ایکوموس دیده‌بان بافت‌های تاریخی شود

[ad_1] قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با اعضای ایکوموس (شواری بین المللی بناها و محوطه‌ها در ایران) انتظاراتی را از جمله رصد و دیده‌بانی ایکوموس در موضوع بافت‌های تاریخی مطرح کرد. به گزارش ایسنا، علی دارابی ـ قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون میراث‌فرهنگی کشور ـ به مناسبت روز بین‌المللی

کد خبر : 347603
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
ایکوموس دیده‌بان بافت‌های تاریخی شود

[ad_1]

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با اعضای ایکوموس (شواری بین المللی بناها و محوطه‌ها در ایران) انتظاراتی را از جمله رصد و دیده‌بانی ایکوموس در موضوع بافت‌های تاریخی مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، علی دارابی ـ قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون میراث‌فرهنگی کشور ـ به مناسبت روز بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی از خانه قوام‌الدوله، دفتر ایکوموس بازدید و با هیأت رئیسه این مجموعه گفت‌وگو کرد.

دارابی، ایکوموس را سرمایه اجتماعی دانست که ظرفیت‌های علمی آن در تمام زمینه‌های مربوط به میراث‌فرهنگی باید مورد استفاده قرار بگیرد .

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بزرگ‌ترین کمک ایکوموس را معرفی اعضای مورد تایید به‌عنوان ناظر و معین پایگاه‌های ملی و جهانی عنوان کرد و گفت: در زمینه تدوین طرح‌های مهمی از جمله بافت‌های شیراز و رشت نیاز به مشارکت جدی ایکوموس داریم که به‌عنوان ناظر علمی و مانند دیده‌بان به رصد مسائل بپردازند.

معرفی کارشناس برای بخش آموزش بین‌المللی، معرفی کارشناسان تخصصی برای حضور در رسانه ملی، حضور متخصصان ایکوموس در ۲۱ شورای میراث‌ فرهنگی، برگزاری جلسات مشترک علمی به‌صورت ماهیانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران استانی تازه منصوب شده از دیگر موارد مطرح شده از سوی معاون میراث‌فرهنگی کشور بود.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین به تهیه پیش‌نویس تفاهمنامه به‌عنوان مبنای همکاری معاونت میراث‌فرهنگی و ایکوموس اشاره کرد.

مهدی حجت ـ مؤسس سازمان میراث فرهنگی که اکنون ریاست موسسه ایکوموس ایران را به عهده دارد ـ نیز با بیان این‌که ایکوموس از مؤسسات وابسته به یونسکو با مسؤولیت‌های مربوط به محوطه‌ها و بناهای تاریخی است، به تشریح ساختار و مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌های این مؤسسه و برخی مطالبات موجود پرداخت.

او به بازنگری فعالیت بیست ساله ایکوموس در ایران اشاره کرد و افزود: بیانیه‌ای را با شعار «برافروختن آتش عشق به میراث‌فرهنگی در دل هر ایرانی» در چهار صفحه منتشر کرده‌ایم که در آن مسؤله‌محور بودن و ارتقای آگاهی مردم نسبت به میراث‌فرهنگی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های این موسسه‌ در دستور کار قرار گرفته است.

رییس مؤسسه ایکوموس ایران به فعالیت کمیته‌های علمی و شانزده گروه‌ تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله نگارش مقاله، ساخت فیلم، انیمیشن، در راستای افزایش آگاهی مردم اشاره کرد و از آمادگی ایکوموس برای همکاری با معاونت میراث‌فرهنگی خبر داد و بیان کرد: ایکوموس را بال پیوسته معاونت میراث‌فرهنگی بدانید که در راستای پاسخ به نیازهای شما گام برمی‌دارد.

فاطمه داوری ـ مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، رضا سامه مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی،  ناصر نوروززاده چگینی ـ معاون ایکوموس ـ و جلیل گلشن ـ خزانه‌دار ایکوموس ـ نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.