: “این به پایان نزدیک نیست” و الگوهای طوفان تا اواسط ژانویه ادامه خواهند داشت.

(گزارش توسط ریچ مک کی در آتلانتا؛ ویرایش توسط ساندرا مالر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.